Demszky Waterlooja a négyes metró

Bizonytalanabbak a négyes metró nagyberuházásának adatai, mint valaha – írtuk 2008 novemberében nemcsak a főváros, hanem az egész ország legnagyobb beruházásáról. Az eltelt csaknem 21 hónap alatt ez a bizonytalanság minden tekintetben tovább erősödött, a metrókocsik beszerzésének minapi kudarca pedig a Demszky Gábor nevével fémjelzett, legalább másfél évtizedes program teljes bukását, a húsz éve regnáló főpolgármester még dicstelenebb távozását valószínűsíti.

2010. 08. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szocialista termelés
2002. június 26. Csillag István közlekedési miniszter és Demszky Gábor főpolgármester bejelentette: a Bosnyák térig meghosszabbítják a 4-es metró nyomvonalát.
2002. november 14. Medgyessy Péter miniszterelnök szerint a kabinet a tavaszi ülésszakon benyújtja a 4-es metró megépítéséről szóló törvényjavaslatot, és az év második felében megindul a munka.
2003. május 14. A kormányszóvivő tudatja: igen a 4-es metróra.
2003. június 23. Az Országgyűlés elfogadta a metrótörvényt.
2003. december 22. Szándéknyilatkozatot írt alá Medgyessy Péter és Demszky Gábor a
4-es metró építéséről.
2004. január 14. Kormánydöntés a 4-es metróról.
2004. január 19. Szerződéskötés az állam és a főváros között.
2004. május 26. Kormánydöntés a 4-es metró továbbépítéséről a Bosnyák térig.
2005. szeptember 29. Határozatot hozott a Fővárosi Közgyűlés a 4-es metró Baross tér és Bosnyák tér közötti szakaszának kialakításáról.
2006. január 26. A Fővárosi Közgyűlés elfogadta a 4-es metró Kelenföldi pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszának módosított engedélyokiratát.
2006. március 27. Letette a 4-es metró alagútjának alapkövét Demszky Gábor főpolgármester és Medgyessy Péter volt miniszterelnök, sokadszorra bejelentve a beruházás tényleges megkezdését.
2007. április 3. Demszky Gábor az első fúrópajzs Etele téri elindításakor bejelentette: „épül már a 4-es metró, amelyen 2010 végétől utazhatunk, és ez lesz a megújuló Budapest szimbóluma”.
2008. augusztus 12. Megérkezett Brüsszelbe a 4-es metró uniós pályázati anyaga.
2009. augusztus 27. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség bejelentette: tizenegy közbeszerzési eljárást szabálytalannak minősített az EU, ezért a várt 237 milliárd forint helyett 181 milliárd forint támogatást kap a 4-es metró.
2010. július 1. A 4-es metró déli alagútépítő pajzsának június 18-i megérkezése után az északi is elérte a Baross téri megállót, ezzel lezárult a pajzsos alagútépítés az új vonal első szakaszán.

Zavaros vizeken. A Duna vizének százszázalékos tisztítását teszi lehetővé az unós támogatással most elkészült csepeli szennyvíztisztító – ünnepelt tegnap Demszky Gábor főpolgármester. Az egyelőre csak jogfenntartással üzemelő botrányos beruházás kivitelezői szerződésmódosításokkal legalább ötvenszázalékos díjemelést akarnak elérni. A Fidesz ígéri, az ügy a napokban az elszámoltatási kormánybiztos elé kerül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.