Innentől irány a Hungaroring

Egy héttel a Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság, a Forma–1 Magyar Nagydíja előtt megkülönböztetett figyelem övezte itthon tegnap a Német Nagydíjat, amelyet a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) nyert csapattársa, a brazil Felipe Massa előtt, így teljessé vált a Ferrari diadala. Legalábbis a pályán, mert egyébként némi árny vetült rá.

Munkatársunktól
2010. 08. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idei második sikerét jegyezte a kétszeres világbajnok Alonso, aki az elsőt igen régen, az évadnyitó bahreini GP-n aratta. Massa számára még különlegesebb lehetett a viadal, hiszen napra pontosan egy évvel a Hungaroringen elszenvedett súlyos balesete, majd csodával határos gyógyulása után versenyzett, méghozzá remekül. A rajt után a harmadik helyről az élre került, és pozícióját a táv kétharmadán keresztül megtartotta, ám ekkor – nyilvánvaló csapatutasításra – átengedte az első helyet a vb-címre még esélyes Alonsónak. Hogy ezt nem önként és dalolva tette, arra korábban a huszadik kör szolgáltatott egyértelmű bizonyítékot: ekkor Massa és Alonso kétszer is keményen megküzdött egymással, hiszen a spanyol kétszer is előzni próbált, hiába. Aztán a 49. körben, miután a csapatfőnök Stefano Domenicali félig-meddig virágnyelven, de a bennfentesek számára nagyon is egyértelműen beszólt rádión, a brazil látványosan átengedte az elsőséget.
Az üzenetben ez hangzott el: „Fernando sokkal gyorsabb, mint te. Nyugtázd, hogy vetted az üzenetet…” A szabályzat tiltja, hogy ilyen jellegű csapatutasítás befolyásolja a végeredményt, és ennek jegyében a Német Nagydíj versenybírói százezer dolláros büntetést róttak ki a Ferrarira. A rivális Red Bull is roppant éles kritikával illette az ügyet, amelyet további vizsgálatra a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) motorsport világtanácsa hatáskörébe utaltak.
Alonsónak sokat érhet az elsőség, hiszen a pontversenyben éllovas brit Lewis Hamilton (McLaren) negyedik lett. Nagy várakozás előzte meg a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher (Mercedes) hazai fellépését, ám ő ezúttal is csak epizódszerepet játszott: körhátránnyal kilencedik lett.
Így aztán, aki a Hungaroringen elsősorban még mindig rá lesz kíváncsi vasárnap, az sokkal inkább a dicső múlt miatt érez így, nem pedig a jelenlegi helyzetből fakadóan, az összetettben ugyanis „Schumi” csupán kilencedik, egy híján 120 ponttal leszakadva az éllovastól. Valószínűleg nem volt ember a Forma–1 világában, aki ilyen visszafogott szereplésre számított tőle.

Eredmények. Német Nagydíj
(67 kör, 306,458 km): 1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:27:38.864 ó (átlag: 209,788 km/ó), 2. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 4.196 mp h., 3. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 5.121 mp h., 4. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 26.896 mp h., 5. Jenson Button (brit, McLaren) 29.482, 6. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 43.606 mp h., 7. Robert Kubica (lengyel, Renault) 1 kör hátrány, 8. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1 kör h., 9. Michael Schumacher (német, Mercedes) 1 kör h., 10. Vitalij Petrov (orosz, Renault) 1 kör h.
A pontversenyek állása a 11. futam után (még 8 van hátra), pilóták: 1. Lewis Hamilton 157 pont, 2. Jenson Button 143, 3. Mark Webber 136, 4. Sebastian Vettel 136, 5. Fernando Alonso 123, 6. Nico Rosberg 94, 7. Robert Kubica 89, 8. Felipe Massa 85, 9. Michael Schumacher 38, 10. Adrian Sutil 35. Csapatok: 1. McLaren 300, 2. Red Bull 272, 3. Ferrari 208, 4. Mercedes 132, 5. Renault 96, 6. Force India 47, 7. Williams 31, 8. Sauber 15, 9. Toro Rosso 10.
Következik: Magyar Nagydíj, augusztus 1., Hungaroring.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.