Röviden

MTI
2010. 03. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kevesebb a hiteligény
Továbbra is a bankhitel számít a legfőbb finanszírozási formának a hazai cégek körében, de az elmúlt két évben jelentősen csökkent a pénzintézeti kölcsönt igénybe venni tervező vállalkozások aránya. Folyamatosan szűkül azon cégek köre is, akik szerint pozitív elbírálás alá esne a hitelkérelmük, s a legtöbben úgy látják, az elérhető hitelösszegek mértéke is meredeken zuhan – állapítja meg a GfK Hungária piackutató vállalat legfrissebb felmérésben. (T. K.)

Felkopik a pékek álla
Az áruházláncok árpolitikája miatt vészesen lecsökkent a hagyományos pékszakma jövedelmezősége, éves szinten bruttó egy százalékra – mondta Werli József, a Magyar Pékszövetség főtitkára tegnap az UKBA sütő- és cukrászipari kiállításon. Vázolta: ez nem elég a fejlesztésekre, a bérek emelésére, a befektetések megtérülésére. Az áruházak árpolitikája arra irányul, hogy az olcsó sütőipari termékkel becsalogassák a vevőt, s ez az akció lenyomja a láncon kívüli árakat. (MTI)

Kockázatos kérelmek
Továbbra is a túl magas kockázat áll a meghiúsult tőkegarancia-igénylések többségének hátterében – közölte a Start Tőkegarancia Zrt. Kiemelik: az elutasítások egy része megelőzhető lenne, ha a kis- és középvállalatok reálisan mérnék fel finanszírozási lehetőségeiket, s olyan értékben pályáznának, amelyhez az önerőt valóban hozzá tudják rendelni. Tavaly a Starthoz beérkezett sikertelen igénylések negyven százalékánál a vállalkozás gyenge pénzügyi helyzete, a projekt finanszírozásának megoldatlansága, valamint a vállalások teljesíthetőségének magas kockázata miatt született negatív döntés. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.