Szerinte elfogadhatatlan, hogy a cég, amelynek 2006-ban a 65 milliárd forintos beruházás felét már kifizette a város, két éve nem tartja be a szerződést, most „vis maiorra” hivatkozik. Mint megírtuk, a Nemzeti Közlekedési Hatóság a fékhibák mellett számos más hiányosságot is feltárt. A Fővárosi Közgyűlés egyhangú határozatával szemben a szerződés felbonthatatlanságát bizonygató főpolgármestert helyettese, az SZDSZ-es Ikvai-Szabó Imre is megcáfolta, amikor leszögezte: egy új közgyűlési döntés már csak a szerződés megszüntetésének módjáról szólhat. Ennek következménye lehet a négyes metró beruházásának további, akár 2015-ig is tartó csúszása, sőt az EU-támogatás elvesztése is.
A Fidesz tegnap azt is bejelentette: hamarosan elkészül a szintén botrányos csepeli szennyvíztisztító-beruházásnak az elszámoltatási kormánybiztos vizsgálatát kérő dokumentációja. A városligeti műjégpálya hetek óta álló, ugyancsak uniós támogatású felújításának iratait már tegnap postázták.
Továbbiak a 2., publicisztika a 7. oldalon
Magyar Péter a brüsszeli elit embere, aki a saját hazája ellen dolgozik