Kampány, logó nélkül

Az MSZP összes polgármesterjelöltje kapott a párt logójával ellátott központi kampánykiadványokat és plakátterveket, ám a szocialista vezetés nem ragaszkodik hozzá, hogy ezeket használják is a választási kampányban – értesültünk az elnökséghez közel álló informátorunktól. Úgy tudjuk, a szocialisták vidéken Miskolcra, Nyíregyházára, Szegedre és Szombathelyre összpontosítanak.

Török László
2010. 08. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ellenzéki karakter kialakítása az elsődleges feladata az MSZP kampánycsapatának az őszi önkormányzati választásokra való felkészülésben – tudtuk meg a kampányban részt vevő egyik politikustól. Informátorunk szerint épp ezért párhuzamosan lesznek a kormány tevékenységét kritizáló üzenetek a szocialisták által képviselt alternatívák bemutatásával. Az országgyűlési választási eredmények és a pártpreferenciák alapján a szocialisták arra számítanak, hogy különösen az észak-magyarországi megyékben a második hely megszerzése is komoly kihívást jelenthet, elsősorban a Jobbikkal lesznek versenyben. Ezekben a régiókban a megyei közgyűlési helyek megszerzése is nehézséget jelenthet, hiszen a megyei listákra nem szavazhatnak a megyei jogú városokban élők, ahol az MSZP-szimpatizánsok is nagyobb számban vannak. Ettől függetlenül a kampánystáb és a pártvezetés is úgy véli, a párt stabilan megmarad második erőnek a politikai palettán, és ezzel őrzi váltópárti jellegét. A szocialisták szerint az LMP a fővárosban és például Szegeden lehet erősebb, jelöltjeik pedig az MSZP esélyeit gyengítik. Informátorunk ezzel összefüggésben arról beszélt, hogy elhibázott taktika lenne, ha az LMP ellen kampányolnának.
Megtudtuk azt is, hogy a párt polgármesterjelöltjei az MSZP logójával ellátott központi kampánykiadványokat és plakátterveket is kapnak, bár nem kötelező használniuk, hiszen – miként informátorunk fogalmazott – a helyhatósági választásoknál elsősorban személyekre szavaznak a választók, és a pártszimpátia annyira nem érvényesül. Úgy tudjuk, a kampányban Nyíregyháza, Szeged, Miskolc és Szombathely (itt például Éljen Szombathely névvel indult, az MSZP-s logó teljes elhagyásával a kampány) irányításának megtartása, illetve megszerzése a kiemelt cél, összesen pedig 15 településre és kerületre (ilyen a XI. és a XIII.) összpontosítanak.

Szonda: jobboldali átrendeződés. Júniushoz képest a Fidesz a választás utáni gyarapodást követően valamelyest veszített táborából, a Jobbik pedig a múlt havi csökkenést követően mintha magára talált volna, visszaszerezte korábbi támogatottsági pozícióit – emelte ki a Szonda Ipsos Népszabadságban megjelent legfrissebb felmérése. Az MSZP táborának mérete és összetétele az elmúlt negyedévben nem változott. A biztos pártválasztói körben a kormánypártra 61, a szocialistákra 18 százaléknyian voksolnának, a nemzeti radikálisokra 14, míg az LMP-re
4 százaléknyi elkötelezett választópolgár adná le szavazatát. (MN)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.