Elrendelték a hétfőn az M1-es autópályán, Tatabányánál halálos baleset szenvedett rendőr motorjának műszaki vizsgálatát, mivel az elsődleges adatok alapján a tragédiával végződött szerencsétlenség kialakulásában technikai hiba is közrejátszhatott – közölte lapunkkal az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK). A minden részletre kiterjedő, alapos vizsgálatot korábban a Független Rendőr Szakszervezet (FRSZ) követelte. Az érdekvédők ügyvivője, Molnár János lapunknak elmondta, a hatóság vezetősége partnerként kezelte a szakszervezetet, és a főkapitány személyesen tett ígéretet arra, hogy mindent megtesznek egy újabb szerencsétlenség elkerüléséért. (Hivatalosan meg nem erősített információnk szerint tegnap a testület teljes motorkerékpárparkjának átvizsgálását is elrendelték.)
A belső eljárásban az ORFK közleménye szerint a parancsnok felelősségét is górcső alá veszik. „Úgy tudjuk, hogy a szolgálati motor a baleset előtt nem sokkal szervizben volt, ahonnan szemmel láthatóan kopott gumiabroncsokkal került vissza a szolgálatba. A gumik állapotát elhunyt kollégánk kifogásolta; azok balesetveszélyes állapotát írásban is jelezték a szolgálati elöljáróknak, és kérték az abroncsok cseréjét, de ez nem történt meg. Erre és a rossz időjárási körülményekre való tekintettel a baleset napján felvetődött a motoros szolgálat mellőzésének lehetősége, végül azonban más döntés született” – indokolta a vizsgálat szükségességét Molnár János.
Az FRSZ ügyvivője közölte, céljuk a balesetek megelőzése, majd felidézte, hogy az előző rendőrfőkapitánnyal csak az idei évben háromszor tárgyaltak arról, hogy a „lejárt szavatosságú” bukósisakokat ideje lenne lecserélni. „A gyártó ajánlásában ötéves használat áll, de a motoros rendőrök gyakran hétéves védőfelszerelést kénytelenek használni; ráadásul akad köztük olyan is, aki magának vett sisakot, mert közölték vele, hogy központilag nem tudnak neki adni” – közölte Molnár János. Az érdekvédő azt is elmondta, az ORFK előző vezetősége erre vonatkozó kéréseiket és panaszaikat azzal söpörte félre, hogy a közbeszerzési eljárás nehézségei miatt tehetetlenek. Arra a kérdésre, hogy milyen műszaki állapotban van a rendőrség motor- és gépkocsiparkja, az FRSZ-nél nem tudtak válaszolni, a rendőrség pedig későbbre ígért tájékoztatást.
Időközben többtucatnyian jelentek meg tegnap délután, hogy Telegdi Zsolt főtörzsőrmesterre emlékezzek a baleset helyszínén. Emlékezetes, hogy a 33 éves motoros rendőr közúti balesetben vesztette életét hétfőn délelőtt az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Tatabányánál. A rendőr a motorkerékpárral – eddigi tisztázatlan körülmények között – megcsúszott az úttesten. Az előzetes vélemények szerint a tragédiába torkollott balesetet az okozta, hogy a járőr a kezdődő felhőszakadás miatt nedvessé vált útfelületen megcsúszott járművével. A mentők már nem tudtak rajta segíteni, a férfi a helyszínen meghalt.

Botrányok, kémbotrány és béremelés – ez történt a héten a magyar politikában