Összefogtak a bútorkereskedők

Miután a válság felgyorsította a hazai bútorkereskedések hanyatlását, számos vállalkozás úgy döntött, saját kezébe veszi a sorsát. A bútorüzlet-tulajdonosok létrehozták az Első Magyar Bútorüzlet Hálózatot azzal a céllal, hogy korszerű vezetési és marketingismeretek átadásával több vevőhöz, nagyobb fogalomhoz segítsék hozzá a hazai bútorüzleteket, növelve ezzel a válság túlélésének esélyeit.

K. Tóth László
2010. 08. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felgyorsította a válság az iparág hanyatlását, sorra zárnak be a bútorboltok. Szertefoszlottak a remények, hogy az év eleji „pangás” tavasszal mérséklődni fog, sőt a helyzet nyáron tovább romlott. Míg az elmúlt két évtizedben elég volt megnyitni egy bútorüzletet, és többnyire biztos volt a siker, mára kiéleződött a verseny, s a külföldi bútorüzlet-hálózatok gyakorlatilag elvették a piacot a magyar bútorüzletek elől. Ez nemcsak a kereskedelmet, hanem az egész iparágat, a hazai gyártókat és beszállítókat is kritikus helyzetbe sodorta.
– A magyar bútorok semmivel sem rosszabbak, mint a külföldön gyártottak – magyarázta lapunknak Varga Zoltán, az Első Magyar Bútorüzlet Hálózat elnöke, aki ugyanakkor elismerte, hogy a multinacionális cégeknél általában jobb a kiszolgálás minősége, költségtakarékosabban működnek, emellett szélesebb körű ismeretekkel rendelkeznek a vezetők. Ezen javítani kell a hazai vállalkozásoknak – tette hozzá.
Az Első Magyar Bútorüzlet Hálózat adatai szerint a bútorüzlet-tulajdonosoknak jelenleg mindössze hat százaléka képzi magát és fejleszti a cégét. A tapasztalatok márpedig azt mutatják, hogy csak azoknak a kereskedőknek van esélyük átvészelni ezt a nehéz időszakot és felvenni a versenyt, akik továbbképzéseken vesznek részt a cégvezetés és a marketing területein. Varga Zoltán szerint az egész iparágat csak az állíthatja meg a lejtőn, ha minél több hazai bútorbolt válik sikeressé, ezzel szilárd bázist adva a magyarországi gyártóknak.
Az Első Magyar Bútorüzlet Hálózat kínálatában most elsősorban középkategóriás jó minőségű, elérhető árú magyar termékek szerepelnek. A kezdeményezéshez eddig mintegy negyven üzlet csatlakozott ugyanennyi településről, ám a tervek szerint év végéig mintegy száz üzlet alkotja majd az országos hálózatot. A tagok használhatják a szervezet védjegyét, és élvezhetik az ezzel járó beszerzési kedvezményeket, marketingtámogatást és képzéseket kapnak. A hálózaton belül ugyanakkor szigorú feltételeket is teljesíteni kell: a boltokban csak minőségi termékeket forgalmazhatnak, az áru többségének hazai eredetűnek kell lennie, ezzel támogatva a magyar bútoripar megerősödését.
Varga Zoltán szerint óriási probléma, hogy a hazai bútorpiacot a fejlett weboldalakkal rendelkező multinacionális vállalatok tartják kézben, 40-50 éves múlttal a hátuk mögött, miközben a pénzhiánnyal küszködő hazai cégek a túlélésükért küzdenek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.