Ötvenezer dollárjukba került. A Renault és a Mercedes istálló egyaránt 50 000 dolláros pénzbírságot kapott, amiért az elkövetett hibáik miatt veszélyes helyzet állt elő a bokszutcában. A Renault-nál akkor adtak zöld jelzést Robert Kubicának, amikor Adrian Sutil (Force India) megérkezett saját csapatához, és a lengyel pilóta autója a németének csapódott. A Mercedesnek azért kell fizetnie, mert Nico Rosberg autójának jobb hátsó kerekét rosszul rögzítették, az elszállt és eltalálta a Williams egyik szerelőjét. A technikus nem szenvedett jelentős sérülést, de bizony sokkal nagyobb baj is történhetett volna…
Hogy történhet meg egy olyan F–1-es sztárral, mint Vettel egy ilyen buta hiba? Sebastian vétett a szabályok ellen, és a győzelemmel együtt lehet, hogy a világbajnokság is elúszott – veti fel a Bild. A Red Bull német pilótája maga is elismeri, „elaludt”, amikor a 16. körben a biztonsági autó mögött haladó csapattársától, Mark Webbertől jobban lemaradt, mint azt a szabályok lehetővé tennék. Így bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, már csak a harmadik helyre tudott visszajönni, és Alonso Ferrariját is képtelen volt megelőzni, bár tapadt rá.
Vettel tehát az időmérőn hiába verte tönkre a mezőnyt, igazából nem profitált belőle. Webber pedig a váltóhiba miatt kiesett Lewis Hamiltont és a csak a nyolcadikként zárt Jenson Buttont megelőzve a vb-pontversenyben átvette a vezetést. A McLarennek nem volt jó hétvégéje… Webber 161, Hamilton 157, Vettel 151, Button 147, Alonso 141 ponttal rendelkezik; hét futammal a zárás előtt még öt pilóta is reménykedhet a vb-cím megszerzésében. A most negyedikként leintett Felipe Massa (Ferrari) a hatodik helyen 97 ponttal rendelkezik, ő már kiszállt a versenyből, de tavalyi borzalmas balesete után vasárnap délután az eddigi legjobb eredményét érte el nálunk, és örült is neki.
Michael Schumacher viszont egyáltalán nem lehet boldog. A Forma–1-be három év kihagyás után visszatért hétszeres világbajnoknak folytatódott a vesszőfutása, csak a 11. helyre tudta behozni a Mercedest. Ráadásul az egyetlen pontot érő tizedik helyért csatázva a 66. körben – megakadályozandó, hogy megelőzzék – majdnem a falhoz szorította volt ferraris csapattársát, Rubens Barrichellót (Williams). S most teljes joggal került célkeresztbe a száguldó cirkuszban. A manővere miatt utólag tízhelyes rajtbüntetést kapott, azaz a következő futamon, Belgiumban az időmérőn elért eredményéhez képest tíz pozícióval hátrébbról indulhat; és a sajtó sem bánik vele kíméletesen.
Talán az angol Daily Mail fogalmaz a legkeményebben, az újság honlapján azt írja: „A Rubens Barrichello elleni manőver után ideje, hogy Michael Schumacher lelépjen.” „Ha Barrichello nem kerüli el centikkel a falat, minden bizonynyal a kórházban köt ki – de ennél még rosszabb is történhetett volna” – áll az olasz Tuttosportban, a La Repubblica pedig „Schumacher-nagypapa őrült manővereként” jellemzi az esetet.
Barrichello pályafutása legveszélyesebb szituációjaként szólt róla, és ez bizony nem ugyanaz, mintha a tejfölös szájú Jaime Alguersuari mondta volna; a 38 éves brazil 300. nagydíjhétvégéjén vett részt, és eszerint a Forma–1 történetének legrutinosabb pilótája. Schumacher vasárnap még nem látta be, hogy kalamajkát okozott, de tegnap már bocsánot kért Barrichellótól:
„A futam után még a verseny lázában égtem, de most, hogy újra megnéztem, mi történt, be kell lássam: a versenybíróknak igazuk van. Túl kemény voltam – írta honlapján Schumacher, hozzátéve, természetesen nem akarta veszélybe sodorni brazil kollégáját. – Ha ez volt az érzése, akkor elnézést, nem volt ilyen szándékom.”















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!