Ingyen BKV-t ígér az MSZP

Az MSZP 2013-ig bevezetné a díjmentes közösségi közlekedést Budapesten – mondta Horváth Csaba szocialista főpolgármester-jelölt a párt majálisán. A bejelentést a Fidesz és az LMP demagóg kampányfogásnak minősítette, Demszky Gábor főpolgármester pedig furcsának nevezte.

Török László
2010. 05. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ingyenes közösségi közlekedést ígért 2013-tól a fővárosiaknak és a Budapesten tanuló diákoknak Horváth Csaba, az MSZP főpolgármester-jelöltje. A politikus a szocialisták Városligetben megtartott majálisán beszélt elképzeléséről, amely a parkolási bevételekből és a dugódíj bevezetéséből finanszírozható is (ez utóbbiból éves szinten ötvenmilliárd forintot remél, amely önmagában is elég lenne a jegybevételek kiesésének pótlására). Horváth kifejtette, hogy a díjmenetes utazási lehetőségéért már megdolgoztak a fővárosiak, akik az adóbevételek negyven százalékát adják. A képviselő úgy számol, hogy évente egy-egy család 327 ezer forintot spórolhatna meg. Az MSZP főpolgármester-jelöltje úgy látja: a zöldzónák bevezetése miatt csökken majd az autóforgalom, ezáltal a zsúfoltság, több buszsávot lehet kialakítani, így gyorsabb lehet a buszközlekedés.
A politikus vonzóbbá tenné Budapestet a gyalogosok és a kerékpárosok számára is, ezért jelezte, hogy a párt bérbicikli-hálózatot is kiépítene.
– Lehetne ezt jól csinálni – vélekedett Horváth, aki egyébként három éven át főpolgármester-helyettes volt. Bejelentette, hogy véget ért a Demszky-korszak, majd további terveiről beszélt. Eszerint több tízezer P+R parkolót hoznának létre a városon kívül, Budapesten pedig mélygarázsokat és parkolókat építenének, megújulnának a parkok, a társasházak belső udvarai és a lakótelepek közösségi lakóparkokká alakulnának át.
– Politikailag és szakmailag is akkora képtelenség, amit az MSZP-s Horváth Csaba mondott a BKV díjmentességéről, hogy erre a szintre nem tudok és nem is akarok lesüllyedni azzal, hogy reagáljak rá – közölte lapunkkal tegnap Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője és főpolgármester-jelöltje. A május elsejére időzített, de már az őszi önkormányzati választásra utaló kampánybejelentésre az Országgyűlésben kétharmados többséget szerzett párt közleményben szögezte le: „Ilyen marhaságot utoljára Horn Gyula miniszterelnök mondott, amikor a hatalom megtartása érdekében a nyugdíjasoknak ingyen repülőjegyet ígért. Alig egy hónapja, hogy Horváth Csaba Bajnai Gordon miniszterelnökkel és Demszky Gábor főpolgármesterrel együtt szerződésben vállalták, hogy az állam pénzügyi támogatást nyújt a fővárosnak, cserébe a közgyűlés az inflációval megegyező mértékben emeli évente a BKV-jegyek árait. Horváth Csabának és az MSZP-nek 4, illetve 15 évük volt arra, hogy megvalósítsák programjukat, de az ígéretekből csak hazugságok és korrupciós ügyek sorozatai lettek.”
Jávor Benedek, a parlamentbe bejutott LMP szóvivője a távirati irodának kijelentette, amennyiben komoly Horváth Csaba javaslata, az ijesztő dilettantizmusra vall, ha nem, akkor az olyan mértékű populizmus, amely versenyben van a magyar csúcsért.
Demszky Gábor is furcsállta korábbi helyettese szavait, és szintén utalt arra, hogy Horváth kormánybiztosként kemény feltételeket szabott a „BKV hosszú távú finanszírozásáért”. – Ingyenebéd természetesen nincs, mindig ki kell mondani, hogy ki fizet azok helyett, akiknek díjmentes egy szolgáltatás – mondta az SZDSZ-es főpolgármester, aki most már a következő városvezetés „asztalára” kíván letenni koncepciókat, többek között a „dugódíjról”.
Még a Hír TV-nek nyilatkozó Molnár Gyula, Újbuda MSZP-s polgármestere is kétkedve fogadta párttársa ötletét, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) viszont tételesen cáfolta annak minden pontját. – A BKV 130 milliárd forintos költségvetésének több mint a fele a jegyárbevétel, ami az állami tarifatámogatással együtt összesen 68 milliárd forint – emelte ki lapunknak Vitézy Dávid szóvivő, aki úgy véli, az akció a forgalomcsillapításra Európa-szerte alkalmazott dugódíj lejáratására alkalmas. A VEKE számításai szerint az MSZP csődbe vinné a 80 milliárd forintos adósságállománnyal és több mint húszmilliárd forintos veszteséggel küszködő BKV-t: a dugódíjból évente alig 8-9 milliárd forintot tudnának beszedni, és a parkolás további drasztikus drágításával végleg megbénítanák Budapest közlekedését. Emlékeztettek: 2006-ban, amikor Horváth Csaba szocialista fővárosi képviselő lett, 185 forint volt a ma 320-ért árult BKV-jegy, és az elmúlt négy év öt tarifaemelésére a politikus ötször szavazott igennel.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.