Kormányra kerülésük esetén mihamarabb helyreállítják a régi rendet az ország vasúti közlekedésében, így Borsod megyében is – nyilatkozta Ódor Ferenc (Fidesz) tavaly decemberben, amikor a Bajnai-kormány újabb vasúti bezárásokról döntött. Az abaúji régió fideszes országgyűlési képviselőjeként sem változott a véleménye, s úgy véli, az utasforgalom a menetrend rossz kialakítása következtében csökkent 2008 óta. Ráadásul a csatlakozást szándékosan időzítette rosszul a MÁV Zrt. vezetése, ami egy vidékellenes hadjárat eredménye az oktatás- és az egészségügy leépítése után.
Rámutatott, amint az új kormány leteszi a hivatali esküt, azonnal elkezdenek lobbizni, ugyanis bebizonyosodott: egyetlen vasúti szárnyvonal bezárása sem volt indokolt az elmúlt években. Bár erről hiába győzködték – érvekkel alátámasztva – a nemzet érdekeire fittyet hányó MSZP vezérkarát. A mára bukott kormány elengedte a füle mellett a segélykiáltásokat, a fideszes javaslatokat. Mesterségesen távolították el a vasúttól a lakosságot, mert a menetrendet a csatlakozások felszámolásával alakították ki – szögezte le Ódor Ferenc. A honatya szerint szükség volna a menetrend megújítására is, de nem ártana, ha a többi bezárt szárnyvonal utáni gazdasági megtakarításról szintén bebizonyítaná a Fidesz-kormány, hogy csak szavakban létezett.
A Putnok és Szilvásvárad közötti szakasz újraélesztéséért Tamás Barnabás, a kazincbarcikai választókerület frissen megválasztott fideszes országgyűlési képviselője lobbizik. Mint mondta, a Bükk szépségeinek könnyű megközelítését, a kispénzű nyugdíjasok, bakancsos diákok és turisták kikapcsolódási lehetőségét vették el a döntéssel. Emlékeztetett: Európában sehol sem produkál óriási nyereséget a vasút, mi több, az uniós országok zömében veszteséges, mégsem akarják leépíteni ezt a tömegközlekedési ágazatot.
Mindazonáltal az egyik Bzmot motorvonat kormánydöntésre váró vezetője Hidasnémetiben azt elemezte: a határállomástól Szerencsig mintegy fele üzemanyag fogy el az autóbuszokhoz képest. Állítja: húsz-huszonkét liter gázolaj elég a csaknem ötven kilométer megtételéhez, ugyanis a „piroskát” csak fel kell gyorsítani, azután pedig már könnyen gurul. Zavodni Ferenc, Boldogkőváralja fideszes polgármestere azt hangoztatta, hogy a vasútbezárást követően látványosan csökkent Boldogkő és Regéc várának látogatottsága, mialatt a vizsolyi Biblia, Gönc nevezetességei iránti érdeklődés jelentősen megcsappant. A Szerencsen dolgozó felnőttek, illetve a néhai cukorvárosban tanuló diákok utazási költségei az egekbe szöktek, nem beszélve a buszozás okozta menetidő-növekedésről. Ráadásul a Szerencsről Nyíregyházára utazók a „piroska” megállása után csak a másik vonat hátsó végét láthatták.
A menetrendről szólva a füzesabonyi Nagy Attila Zsolt mesélte el történetét: Füzesabonyból Encsre utazott volna, átszállás nélkül. Épp az encsi állomást hagyták el, amikor észrevette, hogy elindult a vonat, de ő rajta maradt. Sebaj – gondolta –, a kalauz ugyanis azt tanácsolta neki: Novajidrányban szálljon át, mert ott találkozik a szerelvényük a Miskolcra tartó vonattal. Tényleg találkozott, ám még nem ért be Novajidrányba a vonat, amikor a szemből érkezőt már elindította a forgalmista. Így tíz kilométert gyalogolt vissza Encsre, a rokonlátogatás csak ezért nem maradt el.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség