Horváth Csaba MSZP-s főpolgármester-jelölt május elsejére óriásplakátokon toborozta híveit azzal a szólammal: „Van egy jó hírem!”. Legnagyobb meglepetésre a városligeti majálison közölte, véget ért a Demszky-korszak, amelynek ő maga szerves része volt, és előállt képtelen finanszírozási elképzeléseivel, meglepve még elvbarátait is. Bár az utóbbi években az inflációval arányos jegyáremelést többször is szükségesnek tartotta, most mégis kijelentette: 2013-ig fokozatosan ingyenessé tenné a fővárosi tömegközlekedést. Ilyen dilettáns, populista és felelőtlen ígéretnek még az őszi önkormányzati kampányidőszakban sem lenne helye! Hiszen az elmaradó jegyárbevételt (közel 70 milliárd forintot) valahonnan pótolni kellene a BKV-nak, amely jelenleg 80 milliárd forintot meghaladó adósságállománnyal, valamint 20 milliárd fölötti veszteséggel küszködik; s amely cég ennek ellenére sorozatos és súlyos korrupciós bűncselekmények színtere, pénzügyi gazdálkodása pedig bűnösen pazarló. A BKV ma a korrupció, a törvénytelenségek, a fehérgalléros bűnözés szinonimája. Egyet jelent a nokiás dobozokkal, a súlyosan korrupt Hagyó Miklóssal, Mesterházy Ernővel és persze Demszky Gáborral.
A városligeti nagyotmondó a finanszírozást a parkolási díjakból (azok emeléséből) és a dugódíjból képzeli el. Ez utóbbi bevételét 50 milliárdra becsüli, amely reálisan számolva még a 15 milliárdot sem érné el bevezetése esetén. A dugódíj bevezetéséhez szükséges fejlesztések pedig 40 milliárd forintba kerülnének. Hol van itt a bombaüzlet? Sehol! De a pénzügyi képtelenségek mellett társadalmilag is kétséges, amit megfogalmazott. Az ingyenes közlekedés magával hozhatná a gépkocsiforgalom csökkenését, ami által további buszsávokat is kialakíthatnak. (Persze, ehhez szükség lenne további járművek beszerzésére a növekvő utasszám kiszolgálása miatt, s ez is óriási összegeket igényelne.) A város szélein újabb tízezres P+R parkolókat létesítene, de ugyanakkor újabb parkolókat és mélygarázsokat is építene a fővároson belül, a díjakat pedig tovább emelné. A zöldzónák bevezetése tehát igencsak kérdéses, mert úgy tűnik, hogy jobbára a tehetőseknek kedvez. Ők bizony bejönnek a belső városrészekbe, s találnak kényelmes, általuk megfizethető parkolóhelyeket (parkolóházat, mélygarázst) is. A többiek viszont gépkocsijukkal együtt kiszorulnak megszokott lakóhelyükről. Pár éve valóban kezdjük megtapasztalni: drasztikus módon csökkentették a hagyományos utcai autótartást; például a nem is forgalmas járdák szélességének értelmetlen megnövelésével, ami szűkíti az úttestet, elveszi a parkolósávot, sőt a forgalmi sávok számát is csökkenti. Emiatt a mozgó járművek is torlódnak, dugókat okoz, súlyosan növeli a légszennyezést.
Jellemzőnek tartom az ügyben a teljes vezérkar, az MSZP sokatmondó hallgatását. A képtelen ötlet tehát előre egyeztetett lépés volt. Senki sem akadt a szocialisták közül, aki ellentmondott volna a populista fennhéjázásnak, a szavazatszerző májusi demagógiának. Sokan lehetünk, akik most izgalommal várjuk a német sajtó MSZP-t elítélő cikkeit. A Fideszt vélt populizmusa miatt rendre becsmérlő Paul Lendvai és társai előtt itt a nagy lehetőség. A valódi populizmus. Csak el kéne ítélni. Ám az a gyanúm, hogy mégsem fogunk olvasni hasonlót a külföldi lapokban. Az előítéletes, kicsinyes és egyoldalú pártújságírás már csak ilyen, tőlünk nyugatabbra is.
Horváth Csaba a ligetben nemigen közölt jó hírt, csak lejáratta magát. De ha mégis részesültünk áprilisban egy jó hírben, az tőle teljesen függetlenül s akarata ellenére történt.
Farkas Zsolt, Budapest

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség