Demonstrációk, komoly és ironikus akciók, politikai felhangoktól sem mentes tiltakozások (különös tekintettel a közelgő önkormányzati választásra) követik egymást két Békés megyei város összekötő útjának tragikusan rossz műszaki állapota miatt. Dévaványa és Gyomaendrőd között sohasem volt kifogásolhatatlan a közlekedés minősége, ám ami az utóbbi években kialakult, az minden képzeletet felülmúl. Teknőnyi kátyúk, fél úttestet elfoglaló lyukak, leszakadt szélek éktelenkednek kilométereken át, már ahol egyáltalán a „pályán” haladhatnak az autósok. Ugyanis több helyen előfordul, hogy a padkán vagy a nyomvonal mellett, az úgynevezett nyári földúton igyekeznek elkerülni a végzetet, de a leszakadt kipufogók vagy a messzire hangzóan koppanó autóaljak jelzik, ez nem mindig sikerül.
Legutóbb dévaványai lakosok tettek ki „útbaigazító” táblákat a legkritikusabb szakaszokon, amelyek szövege így szólt: „Köszöntjük Kátyú-Kátyon, Isten Önnel!” A felirat szemléletesen foglalja össze a lényeget, ugyanis errefelé nem ritka látvány, hogy az e tájon ismeretlen utazó az útszakadékok látványa miatt egyszerűen megfordul és elhajt. Sokan máris a horgászturizmus elhalásától félnek, és a Körös– Maros Nemzeti Park túzokjait meglesni akarók tömött buszai sem jönnek mostanság. Nem beszélve arról, hogy az itt amúgy sem sűrű befektetők a katasztrofális állagú út miatt szintén messze elkerülik a vidéket.
– A közutas szakemberek rendre rögzítik a hiányosságokat, de nem történik semmi – mondta Farkas Zoltán, a megyei önkormányzat fideszes alelnöke. – Igaz, ők amúgy sem tehetnek sokat, elvonták a jogkörüket. Szomorú vagyok azért is, mert a megye véleményét nem kérdezte senki a régiós projektlista összeállításakor. Az állami büdzsé módosító javaslatát szintén leszavazták a térség baloldali képviselői. Úgy nem lehet közutat üzemeltetni, hogy fűnyírásra sem elég a forrás, ráadásul az előző kormány a vasúti szárnyvonalakat is megnyirbálta.
A térségben máshol is felháborodást kelt az utak állapota, nemrég számoltunk be arról, hogy a kaszaperi önkormányzat feljelentette a magyar államot a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény gyanúja miatt. Információnk szerint mások is követik a példájukat.
– A vidékrombolás legszembetűnőbb áldozata a magyar úthálózat – vélekedett Tolnai Péter fideszes megyei képviselő. – Míg máshonnan talicskával tolták ki a pénzt, addig a nekünk szánt anyagi segítséget már eleve ellopták. A Kevermestől Medgyesegyházáig tervezett dinnyeúttal például két cikluson át csak hitegettek minket, ám közben köddé vált az eredetileg állítólag meglévő összeg. Akadt baloldali honatya, aki több tucatszor híresztelte a médiában, hogy megvan az M44-esre a pénz, de idáig a régészeti feltárás sem kezdődhetett el – mondta. – Tisztában vagyunk vele, hogy 477 kilométernyi út azonnali beavatkozást kívánna – reagált az elhangozottakra Virág Mihály, a Magyar Közút megyei szervezetének igazgatója, hozzátéve: a rendelkezésükre álló anyagi erő azonban egyenlő a nullával.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség