Nyilvánvaló, hogy a Volánbusz Zrt. vezetési gyakorlata nincs összhangban a polgári kormány közösségi közlekedési célkitűzéseivel, amelynek személyi konzekvenciáit a tulajdonosi jogot gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.-nek, vagy akár maguknak a közlekedési társaság vezetőinek önként kell levonniuk – jelentette ki konkrét nevek említése nélkül az infrastruktúráért felelős államtitkár. Völner Pál lapunk érdeklődésére megerősítette a Hír TV azon értesülését, miszerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) azonnali hatállyal leállítja a közlekedési társaság által a múlt héten kiírt, járatkiszervezésről szóló tendert.
A tárca államtitkára elmondta: a Volán úgy írta ki a pályázatot, hogy azt nem hagyta jóvá az MNV. A kibúvót még a Bajnai-kormány közlekedési miniszterének, Hónig Péternek az engedélye biztosította, amely szerint a vagyonkezelő hozzájárulása nélkül is kiírható járatkiszervezési tender. Ezt az engedélyt függesztette fel Völner, hangsúlyozva, hogy mindaddig, amíg nem záródik le a már meglévő alvállalkozói szerződések és megbízások áttanulmányozása, nem írható ki semmilyen közbeszerzési pályázat. – Uniós előírás, hogy 2016-ig a távolsági közösségi közlekedés viszonylatainak 5–30 százalékát alvállalkozókkal kell végeztetni. Ezt a magyar állam kész betartani, ám nem az eddigi gyakorlat szerint – fogalmazott az államtitkár, emlékeztetve: jelenleg három alvállalkozói szerződést is vizsgálnak, amely mögött egyazon, a kedvező adózási feltételeiről ismert Luxemburgban bejegyzett cégbirodalom sejthető. Ebben az ügyben egyébiránt kartellezést gyanítva a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is vizsgálódik.
Az NFM által most leállított, a múlt héten kiírt pályázat szerint – mint arról lapunk is beszámolt – a Volánbusz Délkelet-Magyarország, illetve Délnyugat-Magyarország irányába rendelt volna összesen 415 ezer kilométernyi közforgalmi autóbusz-közlekedési szolgáltatást 2016 végéig.
Tűzoltás és menetrendátszabás. Már jövőre létrejöhet az összehangolt MÁV–Volán-menetrend, a cél a takarékosabb működés – mondta az MR1-Kossuth Rádió reggeli műsorában az MNV vezérigazgatója. Horváth Gergely hozzátette, nem tud olyan tervről, hogy a közeljövőben nagyobb állami tulajdonokat értékesítenének. Az igazgató tűzoltásnak nevezte a hivatalba lépése óta eltelt két hónap teendőit. Mint fogalmazott, a társasági vagyon egyes elemei – mint a MÁV, a Malév és a Volán társaságok – nehézséget jelentenek a költségvetésnek, a kiadások mérséklésére pedig kézenfekvő megoldás a menetrend-összehangolás, de más lépéseket is terveznek a hatékonyabb működés érdekében.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség