Parancsra motorozott a halálba

Vizsgálják a hétfőn, az M1-es autópályán halálos balesetet szenvedett motoros rendőr járművének állapotát, ugyanis az elsődleges adatok alapján a műszaki hiba is közrejátszhatott a tragédia bekövetkeztében. Az ellenőrzést, amely a parancsnoki felelősséget is tisztázza majd, korábban az egyik szakszervezet követelte.

Nagy Áron
2010. 08. 28. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elrendelték a hétfőn az M1-es autópályán, Tatabányánál halálos baleset szenvedett rendőr motorjának műszaki vizsgálatát, mivel az elsődleges adatok alapján a tragédiával végződött szerencsétlenség kialakulásában technikai hiba is közrejátszhatott – közölte lapunkkal az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK). A minden részletre kiterjedő, alapos vizsgálatot korábban a Független Rendőr Szakszervezet (FRSZ) követelte. Az érdekvédők ügyvivője, Molnár János lapunknak elmondta, a hatóság vezetősége partnerként kezelte a szakszervezetet, és a főkapitány személyesen tett ígéretet arra, hogy mindent megtesznek egy újabb szerencsétlenség elkerüléséért. (Hivatalosan meg nem erősített információnk szerint tegnap a testület teljes motorkerékpárparkjának átvizsgálását is elrendelték.)
A belső eljárásban az ORFK közleménye szerint a parancsnok felelősségét is górcső alá veszik. „Úgy tudjuk, hogy a szolgálati motor a baleset előtt nem sokkal szervizben volt, ahonnan szemmel láthatóan kopott gumiabroncsokkal került vissza a szolgálatba. A gumik állapotát elhunyt kollégánk kifogásolta; azok balesetveszélyes állapotát írásban is jelezték a szolgálati elöljáróknak, és kérték az abroncsok cseréjét, de ez nem történt meg. Erre és a rossz időjárási körülményekre való tekintettel a baleset napján felvetődött a motoros szolgálat mellőzésének lehetősége, végül azonban más döntés született” – indokolta a vizsgálat szükségességét Molnár János.
Az FRSZ ügyvivője közölte, céljuk a balesetek megelőzése, majd felidézte, hogy az előző rendőrfőkapitánnyal csak az idei évben háromszor tárgyaltak arról, hogy a „lejárt szavatosságú” bukósisakokat ideje lenne lecserélni. „A gyártó ajánlásában ötéves használat áll, de a motoros rendőrök gyakran hétéves védőfelszerelést kénytelenek használni; ráadásul akad köztük olyan is, aki magának vett sisakot, mert közölték vele, hogy központilag nem tudnak neki adni” – közölte Molnár János. Az érdekvédő azt is elmondta, az ORFK előző vezetősége erre vonatkozó kéréseiket és panaszaikat azzal söpörte félre, hogy a közbeszerzési eljárás nehézségei miatt tehetetlenek. Arra a kérdésre, hogy milyen műszaki állapotban van a rendőrség motor- és gépkocsiparkja, az FRSZ-nél nem tudtak válaszolni, a rendőrség pedig későbbre ígért tájékoztatást.
Időközben többtucatnyian jelentek meg tegnap délután, hogy Telegdi Zsolt főtörzsőrmesterre emlékezzek a baleset helyszínén. Emlékezetes, hogy a 33 éves motoros rendőr közúti balesetben vesztette életét hétfőn délelőtt az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Tatabányánál. A rendőr a motorkerékpárral – eddigi tisztázatlan körülmények között – megcsúszott az úttesten. Az előzetes vélemények szerint a tragédiába torkollott balesetet az okozta, hogy a járőr a kezdődő felhőszakadás miatt nedvessé vált útfelületen megcsúszott járművével. A mentők már nem tudtak rajta segíteni, a férfi a helyszínen meghalt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.