Az olcsóbb műanyag palackos, a folyós és a kannás borokból többet, míg az üveges borokból kevesebbet vásároltunk tavaly – derül ki a GfK Hungária legújabb vizsgálatából. A dokumentum szerint idehaza továbbra is a vörösbor a legkedveltebb, amelyből 15 százalékkal többet fogyasztottunk. Jó évük volt a rozéboroknak is: 50 százalékkal több fogyott ebből a fajtából.
Az otthoni fogyasztásra vásárolt borok hazai piaca 2009-ben a mennyiséget tekintve 5 százalékkal nőtt. Ugyanakkor míg az üveges borokból 9 százalékkal kevesebbet vásároltak a hazai háztartások, addig az egyre népszerűbb műanyag flakonos boroknál 74 százalékos volt a növekedés. Ez többek között azt jelenti, hogy tavaly már minden ötödik liter bort műanyag palackos kiszerelésben vásároltuk meg, miközben az üveges termékek aránya 81-ről 71 százalékra esett vissza. – Összességében 6 százalékkal nőtt 2009-ben a bort vásárló magyarországi háztartások száma – állapította meg a felmérés kapcsán Sánta Zoltán, a GfK Hungária piacfejlesztési menedzsere.

Súlyos galandféreg-fertőzés terjed Magyarországon