Vác működése a tét?

Nem szavazták meg a váci szocialista képviselők a helyi Fidesz által javasolt kezdeményezést, miszerint a mélygarázsügyben kialakult anomáliák kezelésére új finanszírozási szerződést kellene kötnie a városnak. A kormányoldal képviselői szerint jogszerű és értékarányos megállapodásra van szükség ahhoz, hogy ne szenvedjen komoly anyagi kárt az önkormányzat.

Mizsei Bernadett
2010. 08. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ellehetetlenülhet a város működése Tomori Pál (Fidesz– KDNP) önkormányzati képviselő szerint, amennyiben a váci helyhatóság nem köt új megállapodást a finanszírozó bankkal a mélygarázs építését illetően. A képviselő-testület fideszes tagjai azt szorgalmazták a legutóbbi ülésen, hogy Vác egy új, jogszerű és értékarányos szerződést kössön a helyett a szocialisták által négy éve hozott megállapodás helyett, amely több millió forintos kárt okozhat a városnak.
Ismert, 2007-ben a városra nézve előnytelen mélygarázs-építési szerződés megkötésével vádolták a váci önkormányzat ellenzéki képviselői Bóth János szocialista polgármestert, és a tervezet felülbírálására szólították fel. Tomori Pál és Főrdős Attila helyi fideszes képviselők tudták meg, hogy 2006 júniusában Bóth 2,4 milliárd forintos megállapodást kötött közbeszerzési eljárás és pályáztatás nélkül. A szocialista városvezető azzal az MSZP-hez közel álló, Arch-Holding nevű céggel írta alá a szerződést, amely a soproni belváros elhíresült mélygarázsát is építette. A megállapodás szerint a beruházást hitelből a beruházó valósítja meg, és a végösszeg – húszéves futamidőt számolva, kamatokkal együtt – közel hatmilliárd forintra rúg. Az ellenzéki képviselők akkor új javaslattal álltak elő, amely hasonló számú autóval számolva 1,2 milliárd forintból oldotta volna meg a váci belváros parkolási gondjait.
Idén januárban büntetőfeljelentést tett a váci beruházással összefüggésben hűtlen kezelés, illetve adócsalás kísérletének alapos gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen a helyi önkormányzat, amelyről a képviselő-testület döntött. A város azért kezdeményezett vizsgálatot a Pest Megyei Rendőr-főkapitányságon, mert az önkormányzat által felkért külső jogi és gazdasági szakértő több törvénytelenségre utaló jelet fedezett fel a beruházás körül. A gazdasági vizsgálat részeként készült egy műszaki igazságügyi szakvélemény, amely a kiviteli tervek alapján 1,339 milliárd forintra becsülte a beruházás költségét. – Amennyiben ehhez hozzáadjuk a telekvásárlásra fordított – szintén eltúlzottnak tekinthető – 98 millió forint vételárat, úgy a beruházás reális összköltsége nettó 1,437 milliárd forintot tesz ki – áll az előterjesztésben. A közgyűlés által – a kiviteli tervek elkészülte előtt és azok ismerete nélkül – jóvá-
hagyott beruházási összköltség ugyanakkor több mint 2,1 milliárd forint volt. A szakértői vélemény szerint a csaknem 700 millió forintos eltérést semmi nem indokolja. A nyomozó hatóság nemrégiben újabb dokumentumokat kért be az ügy kapcsán.
A lapunkhoz eljuttatott nyilatkozatában Tomori Pál most azon véleményének adott hangot, hogy a beruházást a tervek szerint 2008 tavaszára be kellett volna fejezni, ám ez a mai napig nem történt meg. A képviselő a dokumentumban hangsúlyozza, a beruházó az alvállalkozókat sem fizette ki, emiatt a használatbavételhez szükséges szakhatósági engedélyeket sem lehet kiadni.
– A szocialisták javaslatunk elutasításával megakadályozzák, hogy a bankkal folytatódjanak a tárgyalások – hívta fel a figyelmet Tomori, és leszögezte, a Fidesz– KDNP-frakció elkötelezett abban, hogy a város számára idén szeptemberig megszerezze a mélygarázst, és üzemeltesse azt a legrövidebb időn belül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.