A műjégpálya is csúszik

Nem készül el határidőre a főváros újabb EU-beruházása, a városligeti műjégpálya felújítása és újjáépítése, mert a kivitelező a megrendelő szerződésszegésére hivatkozva ma felfüggeszti a munkát. Budapest rövidesen távozó balliberális vezetése így a négyes metró és a Margit híd után újabb torzót adhat át utódjának.

2010. 07. 28. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csaknem minden munkagép leáll, illetve be sem indul ma a Városligetben a műjégpálya felújításánál, mert a 3,6 milliárd forintos uniós beruházás kivitelezője már péntektől felfüggesztette a munkálatokat – derült ki a birtokunkba jutott levélből, amelyet a Hérosz Zrt. küldött a múlt héten a Fővárosi Közgyűlés frakcióvezetőinek. A kivitelezők a dokumentumban a megrendelő fővárosi önkormányzatot hibáztatják amiatt, hogy a tavasszal megkezdett beruházásra már közel hétszázmilliót fordítottak. – Kevesebb mint hatvanmilliót fizetett ki a megrendelő, van olyan részszámla, amelynek kifizetését a meglévő teljesítésigazolás dacára tagadták meg, a legújabb számlákat pedig már nem is akarják leigazolni – sérelmezi a Hérosz. Úgy tudjuk, a cég pénteken értesítette alvállalkozóit a döntésről. Ez azt jelenti, szinte nincs is olyan fővárosi beruházás, amelyet a leköszönő városvezetés, élén az SZDSZ-ből is távozott Demszky Gábor főpolgármesterrel, időben be tudna fejezni vagy át tudna adni utódjának.
Az önkormányzati választásra készülődő MSZP az elmúlt napokban ismét „előhúzta a metrókártyát”. Csakhogy tény: a négyes metró átadása ma is bizonytalan, bár jó másfél évtizede ígérték meg Budapest vezetői. Az egyetlen, eddig elkészült uniós fejlesztés, a Szabadság híd felújítása is jó fél évet csúszott, de annak minőségével is gondok vannak. A Margit híd szintén nem lesz meg határidőre.
A műjégpálya kivitelezői most arról is tájékoztatták a fővárosi politikusokat, hogy a 2010. február 19-én, az általuk elnyert közbeszerzési pályázat alapján történt szerződéskötés óta kiderült: a műemlékvédelmi hatóság kiterjesztett kutatást rendelt el a területre, az építmények egy része életveszélyes, azokat az előírások szerint kézzel kellett bontani, továbbá 13, a hivatalos közműtérképen nem is szereplő elektromos kábel került elő a föld alól. A munkálatok felfüggesztésének indokai között szerepel egy elképesztő környezetszennyezés is: a pályatest alatt 3300 négyzetméteren veszélyes hulladék, azbeszt pala helyezkedik el. A Hérosz Zrt. „szerződésmódosításig” döntött a munkálatok felfüggesztéséről, de jelezték: a rész- és véghatáridőket felmondják, a káruk megtérítését pedig bíróságon fogják érvényesíteni.
Lapunk már májusban felhívta a figyelmet arra, hogy az azóta megbukott szocialista kormány óriásplakátokon kampányol meg nem valósult, vagy éppen csak elkezdődött EU-beruházásokkal, így a műjégpályával is. Emlékezetes, Demszky Gábor 2005 márciusában jelentette be a létesítmény felújítását, a város vezetői pedig az év szeptemberében már azt közölték: hiányoznak a források, ezért koncesszión, hosszú távú bérbeadáson gondolkodnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.