Nettó egymilliárd forintos éves forgalmat követelt meg a résztvevőktől a Magyar Turizmus (MT) Zrt. legutóbbi, nettó ötmilliárd forint értékű kommunikációs pályázatában, így nem csoda, ha kisebb ügynökségek nem tudtak elindulni a versenyben. A pályázat most kihirdetett két nyertese a Mediaedge:cia Hungary Kft. és az I. M. G. Inter Media Group Kft. lett – közölte lapunk érdeklődésére az állami cég. A Mediedge:cia a külföldön megjelenő munkákban vesz részt, míg az Inter Media a belföldi kampányokban segédkezik az állami vállalatnak. A pályázati anyag elkészítésére alig több mint egy hónapos felkészülési időt hagyott az MT: a Közbeszerzési Értesítőben január 8-án jelent meg a hirdetmény, s február 16-a volt az utolsó nap, amikor a komplett pályázati anyagokat le kellett adniuk a résztvevőknek. Az ötmilliárd forintot a turisztikai vállalat médiatervezésért- és vásárlásért, PR-cikkek és hirdetések elkészítéséért, valamint médiafigyelésért és eseti kommunikációs üzenetek elhelyezéséért kívánja kifizetni a szerencsés nyerteseknek. A Közbeszerzési Értesítő tanúsága szerint a győztesekkel megkötött szerződések 2012. március 31-ig maradnak érvényben.
A Mediaedge:cia példátlan sikert könyvelhetett el az utóbbi években a kormányzati megrendelések terén, a Gyurcsány- és Bajnai-kormányok idején jelentős állami megbízásokat nyertek el kormányzati szervektől. A cég egyik kiemelt partnere a Miniszterelnöki Hivatal, amely több száz millió forintos megrendeléseket adott számára különböző kommunikációs feladatok elvégzésére. A honvédelmi tárcától ugyancsak megbízásokat kaptak, mégpedig azért, hogy segédkezzenek a honvédséget népszerűsítő kampányokban. A gazdasági tárca szintén több száz millió forintért bízta meg reklámfelület-vásárlással a társaságot.
A Gyurcsány Ferenc által meghirdetett Új tulajdonosi program reklámozásában is részt vehetett volna az ügynökség – ha a program megvalósult volna. Emlékezetes, a programról még kormánydöntés sem született, de a PR-feladatokra kiírt közbeszerzési eljárásban már eredményt is hirdettek. (A kudarcba fulladt miniszterelnöki ötlet előkészülete végül „csak” 135,9 millió forintba került az adófizetőknek.) A Mediaedge:cia Kft.-nek nem volt szerencséje a tervezett egészségbiztosítási intézkedésekkel sem: mivel az Országgyűlés visszavonta az egészségbiztosítási pénztárakról szóló törvényt, a megbukott intézkedéseket sem volt értelme reklámozni. A válság viszont jól jövedelmezett a társaságnak, hiszen az idén januárban indított kéthetes kormányzati tájékoztatósorozat kommunikációs pályázatának ők lettek a győztesei.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség