Metrókocsibotrány: „rács közeli helyzet”

Rács közeli helyzetbe kerültek a metrókocsik beszerzésére az Alstommal 65 milliárdért kötött, felerészt már kifizetett szerződés aláírói – mondta Wintermantel Zsolt (Fidesz), a budapesti városüzemeltetési bizottság alelnöke a testület ülésén, ahol kizárólag tájékoztatóként foglalkoztak egy BKV-s igazgatósági anyaggal.

2010. 08. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Buszhiány. Szeptembertől 25 buszt alvállalkozóktól kénytelen bérbe venni a BKV, mivel nincs elég forgalomba állítható járműve az iskolakezdésre – írta a Népszava. A romló műszaki állapotú járműállomány miatt egyre több buszt vonnak ki a forgalomból. A bérlés havi mintegy tízmilliós költséget jelent.


Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es főpolgármester-helyettes szimpla tájékoztatót nyújtott be az illetékes bizottságok elé. Bár Demszky Gábor főpolgármester a botrányos ügyben valódi előterjesztést ígért a bizottságoknak, kiderült: a Fővárosi Közgyűlés határozatait a városvezetés nem hajtotta végre, érdemi javaslat nem készült. Ezért a gazdasági bizottság a volt MSZP–SZDSZ-es koalíció tagjainak voksaival napirendre sem tűzte a BKV igazgatósági ülésének előterjesztését rögzítő dokumentumot. Miután a francia tulajdonú Alstom július 31-ig nem kapta meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a 2-es metró vonalára szánt szerelvények típusengedélyét, életbe lépett volna a közgyűlési döntés a szerződések – közöttük a 4-es metró beszállítására szóló megállapodás – felbontásáról. Ezt Kocsis Istvánnak, a BKV Zrt. vezérigazgatójának kellett volna megtenni, Demszky feladata egy új közbeszerzési eljárás, illetve a 2-es metró régi szovjet szerelvényeinek felújítási előkészítése lett volna.
Deák László, az Alstom magyarországi vezérigazgatója szerint a hazai szabványoktól eltérő fékrendszer jó, a metrókocsikon való utazás kellemes. Múlt pénteken benyújtották fellebbezésüket az engedélyt elutasító határozat ellen. A hatóság a döntésben a fékhibák mellett több más, az utasok biztonságát is érintő hiányosságot is felsorolt. A vezérigazgató Vitézy Dávidnak, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivőjének kérdésére, hogy hajlandók-e átalakítani a szerelvényeket, leszögezte: csak a vizsgálat lezárultával hajlandó erre válaszolni.
Balogh Pál (MSZP) szerint most már nem a franciáknak kellene megfelelniük a magyar szabványoknak, hanem azokat kellene a kész kocsikhoz igazítani. A többi volt koalíciós politikus azonban megdöbbent azon, hogy a főpolgármester őket is megtévesztette.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.