Ellehetetlenülhet a város működése Tomori Pál (Fidesz– KDNP) önkormányzati képviselő szerint, amennyiben a váci helyhatóság nem köt új megállapodást a finanszírozó bankkal a mélygarázs építését illetően. A képviselő-testület fideszes tagjai azt szorgalmazták a legutóbbi ülésen, hogy Vác egy új, jogszerű és értékarányos szerződést kössön a helyett a szocialisták által négy éve hozott megállapodás helyett, amely több millió forintos kárt okozhat a városnak.
Ismert, 2007-ben a városra nézve előnytelen mélygarázs-építési szerződés megkötésével vádolták a váci önkormányzat ellenzéki képviselői Bóth János szocialista polgármestert, és a tervezet felülbírálására szólították fel. Tomori Pál és Főrdős Attila helyi fideszes képviselők tudták meg, hogy 2006 júniusában Bóth 2,4 milliárd forintos megállapodást kötött közbeszerzési eljárás és pályáztatás nélkül. A szocialista városvezető azzal az MSZP-hez közel álló, Arch-Holding nevű céggel írta alá a szerződést, amely a soproni belváros elhíresült mélygarázsát is építette. A megállapodás szerint a beruházást hitelből a beruházó valósítja meg, és a végösszeg – húszéves futamidőt számolva, kamatokkal együtt – közel hatmilliárd forintra rúg. Az ellenzéki képviselők akkor új javaslattal álltak elő, amely hasonló számú autóval számolva 1,2 milliárd forintból oldotta volna meg a váci belváros parkolási gondjait.
Idén januárban büntetőfeljelentést tett a váci beruházással összefüggésben hűtlen kezelés, illetve adócsalás kísérletének alapos gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen a helyi önkormányzat, amelyről a képviselő-testület döntött. A város azért kezdeményezett vizsgálatot a Pest Megyei Rendőr-főkapitányságon, mert az önkormányzat által felkért külső jogi és gazdasági szakértő több törvénytelenségre utaló jelet fedezett fel a beruházás körül. A gazdasági vizsgálat részeként készült egy műszaki igazságügyi szakvélemény, amely a kiviteli tervek alapján 1,339 milliárd forintra becsülte a beruházás költségét. – Amennyiben ehhez hozzáadjuk a telekvásárlásra fordított – szintén eltúlzottnak tekinthető – 98 millió forint vételárat, úgy a beruházás reális összköltsége nettó 1,437 milliárd forintot tesz ki – áll az előterjesztésben. A közgyűlés által – a kiviteli tervek elkészülte előtt és azok ismerete nélkül – jóvá-
hagyott beruházási összköltség ugyanakkor több mint 2,1 milliárd forint volt. A szakértői vélemény szerint a csaknem 700 millió forintos eltérést semmi nem indokolja. A nyomozó hatóság nemrégiben újabb dokumentumokat kért be az ügy kapcsán.
A lapunkhoz eljuttatott nyilatkozatában Tomori Pál most azon véleményének adott hangot, hogy a beruházást a tervek szerint 2008 tavaszára be kellett volna fejezni, ám ez a mai napig nem történt meg. A képviselő a dokumentumban hangsúlyozza, a beruházó az alvállalkozókat sem fizette ki, emiatt a használatbavételhez szükséges szakhatósági engedélyeket sem lehet kiadni.
– A szocialisták javaslatunk elutasításával megakadályozzák, hogy a bankkal folytatódjanak a tárgyalások – hívta fel a figyelmet Tomori, és leszögezte, a Fidesz– KDNP-frakció elkötelezett abban, hogy a város számára idén szeptemberig megszerezze a mélygarázst, és üzemeltesse azt a legrövidebb időn belül.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség