Pénzeső az utolsó pillanatban

Nettó ötmilliárd forint értékű kommunikációs pályázatról döntött a Magyar Turizmus Zrt.: a két szerencsés nyertes egyike az a Mediaedge:cia Hungary Kft., amely több minisztériumban is százmilliós nagyságrendben nyert el megbízásokat. A győztesekkel megkötött szerződések 2012. március 31-ig lesznek érvényben.

K. Tóth László
2010. 05. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nettó egymilliárd forintos éves forgalmat követelt meg a résztvevőktől a Magyar Turizmus (MT) Zrt. legutóbbi, nettó ötmilliárd forint értékű kommunikációs pályázatában, így nem csoda, ha kisebb ügynökségek nem tudtak elindulni a versenyben. A pályázat most kihirdetett két nyertese a Mediaedge:cia Hungary Kft. és az I. M. G. Inter Media Group Kft. lett – közölte lapunk érdeklődésére az állami cég. A Mediedge:cia a külföldön megjelenő munkákban vesz részt, míg az Inter Media a belföldi kampányokban segédkezik az állami vállalatnak. A pályázati anyag elkészítésére alig több mint egy hónapos felkészülési időt hagyott az MT: a Közbeszerzési Értesítőben január 8-án jelent meg a hirdetmény, s február 16-a volt az utolsó nap, amikor a komplett pályázati anyagokat le kellett adniuk a résztvevőknek. Az ötmilliárd forintot a turisztikai vállalat médiatervezésért- és vásárlásért, PR-cikkek és hirdetések elkészítéséért, valamint médiafigyelésért és eseti kommunikációs üzenetek elhelyezéséért kívánja kifizetni a szerencsés nyerteseknek. A Közbeszerzési Értesítő tanúsága szerint a győztesekkel megkötött szerződések 2012. március 31-ig maradnak érvényben.
A Mediaedge:cia példátlan sikert könyvelhetett el az utóbbi években a kormányzati megrendelések terén, a Gyurcsány- és Bajnai-kormányok idején jelentős állami megbízásokat nyertek el kormányzati szervektől. A cég egyik kiemelt partnere a Miniszterelnöki Hivatal, amely több száz millió forintos megrendeléseket adott számára különböző kommunikációs feladatok elvégzésére. A honvédelmi tárcától ugyancsak megbízásokat kaptak, mégpedig azért, hogy segédkezzenek a honvédséget népszerűsítő kampányokban. A gazdasági tárca szintén több száz millió forintért bízta meg reklámfelület-vásárlással a társaságot.
A Gyurcsány Ferenc által meghirdetett Új tulajdonosi program reklámozásában is részt vehetett volna az ügynökség – ha a program megvalósult volna. Emlékezetes, a programról még kormánydöntés sem született, de a PR-feladatokra kiírt közbeszerzési eljárásban már eredményt is hirdettek. (A kudarcba fulladt miniszterelnöki ötlet előkészülete végül „csak” 135,9 millió forintba került az adófizetőknek.) A Mediaedge:cia Kft.-nek nem volt szerencséje a tervezett egészségbiztosítási intézkedésekkel sem: mivel az Országgyűlés visszavonta az egészségbiztosítási pénztárakról szóló törvényt, a megbukott intézkedéseket sem volt értelme reklámozni. A válság viszont jól jövedelmezett a társaságnak, hiszen az idén januárban indított kéthetes kormányzati tájékoztatósorozat kommunikációs pályázatának ők lettek a győztesei.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.