Bor és címke

P I N C E S Z E R

Muray Gábor
2010. 04. 21. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Belehabarodtam egy palackba és egy címkébe. Csak úgy, az asztalon álló, bontatlan üvegbe. Ritka élmény: sajnos még mindig gyakori, hogy a jó bort silány címke takarja, ami azért (is) rossz, mert a fogyasztó nem emeli le az áruházi polcról. Valamiért azt gondolják bizonyos borászok, hogy mindenhez értenek, a szőlő gondozásától a borfeldolgozáson át a marketingig és a dizájnig. Címkéket barkácsolnak, a végeredmény meg a nyolcvanas évek borkombinát-romantikáját idézi. Pedig a címketervezés komoly mesterség, akár a vincellérkedés, nem szabadna elbagatellizálni.
Weninger pincészet, merlot-syrah küvé. Már a névadás is tökéletes, telitalálat: Sopron 2007. Nézem a palackot a borozó asztalán, s elönt mindaz, ami – hangulatképekben – Sopron. Tetőcserép, macskakő, csipke, meggy, rusztikusság és egyszerűség. Nőies melegség, férfias játékosság, egyszerűségében osztrák és kedvességében magyaros elegancia. Minden, ami egyszer Sopron lehet, s minden, ami a fénykorban volt. Ez a palack a tűztorony maga, a címke nem eltakarja, hanem öltözteti a bort, ünnepli a szülővárost. Bájos és kedves. Példamutató.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.