Meggyőző fölénnyel vezet a Rákospalotát és Újpestet is magában foglaló választókerületben. Az első fordulóban győztes Fidesz–KDNP jelöltjeként csaknem tizenöt százalékkal kapott több szavazatot, mint az MSZP „erős emberének” számító Kiss Péter, aki valamennyi balliberális kormányban kiemelt szerepet játszott. Mi a második forduló tétje?
– A nemzeti egység, amire a rendszerváltozás óta várunk. Magyarország április 11-én történelmi tettet hajtott végre, amiből az újpesti és rákospalotai emberek is kivették a részüket, köszönet illeti őket. Az első fordulóban eldőlt, hogy változást, új irányt akarnak az emberek. A hatékony, gyors változáshoz nemzeti egységre és erős kormányra van szükség. Magyarországon erre hatvan éve nem volt esély. Most van. Ezt az esélyt nem szabad elszalasztani. Ez a második forduló tétje, és ismét nagyon sok múlik az újpesti és rákospalotai szavazókon. Észak-Pesten egy polgári jelöltnek nem volt esélye nyerni az elmúlt húsz évben. A valamennyi MSZP–SZDSZ-es kormányban miniszteri pozíciót viselő Kiss Péter neve azonban az itt élők számára végképp összefonódott a Gyurcsány-korszakkal, a megszorító intézkedésekkel. Akik azt akarják, hogy véget érjen a széthúzás időszaka, valódi változást vigyünk véghez, a második fordulóban is menjenek el szavazni, minél többen. Minden szavazat számít.
– Az elmúlt nyolc év megszorításai miatt egyre nagyobb gondokkal küszködik az ország. Melyek a helyben szükséges legégetőbb lépések?
– Az észak-pesti régió különösen megszenvedte a Gyurcsány-korszakot. Újpesten bezárták a szülőotthont, az urológiát, csökkentették az ágyszámot, a csőd szélére juttatták a Károlyi-kórházat. Rákospalotán nem épült meg a többfunkciós rendezvénycsarnok, a mai napig nem kezdődött el a térfigyelőkamera-rendszer kiépítése, bár megkezdődött, jelentősen késik az M3-as autópálya bevezető szakaszánál a zajvédő fal megépítése. Évtizedek óta ígérgetik a 3-as metró meghosszabbítását Káposztásmegyerig. A 4-es metró „leánykori nevén” DBR, azaz Dél-Buda–Rákospalota metró volt. Ma már az itteni szakasz csak álom, és a világ legdrágább metrójának a befejezése veszélybe került, a felszíni közlekedés pedig katasztrofális.
– Nem tart az új kormánnyal szembeni hatalmas elvárásoktól?
– Ha létrejön a nemzeti egység, az új kormány elég erős lesz ahhoz, hogy nagyon hamar érzékelhető változásokat vigyen véghez, amelyeknek Újpest és Rákospalota is nyertese lesz.
– Ellenzéki politikusként ért el konkrét sikereket?
– Határozott fellépésünknek köszönhetően, a helyiekkel összefogva sikerült a Rákospalota és Újpest határán lévő, bűzt és szennyező anyagokat a levegőbe engedő öntöde környezetvédelmi beruházását kiharcolni: nemrég egy porleválasztó berendezést állítottak üzembe. A másik legfontosabb ügyünk volt, hogy megakadályoztuk a külső kerületek tömegközlekedésének teljes szétverését, az MSZP– SZDSZ-es kormány és a főváros által is erőltetett járatritkítást.
– Utóbbi része volt annak a balliberális oldalt végképp megrengető BKV-botránynak, amelyben ma már maffia-bűncselekmények miatt zajlik a nyomozás.
– Mindenkit felelősségre kell vonni, akinek bármilyen bűncselekményhez, szabálytalansághoz köze van. Amikor évekkel ezelőtt a BKV titokszobáiban próbáltunk információhoz jutni, a bőrünkön éreztük, hogy tényleg maffiamódszerekkel próbálták eltitkolni ezeket az ügyeket. Egyértelműen a demokrácia, a nyilvánosság, a sajtó sikere, hogy ezek a korrupciógyanús ügyek eljuthattak ilyen szintre, és ma már nyilvánvaló az eddigi hatalom felelőssége, érintettsége.
– A hamarosan távozó állami és fővárosi vezetők még a napokban is hosszú távú szerződéseket kötöttek a BKV finanszírozására. Felülvizsgálható-e a jegyáremeléseket és az egyszer már megakadályozott járatritkításokat is tartalmazó megállapodás?
– Ez a szerződés, amit a bukott MSZP-s főpolgármester-helyettes, Horváth Csaba és Bajnai Gordon leköszönő miniszterelnök finanszírozás néven aláírt, kifejezetten káros Budapestnek, az itt élő embereknek. Növekvő tarifákat és a szolgáltatás további csökkenését tartalmazza. A kudarc már látható, hisz az idei jegyáremelés hatására máris tíz százalékkal esett vissza a BKV jegy- és bérletértékesítési bevétele.
– A Fidesz tud megoldást a csőd szélére juttatott közlekedési társaság megmentésére?
– Mint minden európai nagyvárosban, Budapesten is átfogóan kell megszervezni a közlekedést. Az áruszállítást, az egyéni és a közösségi közlekedést, a parkolási rendszert mind-mind egységben kell kezelni. A kormány és a városvezetés ezekkel legtöbbször csak annyira foglalkozott, hogy százmilliókat ki lehessen fizetni tanulmányokra. Mi ezzel szemben nemcsak a közlekedést, hanem az egész városüzemeltetést teljesen más alapokra akarjuk helyezni, beleértve az egekbe kúszó közműdíjak rendezését, a közszolgáltatást.
– Jövő vasárnap azonban még ellenfeleivel is meg kell küzdenie: az MSZP-s Kiss Péterrel, aki már pártlistáról bejutott az Országgyűlésbe, és a jobbikos Szegedi Csanáddal, aki már jelezte: az Európai Parlament tagjaként inkább Brüsszelben maradna. Eközben az új pártként bejutott LMP szavazóira hatalmas kormányzati nyomás nehezedik, csakhogy a Fidesz ellen voksoljanak.
– Az LMP szavazóit ennél sokkal többre becsülöm. Ők is a változás mellett tették le a voksukat, ők is azt gondolták, hogy ami az elmúlt nyolc évben történt ebben az országban, annak véget kell vetni. Ha igazi változást szeretnének, valóban azt akarják, hogy a régi politikával, a Gyurcsány-korszakkal szakítsunk, ha valóban egy zöldprogramot megvalósító kormánypolitikát szeretnének, akkor szavazzanak a Fidesz jelöltjére.
Nagy Ervin szerint Magyar Péternek joga volt telefont lopni és a Dunába dobni - videó