A hockenheimi Német Nagydíj után a Frankfurter Allgemeine Zeitung a Ferrarit egyszerűen vörösbe öltözött csalónak titulálja, de még Olaszországban is fanyalognak a lapok. A La Repubblica botránynyal tarkított kettős diadalról ír, a Corriere della Sera olyan győzelemről cikkezik, amely rossz vért szült, mert az előzés megmérgezte a diadalt. S az elsőként leintett Fernando Alonso hazájában, Spanyolországban sem emésztik meg, hogy a spanyol pilóta ajándékba kapta a győzelmet. Az El País és a Marca a Forma–1 legkevésbé fényes futamgyőzelméről, Alonso vitás sikeréről tudósít azután, hogy a Ferrari Massát nyílt rádióüzenetben, ha burkoltan is, de mindenki számára jól érthetően arra utasította, az első helyét engedje át az összetettben jobban álló, és a még az egyéni vb-cím megszerzésére is esélyes csapattársának. S amikor a brazil pilóta ezt megtette, még dicséretet is kapott az éteren keresztül.
Massa utóbb az ominózus előzésre vonatkozó kérdéseket kikerülte, Alonso pedig mosta a kezeit. A hunyó valóban nem ő, hanem Stefano Domenicali csapatfőnök, aki szerint ők nem szólították fel Massát, hogy adja át a helyét, csak informálták: Alonso gyorsabb nála…
A szabály, mely szerint a csapatok nem adhatnak olyan utasítást, amelyik befolyásolja a versenyzők sorrendjét, 2002-ben született meg, amikor látványosan éppen a Ferrari szegte meg a fair playt. Az Osztrák Nagydíjon Rubens Barrichello parancsszóra az utolsó kanyar előtt volt kénytelen maga elé engedni Michael Schumachert. A dobogó tetejére azonban Barrichello állt fel (!), s a maranellói istállóra hivatalosan a jegyzőkönyv megsértése miatt róttak ki egymillió dolláros büntetést. Most egyelőre megúszta százezer dollárral, de az ügynek nincs vége; a FIA (Nemzetközi Automobil-szövetség) Motorsport-világtanács előtt folytatódik. Érdekesség, hogy a FIA elnöke tavaly október óta az a Jean Todt, aki az ominózus Osztrák Nagydíjon a Ferrari csapatfőnökeként kiadta az ukázt Barrichellónak…
„Ami a Német Nagydíjon történt, az egyértelmű csalás, a közönség, a tévénézők becsapása volt. Kíváncsi vagyok, milyen döntést hoz a FIA, élén Jean Todttal, a Ferrari korábbi első emberével” – foglalt állást, odaszúrva egykori kenyéradóinak az osztrákok háromszoros világbajnok legendája, Niki Lauda, aki a tűzpiros autóval 1975-ben és 1977-ben jutott fel a csúcsra. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner sem fogta vissza magát, a Forma–1 szégyenének nevezte, hogy a Ferrari manipulálta a versenyt, de szerinte még nagyobb szégyen lenne, ha a FIA mindezt nem torolná meg keményen. „Ez egy precedensértékű eset, ami nem fordulhat elő még egyszer” – jegyezte meg Horner, megtoldva azzal, hogy ők bezzeg hagyják egymással versenyezni a pilótáikat.
Nos, igen – fűzhetjük hozzá – Isztambulban Mark Webber és Sebastian Vettel össze is ütközött az első két helyen haladva, s a Red Bull örülhetett, hogy végül lett egy harmadik helyezése. S ne legyen szemernyi kétségünk, a Török Nagydíj se tévesszen meg bennünket, a csapatok szem előtt tartják az érdekeiket. Csak éppen jóval diszkrétebben hidalják át a problémákat – lásd „boksztaktika” –, mint a Német Nagydíjon a Ferrari tette.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség