Demszky Gábor végjátéka

Nem tudni kit képvisel a főpolgármester a metrókocsi-botrányban – vetette fel tegnap György István fideszes fővárosi képviselő, miután kiderült: a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyezési eljárásán elbukott Alstom szerelvények ügyében a francia cég már az önkormányzati választáson esélyes kormánypárttal kezdeményezett tárgyalásokat.

2010. 08. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz politikusa Demszky Gábor állítására, amely szerint még fél évig tárgyalni kellene az ügyről, leszögezte: a Fővárosi Közgyűlés egyértelmű döntést hozott június 3-án.
A főváros a 4-es metró szerelvényeinek gyártására is kötött 65 milliárd forintos megállapodás alapján 2006-ban már 30 milliárd forintot kifizetett a franciáknak. Demszky a hatósággal ellentétben biztonságosnak tartja a szerelvényeket, és szerinte egyelőre az EU-támogatás sincs veszélyben. Ugyanakkor lapunk a 4-es metró történetéről, a beruházásról, a főpolgármester bukásáról készített összeállításából kiderül: akár a 600 milliárd forintot is túllépheti a beruházás, és a metrókocsik botránya miatt csak nehezen tartható a Brüsszel által előírt 2015-ös határidő.
A két hónap múlva távozó főpolgármester tegnap felavatta a másik botrányos beruházást, a csepeli szennyvíztisztítót, amely jelenleg kényszerüzemeltetés alatt áll. Úgy tudjuk, a Fidesz ma eljuttatja az elszámoltatási kormánybiztoshoz a dokumentumokat, a Jobbik pedig bejelentette: a vízművek 1997-es privatizációjának felülvizsgálatát kezdeményezi.
Összeállítás a 4., vezércikk a 7. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.