Tömegesnek ugyan nem lehet nevezni a szolgáltatók bejelentési kötelezettségével kapcsolatos panaszokat, az ugyanakkor egyértelműnek látszik, hogy a tarifaváltozásról szóló jelenlegi előírások kívánnivalót hagynak maguk után. A díjszabás-módosítással – mint az általános szerződési feltételek módosulásával – kapcsolatos kötelező közlést a 2003-as elektronikus hírközlésről szóló törvény írja elő, eszerint a szolgáltatók kötelesek a változást a napilapokban kihirdetni vagy személyesen (e-mailben, SMS-ben vagy levélben) közölni az ügyfelekkel. A jogszabály adta kötelezettség nem csak első látásra tűnik foghíjasnak; több olvasónk is arról panaszkodott, hogy nyomtatott sajtófogyasztási szokásaik közepette elkerülte figyelmüket a közlés, az alkalmasint több ezer forinttal megugró díjakkal így csak a számla kézhezvételekor szembesültek. A havi számla minden hónapban névre szólóan érkezik, azaz a személyes vagy flottafogyasztást mutatja. Ha ennek nyomon követése és közlése nem okoz nehézséget a szolgáltatónak, érthetetlen, hogy a díjemelést miért nem lehetséges ily módon – foglalhatók össze a lapunkhoz is eljutó fogyasztói panaszok.
Hasonló tapasztalatai vannak a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak is. A parlament döntése értelmében hat év után most megszűnő kormányhivatal szóvivője, Márton György megkeresésünkre elmondta: a tarifaváltozások alkalmával rendszerint eljut hozzájuk néhány panasz. Ezeket minden esetben kivizsgálják, ám jogsértést eddig nem állapítottak meg, hiszen a szolgáltatók a törvény betűjének minden esetben megfeleltek. Más kérdés – tette hozzá Márton György – hogy a távközlési társaságok ügyfelei nem feltétlen az újságokból tájékozódnak.
A probléma kiküszöbölése érdekében tett lépéseket illetően felkerestük a távközlési szolgáltatókat – a T-Mobile-t, a Vodafone-t és a Telenort – amelyeknél lényegében ugyanazt a választ kaptuk. A meglepetést nem tartalmazó tájékoztatások szerint az egyoldalú tarifaváltoztatás közlését a jogszabályoknak megfelelően országos napilapban közleményben hirdetik ki két egymást követő alkalommal, a módosítás hatálybalépése előtt 30 nappal, illetve ezzel egyidejűleg a változtatást az ügyfélszolgálaton is közzéteszik. A tarifaváltozással kapcsolatos közlés a szolgáltató weboldalán is rendszerint megtalálható. A cégek közül egyedül a Vodafone tájékoztatott arról, hogy ügyfeleiket „lehetőség szerint” más csatornán is értesítik, így például számlalevélben vagy az ügyfélszolgálat hívásakor hallható tájékoztató bemondással. A távközlési társaságok közlése szerint eddig elenyésző számú tarifaváltozással kapcsolatos panasszal találkoztak.
Zaharova: Zelenszkij nyugati tanácsadókat zsarol, hogy biztosítsák az újraválasztását














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!