origo.hu
Meghalt egy ember a négyes-hatos villamos vonalán
Buszrosta a BKV-nál. Műszaki hiba miatt csak két BKV-buszt vont ki a forgalomból a Nemzeti Közlekedési Hatóság – közölte csütörtökön a közlekedési társaság. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület korábban úgy tudta, hogy egyszerre legalább öt midibusz forgalmi engedélyét kellett bevonni. Az elmúlt hetekben a hatóság öt járművet egyszer már leállíttatott a budai várban és az újbudai hegyvidéken közlekedő vonalakon.
Demszky Gábor, a fővárosnál, az önkormányzat beruházásainál és közszolgáltató cégeinél egyelőre csak a Főkert ügyében zajló nyomozásban, és csak tanúként meghallgatott városvezető a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltjéről az ATV-nek adott interjújában kijelentette: „én egyébként őt egy becsületes, alkalmas polgármesternek tartom, akinek nagy tapasztalata van”. A főpolgármester mindeddig alkalmatlannak nevezte Tarlóst. Négy éve a Fővárosi Közgyűlés alkuló ülésének szünetében közölte a Fidesz fővárosi frakcióvezetőjével: „neked itt semmi hatalmad nem lesz”, majd később egy vitában annyit mondott neki: „Ön itt nem szólhat.” Mostani fordulata mellett azért megjegyezte róla, „ő nem egy építő polgármester”.
– Ha én félek valamitől, akkor az, hogy ez a fejlesztési dinamika, ami jellemezte a fővárost az utóbbi tizenöt évében, megtorpan – mondta a főpolgármester, aki korábban az „Árpád-sávosoktól” féltette a fővárost. Ősztől könyvet írna az elmúlt húsz évről, de még csak meg sem említette azt a vizsgálóbizottsági jelentést, amely szerint legalább 60 milliárd forintnyi kárt okozhattak a nagyberuházásoknál. Az MSZP és az SZDSZ minap leszavazta a szakértők által is alátámasztott tényeket: az előkészítetlenség, a szervezetlenség, az ellenőrizetlenség, a felelőtlenség, törvénysértések és politikai ráhatások vezettek ide.
– A fejlesztések jövőbeni sorsa kizárólag attól függ, hogy a jelenlegi főpolgármester milyen állapotban adja át a fővárost – szögezte le lapunknak Tarlós István.
Alstom-ügy: Nincs felelős? Nem az Alstom készítette az új metrószerelvények beszerzéséről szóló szerződést, így a vis maior feltételek sem köthetők hozzá – jelentette ki csütörtöki közleményében a francia cég. Mint arról beszámoltunk, a fővárosi bizottságok előtt is nyilvánvalóvá vált, hogy a főváros, illetve a BKV olyan szerződést kötött, amely kizárólag az Alstomnak kedvező. A 65 milliárd forintos, felerészt kifizetett szerződés egyik pontja szerint „vis maior”, ha a cég nem szerzi meg szerelvényeire a végleges típusengedélyt. Utóbbit két év késéssel, idén július 30-án sem adta meg a hatóság fékhibák és más biztonsági hiányosságok miatt. A Népszabadság csütörtöki számában megismételte: már szerződés előtt bekalkulálták az engedély elutasítását. Aba Botond, aki a BKV akkori vezérigazgatójaként aláírta a megállapodást, azzal védekezett: senki sem emelt ez ellen kifogást.
Meghalt egy ember a négyes-hatos villamos vonalán
Padlót fogtak a románok a Hunyadi-sorozat miatt
Vége: nem árulnak több Tchibo kávét
Magyarországon egyedülálló szolgáltatást vezet be a Decathlon
Rendkívüli közleményt adott ki a Magyar Színház Reviczky Gáborról
Minden megváltozik a magyar boltokban
Káprázatos liverpooli gól, hetet vágott a United + videó
Őrült nagy bajba került a Manchester United
Több ismert celeb is érintett lehet a Lakatos Márk körül kialakult botrányban + videó
A Kuncze–Csillag-duó durván megerőszakolta a valóságot
Szoboszlai kemény és igazságtalan kritikákat kapott az angol sajtóban
Így változnak a cafeteria adószabályai jövőre – mutatjuk a részleteket
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.