Hírünket viszi a nagyvilágba

A világbajnoki pontversenyben a McLaren két pilótája, Lewis Hamilton és Jenson Button foglalja el az első két helyet, de az időmérőkön az idei tizenegy futamból tízszer a Red Bull volt a legyorsabb, múlt vasárnap pedig Hockenheimben a Ferrari aratott kettős győzelmet. S ez a felvezetés kétségkívül kedvcsináló a Forma–1-es vb soron következő hét végi versenyéhez, a 25. Magyar Nagydíjhoz.

Munkatársunktól
2010. 08. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Műsor, vb-állás. A Magyar Nagydíj szabadedzéseire ma 10.00-től 11.30-ig és 14.00-től 15.30-ig, valamint holnap 11.00-től 12.00-ig kerül sor, az időmérőt holnap 14 és 15 óra között rendezik, a 70 körös futamot vasárnap 14 órakor indítják. A vb állása a 11. futam után (még 8 van hátra), pilóták: 1. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 157 pont, 2. Jenson Button (brit, McLaren) 143, 3. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 136, 4. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 136, 5. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 123, 6. Nico Rosberg (német, Mercedes) 94; csapatok: 1. McLaren 300, 2. Red Bull 272, 3. Ferrari 208, 4. Mercedes 132, 5. Renault 96, 6. Force India 47.


Az anyagi vonzatairól, hogy a tetemes – számunkra idén 22 millió dolláros – jogdíj mellett megéri-e ez nekünk, lehet polemizálni, ugyanakkor a Forma–1-es Magyar Nagydíj kétségkívül éppen negyedszázada viszi el hírünket a nagyvilágba. Az 1986-os kezdet óta huszonnégy futamon vagyunk túl, egyetlen lyukas év sem volt, és a Hungaroringnek 2016-ig biztos a helye az F–1-es helyszínek között. A Hungaroring Zrt. elnöki posztján azonban Palik Lászlónak ez lesz az utolsó nagydíja, a hírek szerint Gyulay Zsolt váltja.
A pilóták között Michael Schumacher négy győzelmével (1994, 1998, 2001, 2004) csúcstartó, ám a Forma–1-be három év után visszatért hétszeres világbajnok vasárnap aligha húzza be az ötödik striguláját; mi több, az idén látottak alapján az is csodaszámba menne, ha az élmezőnyben végezne a Mercedesszel. A jelenlegi mezőnyből a most is jó esélyekkel induló, a vb-pontversenyt vezető Lewis Hamilton tudott duplázni nálunk (2007, 2009), Rubens Barrichellót (2002), Fernando Alonsót (2003), Jenson Buttont (2006) és Heikki Kovalainent (2008) egyaránt egyszer intették le elsőként a Hungaroringen. Barrichello ma már a Williamsben, Kovalainen pedig a Lotusban borítékolhatóan nem jut egyről kettőre, Alonso és Button azonban reménykedhet. Ha pedig új győztest avatnak, akkor az az időmérőkön rendre taroló Red Bull két pilótája, Sebastian Vettel és Mark Webber közül kerülhet ki. No persze ne feledkezzünk meg a tavalyi futamon szörnyű balesetet szenvedett Felipe Massáról sem, aki múlt vasárnap bizonyára megnyerte volna a Német Nagydíjat, ha a Ferrari-főnökség utasítására nem kell átadnia az első helyét Alonsónak… A még most is morcos brazil tegnap leszögezte, ha a Hungaroringen is előáll ez a helyzet, már nem fogad szót!
A tegnapi nap azért békésebben, sőt, kifejezetten ünnepélyesen zárult: Schmitt Pál, az Országgyűlés elnöke, megválasztott köztársasági elnök a Parlament Vadásztermében köszöntötte a Magyar Nagydíjra érkezett pilótákat és csapatvezetőket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.