Negyvenmilliárd forintos elvonás esetén összeomlana Magyarország tömegközlekedési rendszere – hangsúlyozta Fellegi Tamás. A nemzeti fejlesztési miniszter elmondta, a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) történt júliusi tárgyalásokon felhívták a szervezet figyelmét, hogy a hitelszerződést nem az Orbán-kormány kötötte, így kerülhettek bele olyan vállalások, amelyekről mára egyértelműen kiderült, hogy megalapozatlanok voltak. Ugyanakkor hozzáfűzte, hogy az egyezmény a kormányt is kötelezi.
A Malévról azt mondta, hogy az IMF-küldöttséget is meglepetésként érte a Malév valódi helyzete, mivel bármi is történik a légitársasággal, nincs olyan forgatókönyv, amely valamilyen módon nem érintené a költségvetést. A tárca folyamatosan versenyjogi és támogatáspolitikai egyeztetésben van az Európai Unió illetékes szerveivel a Malév jövőjéről és lehetséges átalakításáról – tájékoztatta a Heti Választ Fellegi Tamás.
A miniszter arra a kérdésre, hogy milyen mértékű megszorításokra kell felkészülni az idei és jövő évi költségvetési hiánycél tartása érdekében, azt válaszolta: az idei hiánycélt a 29 pontos gazdasági akciótervvel tartani lehet, a jövő évi költségvetés tervezése pedig még folyamatban van.
A bankadóval kapcsolatban kiemelte, az arról szóló tárgyalásokat változatlanul Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter vezeti, a fejlesztési minisztérium a Nemzeti Eszközkezelő Társaság révén kapott helyett a tárgyalódelegációban.
Fellegi Tamás az interjúban ekként beszélt a rendelkezésre álló európai uniós forrásokról: „a Bajnai-kormány nagyságrendileg 1830 milliárd forintnyi szabad forrást hagyott utódjára a 2013-ig tartó időszakra, összehasonlításképpen a 2007–2013 közötti tervezési időszakra a Magyarország számára elérhető források értéke összesen 7870 milliárd forintot tesz ki” – mondta a nemzeti fejlesztési miniszter.
A tárcavezető szerint ezen a területen az az egyik probléma, hogy a források nagy részét korábban olyan beruházásokra költötték el, amelyek nem szolgálnak gazdaságstratégiai célokat, nem segítik a növekedést, és a foglalkoztatást sem bővítik.
A miniszter tájékoztatása szerint a kormány dönt majd arról, hogy a szaktárca által már tételesen átvizsgált hétszáz kiemelt és nagyprojekt közül melyeket szüntetik meg.

Nem bírnak leállni: megérkezett az újabb Kollár Kinga-botrány