Újabb feljelentések a kátyúk miatt?

Nyolc év mementója a Dévaványa és Gyomaendrőd közötti közút, amely közlekedésre alkalmatlan. Egymást érik a figyelemfelkeltő akciók, a demonstrációk, ám az illetékesek szerint nincs pénz a felújításra. A befektetők a katasztrofális állagú út miatt messze elkerülik a vidéket.

V. Fehér József
2010. 05. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Demonstrációk, komoly és ironikus akciók, politikai felhangoktól sem mentes tiltakozások (különös tekintettel a közelgő önkormányzati választásra) követik egymást két Békés megyei város összekötő útjának tragikusan rossz műszaki állapota miatt. Dévaványa és Gyomaendrőd között sohasem volt kifogásolhatatlan a közlekedés minősége, ám ami az utóbbi években kialakult, az minden képzeletet felülmúl. Teknőnyi kátyúk, fél úttestet elfoglaló lyukak, leszakadt szélek éktelenkednek kilométereken át, már ahol egyáltalán a „pályán” haladhatnak az autósok. Ugyanis több helyen előfordul, hogy a padkán vagy a nyomvonal mellett, az úgynevezett nyári földúton igyekeznek elkerülni a végzetet, de a leszakadt kipufogók vagy a messzire hangzóan koppanó autóaljak jelzik, ez nem mindig sikerül.
Legutóbb dévaványai lakosok tettek ki „útbaigazító” táblákat a legkritikusabb szakaszokon, amelyek szövege így szólt: „Köszöntjük Kátyú-Kátyon, Isten Önnel!” A felirat szemléletesen foglalja össze a lényeget, ugyanis errefelé nem ritka látvány, hogy az e tájon ismeretlen utazó az útszakadékok látványa miatt egyszerűen megfordul és elhajt. Sokan máris a horgászturizmus elhalásától félnek, és a Körös– Maros Nemzeti Park túzokjait meglesni akarók tömött buszai sem jönnek mostanság. Nem beszélve arról, hogy az itt amúgy sem sűrű befektetők a katasztrofális állagú út miatt szintén messze elkerülik a vidéket.
– A közutas szakemberek rendre rögzítik a hiányosságokat, de nem történik semmi – mondta Farkas Zoltán, a megyei önkormányzat fideszes alelnöke. – Igaz, ők amúgy sem tehetnek sokat, elvonták a jogkörüket. Szomorú vagyok azért is, mert a megye véleményét nem kérdezte senki a régiós projektlista összeállításakor. Az állami büdzsé módosító javaslatát szintén leszavazták a térség baloldali képviselői. Úgy nem lehet közutat üzemeltetni, hogy fűnyírásra sem elég a forrás, ráadásul az előző kormány a vasúti szárnyvonalakat is megnyirbálta.
A térségben máshol is felháborodást kelt az utak állapota, nemrég számoltunk be arról, hogy a kaszaperi önkormányzat feljelentette a magyar államot a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény gyanúja miatt. Információnk szerint mások is követik a példájukat.
– A vidékrombolás legszembetűnőbb áldozata a magyar úthálózat – vélekedett Tolnai Péter fideszes megyei képviselő. – Míg máshonnan talicskával tolták ki a pénzt, addig a nekünk szánt anyagi segítséget már eleve ellopták. A Kevermestől Medgyesegyházáig tervezett dinnyeúttal például két cikluson át csak hitegettek minket, ám közben köddé vált az eredetileg állítólag meglévő összeg. Akadt baloldali honatya, aki több tucatszor híresztelte a médiában, hogy megvan az M44-esre a pénz, de idáig a régészeti feltárás sem kezdődhetett el – mondta. – Tisztában vagyunk vele, hogy 477 kilométernyi út azonnali beavatkozást kívánna – reagált az elhangozottakra Virág Mihály, a Magyar Közút megyei szervezetének igazgatója, hozzátéve: a rendelkezésükre álló anyagi erő azonban egyenlő a nullával.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.