Ingyenes közösségi közlekedést ígért 2013-tól a fővárosiaknak és a Budapesten tanuló diákoknak Horváth Csaba, az MSZP főpolgármester-jelöltje. A politikus a szocialisták Városligetben megtartott majálisán beszélt elképzeléséről, amely a parkolási bevételekből és a dugódíj bevezetéséből finanszírozható is (ez utóbbiból éves szinten ötvenmilliárd forintot remél, amely önmagában is elég lenne a jegybevételek kiesésének pótlására). Horváth kifejtette, hogy a díjmenetes utazási lehetőségéért már megdolgoztak a fővárosiak, akik az adóbevételek negyven százalékát adják. A képviselő úgy számol, hogy évente egy-egy család 327 ezer forintot spórolhatna meg. Az MSZP főpolgármester-jelöltje úgy látja: a zöldzónák bevezetése miatt csökken majd az autóforgalom, ezáltal a zsúfoltság, több buszsávot lehet kialakítani, így gyorsabb lehet a buszközlekedés.
A politikus vonzóbbá tenné Budapestet a gyalogosok és a kerékpárosok számára is, ezért jelezte, hogy a párt bérbicikli-hálózatot is kiépítene.
– Lehetne ezt jól csinálni – vélekedett Horváth, aki egyébként három éven át főpolgármester-helyettes volt. Bejelentette, hogy véget ért a Demszky-korszak, majd további terveiről beszélt. Eszerint több tízezer P+R parkolót hoznának létre a városon kívül, Budapesten pedig mélygarázsokat és parkolókat építenének, megújulnának a parkok, a társasházak belső udvarai és a lakótelepek közösségi lakóparkokká alakulnának át.
– Politikailag és szakmailag is akkora képtelenség, amit az MSZP-s Horváth Csaba mondott a BKV díjmentességéről, hogy erre a szintre nem tudok és nem is akarok lesüllyedni azzal, hogy reagáljak rá – közölte lapunkkal tegnap Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője és főpolgármester-jelöltje. A május elsejére időzített, de már az őszi önkormányzati választásra utaló kampánybejelentésre az Országgyűlésben kétharmados többséget szerzett párt közleményben szögezte le: „Ilyen marhaságot utoljára Horn Gyula miniszterelnök mondott, amikor a hatalom megtartása érdekében a nyugdíjasoknak ingyen repülőjegyet ígért. Alig egy hónapja, hogy Horváth Csaba Bajnai Gordon miniszterelnökkel és Demszky Gábor főpolgármesterrel együtt szerződésben vállalták, hogy az állam pénzügyi támogatást nyújt a fővárosnak, cserébe a közgyűlés az inflációval megegyező mértékben emeli évente a BKV-jegyek árait. Horváth Csabának és az MSZP-nek 4, illetve 15 évük volt arra, hogy megvalósítsák programjukat, de az ígéretekből csak hazugságok és korrupciós ügyek sorozatai lettek.”
Jávor Benedek, a parlamentbe bejutott LMP szóvivője a távirati irodának kijelentette, amennyiben komoly Horváth Csaba javaslata, az ijesztő dilettantizmusra vall, ha nem, akkor az olyan mértékű populizmus, amely versenyben van a magyar csúcsért.
Demszky Gábor is furcsállta korábbi helyettese szavait, és szintén utalt arra, hogy Horváth kormánybiztosként kemény feltételeket szabott a „BKV hosszú távú finanszírozásáért”. – Ingyenebéd természetesen nincs, mindig ki kell mondani, hogy ki fizet azok helyett, akiknek díjmentes egy szolgáltatás – mondta az SZDSZ-es főpolgármester, aki most már a következő városvezetés „asztalára” kíván letenni koncepciókat, többek között a „dugódíjról”.
Még a Hír TV-nek nyilatkozó Molnár Gyula, Újbuda MSZP-s polgármestere is kétkedve fogadta párttársa ötletét, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) viszont tételesen cáfolta annak minden pontját. – A BKV 130 milliárd forintos költségvetésének több mint a fele a jegyárbevétel, ami az állami tarifatámogatással együtt összesen 68 milliárd forint – emelte ki lapunknak Vitézy Dávid szóvivő, aki úgy véli, az akció a forgalomcsillapításra Európa-szerte alkalmazott dugódíj lejáratására alkalmas. A VEKE számításai szerint az MSZP csődbe vinné a 80 milliárd forintos adósságállománnyal és több mint húszmilliárd forintos veszteséggel küszködő BKV-t: a dugódíjból évente alig 8-9 milliárd forintot tudnának beszedni, és a parkolás további drasztikus drágításával végleg megbénítanák Budapest közlekedését. Emlékeztettek: 2006-ban, amikor Horváth Csaba szocialista fővárosi képviselő lett, 185 forint volt a ma 320-ért árult BKV-jegy, és az elmúlt négy év öt tarifaemelésére a politikus ötször szavazott igennel.
A háborúpárti európai vezetők Ukrajna védelmét sürgetik














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!