Szakmai szervezetek, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és a Városkutatás Kft. is cáfolta a tegnapi Népszabadságban megjelent Horváth-interjú állításait. Az MSZP főpolgármester-jelöltje azt mondta, hogy az ingyenes tömegközlekedés ötletéről szóló megvalósíthatósági tanulmányt a Városkutatás Kft. készítette a főváros megrendelésére: – Szó sincs blöffízű kampányfogásról – tette hozzá Horváth Csaba, aki azt állította, hogy az MSZP vezetőivel is egyeztetett a „jól végiggondolt, komplex tervezetről”. A kutatócég szerint az interjúban a politikus tévesen azt sugallta, hogy a behajtási díjból finanszírozott díjmentes BKV javaslatát ők fogalmazták meg. Ezt az állítást határozottan visszautasították, és közölték, az általuk készített szakmai anyagok egyetlen mondat erejéig sem tartalmaznak javaslatot, utalást a BKV bármilyen módon történő ingyenessé tételére. A VEKE szerint a Horváth-interjúban emlegetett 80 milliárdos bevételi szint eléréséhez napi 320 milliót kellene beszedni, ami azt jelenti, hogy egy buszjegyárral számolva napi egymillió autó dugódíját jelentené. A VEKE felhívta a figyelmet, ez irreális, és a számokból az is kiderül: Horváth az interjúban hivatkozott, a Városkutatás Kft. által tavaly készített dugódíjtanulmányokat el se olvasta.
Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője lapunknak azt is elmondta, az MSZP-s politikus állításával ellentétben a híres velencei vaporettók sem használhatók ingyenesen. Vitézy arra is felhívta a figyelmet, hogy Horváth a londoni adatokat is meghamisította: a másfél milliárd fontos dugódíjbevétellel szemben mindössze nettó 148,5 millió angol font folyt be a város kasszájába:
– Csak remélni merjük, hogy az elmúlt évek döntéseit nem ilyen alapossággal készítette elő főpolgármester-helyettesként – nyilatkozta. Horváth tegnapi közleményében ezzel szemben örvendetesnek nevezte, hogy a VEKE-vel csupán számszaki vitájuk van.
Publicisztika a 7. oldalon

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség