Csak a települések százszázalékos tulajdonában lévő intézmények és társaságok láthatják el ezután a parkolási feladatokat, amelyeket az önkormányzatok kötelező közszolgáltatásává minősítettek – tartalmazzák az új parkolási szabályok, amelyeket a Fidesz képviselői, Rogán Antal és Kósa Lajos még a kormány megalakulása előtt beterjesztettek. Mint ismeretes, sokéves káosz és jogellenes állapotok után az Alkotmánybíróság tavaly 2010. június végi hatállyal megsemmisítette a fővárosi parkolási rendeletet, és szabályozás híján a jövő hónaptól még kaotikusabb helyzetet okozna az ingyenes parkolás. A változások érdekében három jogszabályt, a helyi önkormányzatokról, valamint a közúti közlekedésről és a közúti nyilvántartásról szólót is módosítani kellett.
A legjelentősebb változás, hogy a beszedett díjak nem tömhetik magáncégek zsebét, mert azokat a települések költségvetésében kell szerepeltetni. Az új szabályozás a maximált tarifát a 95-ös benzin előző évi átlagárához igazítja. Sem a várokozási, sem a pótdíjra nem lehet ezentúl kamatot felszámítani, a fizetési kötelezettség elévülési ideje egy év, végrehajtás pedig kizárólag bírósági ítélet alapján történhet.
– Az elfogadott törvények alapján már holnap új rendeletet alkothat a Fővárosi Közgyűlés, azonban ez a gyakorlatban egyelőre nem okoz nagy eltérést azok számára, akik Budapesten parkolnak – közölte lapunkkal Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es főpolgármester-helyettes. Úgy vélekedett, az eddig meglévő visszásságok egy része magától megszűnik, és a kerületek sok helyen felbontják majd szerződésüket a magáncégekkel.
Wintermantel Zsolt fideszes fővárosi és parlamenti képviselő szerint több eddigi fővárosi kedvezményt a városházán „kifelejtettek” az új rendeletekből, azokat pótolni kell, hogy az átmeneti időszakra is megmaradhassanak.

Baloldali mandátumtrükkök és túlélési harc: Dobrev, Magyar és a Momentum játszmái