Meglepetést okozó számlák

Bár a távközlési társaságok rendre a törvényi előírásoknak megfelelően közlik ügyfeleikkel szolgáltatásaik tarifaváltozását, mégis akadnak panaszok ezen a téren. A vonatkozó jogszabály szerint ugyanis a szolgáltatóknak elég csak a napilapokban fizetett hirdetésként megjelentetni a fogyasztók pénztárcáját jobbára nem kímélő döntést, ám a sok millió ügyfélnek csak töredéke vesz újságot.

Bodacz Péter
2010. 08. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tömegesnek ugyan nem lehet nevezni a szolgáltatók bejelentési kötelezettségével kapcsolatos panaszokat, az ugyanakkor egyértelműnek látszik, hogy a tarifaváltozásról szóló jelenlegi előírások kívánnivalót hagynak maguk után. A díjszabás-módosítással – mint az általános szerződési feltételek módosulásával – kapcsolatos kötelező közlést a 2003-as elektronikus hírközlésről szóló törvény írja elő, eszerint a szolgáltatók kötelesek a változást a napilapokban kihirdetni vagy személyesen (e-mailben, SMS-ben vagy levélben) közölni az ügyfelekkel. A jogszabály adta kötelezettség nem csak első látásra tűnik foghíjasnak; több olvasónk is arról panaszkodott, hogy nyomtatott sajtófogyasztási szokásaik közepette elkerülte figyelmüket a közlés, az alkalmasint több ezer forinttal megugró díjakkal így csak a számla kézhezvételekor szembesültek. A havi számla minden hónapban névre szólóan érkezik, azaz a személyes vagy flottafogyasztást mutatja. Ha ennek nyomon követése és közlése nem okoz nehézséget a szolgáltatónak, érthetetlen, hogy a díjemelést miért nem lehetséges ily módon – foglalhatók össze a lapunkhoz is eljutó fogyasztói panaszok.
Hasonló tapasztalatai vannak a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak is. A parlament döntése értelmében hat év után most megszűnő kormányhivatal szóvivője, Márton György megkeresésünkre elmondta: a tarifaváltozások alkalmával rendszerint eljut hozzájuk néhány panasz. Ezeket minden esetben kivizsgálják, ám jogsértést eddig nem állapítottak meg, hiszen a szolgáltatók a törvény betűjének minden esetben megfeleltek. Más kérdés – tette hozzá Márton György – hogy a távközlési társaságok ügyfelei nem feltétlen az újságokból tájékozódnak.
A probléma kiküszöbölése érdekében tett lépéseket illetően felkerestük a távközlési szolgáltatókat – a T-Mobile-t, a Vodafone-t és a Telenort – amelyeknél lényegében ugyanazt a választ kaptuk. A meglepetést nem tartalmazó tájékoztatások szerint az egyoldalú tarifaváltoztatás közlését a jogszabályoknak megfelelően országos napilapban közleményben hirdetik ki két egymást követő alkalommal, a módosítás hatálybalépése előtt 30 nappal, illetve ezzel egyidejűleg a változtatást az ügyfélszolgálaton is közzéteszik. A tarifaváltozással kapcsolatos közlés a szolgáltató weboldalán is rendszerint megtalálható. A cégek közül egyedül a Vodafone tájékoztatott arról, hogy ügyfeleiket „lehetőség szerint” más csatornán is értesítik, így például számlalevélben vagy az ügyfélszolgálat hívásakor hallható tájékoztató bemondással. A távközlési társaságok közlése szerint eddig elenyésző számú tarifaváltozással kapcsolatos panasszal találkoztak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.