
origo.hu
Magyar Péter visszalépése után közleményt adott ki a Női Sikernap szervezője
Mark Webber: „Fantasztikus munkát végzett a csapat, nagyszerű napot zártunk. Remek érzés, hogy vezetem a világbajnokságot.”
Fernando Alonso: „Jó verseny volt, sikerült remekül elkapnom a rajtot. Nehéz pillanatokat éltünk át, amikor a biztonsági autó bejött a pályára, mindannyian megpróbáltunk bemenni a bokszba. A folytatásban Mark eszméletlenül gyors volt, a mi lágygumijaink pedig sajnos nem voltak anynyira lágyak.”
Sebastian Vettel: „Nem igazán értettem, hogy miért büntettek meg. Pedig remekül kezdtem, sikerült Fernando támadását visszaverni az első kanyarban. Az újrakezdésnél problémák voltak a rádióval, nem nagyon tudtam, hogy mikor megy majd ki a biztonsági autó. Szerencsétlen voltam, és csalódott vagyok, úgy gondoltam, meg tudom nyerni a versenyt.”
Rubens Barrichello, a Schumacher elleni csatájáról: „Én a tisztességes küzdelmet szeretem, de ez nem volt fair. Ha ő még előttem fel akar szállni a mennyekbe, ám legyen, de én nem akarok meghalni. Ez volt eddigi pályafutásom legveszélyesebb helyzete.”
Michael Schumacher ugyanerről a szituációról: „Úgy vélem, Rubensnek volt elég helye a célegyenesben, hogy elférjen mellettem. Kétségtelen, szerettem volna megnehezíteni a dolgát.”
Szombaton minden ott folytatódott, ahol pénteken abbamaradt; sőt, a Red Bull még jobban elverte a mezőnyt. A harmadik szabadedzést Mark Webber 1:19,574 másodperces köridővel nyerte, Sebastian Vettel 1:20,058-cal zárt, s már a harmadik Fernando Alonso is jócskán lemaradt a Ferrariban a maga 1:20,724-ével, más pedig 1:21 alá sem tudott jutni. Ehhez képest az időmérőn csak annyiban változtak az erőviszonyok, hogy most Vettel volt a leggyorsabb 1:18,773-as pályacsúcsot repesztve, Webber 1:19,184-es, Alonso 1:19,987-es időt jegyzett, a többiek 1:20 fölött maradtak. A szezonban a Red Bull tizenegyedszer szerezte meg a pole-pozíciót, és hatodik alkalommal állt elő az a helyzet, hogy kibérelte az első sort. A második a Ferrarié lett, mert Alonso mögött Felipe Massa zárta negyedikként az időmérőt, az ötödik rajtkockából a vb-pontversenyben élen álló Lewis Hamilton (McLaren), a hatodikból Nico Rosberg (Mercedes) vághatott neki a hetvenkörös viadalnak. A vb-címvédő Jenson Button (McLaren) csak a 11., míg Michael Schumacher (Mercedes) a 14. helyre sorolhatott be a rajtrácsra. Ám az, hogy a hétszeres világbajnok három év kihagyás után ilyen gyengén muzsikál, már nem is nagyon megy meglepetésszámba…
Miként Vettel pole-pozíciója sem, hiszen a német idén összesen hetedszer, sorrendben negyedszer indulhatott az élről. De élénken élt benne, hogy egy héttel korábban, Hockenheimben, amíg Alonsóval bíbelődött, Massa a második sorból elporzott mellette. – Remélhetőleg holnap jó rajtot veszünk – jegyezte meg, és megeresztett egy poént, miszerint a Hungaroring olyan, mint egy trükkös nő, szóval, vigyázni kell vele. A többieknek nem nagyon volt kedvük tréfálkozni. Webber nem repesett az örömtől, hogy csapattársától ő is nagyon kikapott, Hamilton pedig egyenesen apátiába zuhant. – Az egyes szektorokban nem egy-két tizedet kellene ledolgoznunk, hiszen a pálya középső szakaszán egy teljes másodperc a lemaradásunk, a végén pedig fél. Nézzük a fedélzeti kamerás felvételeket, és csak nevetünk kínunkban. Hihetetlen, hogy mennyire gyors a Red Bull. A mi autónk is kiváló, de még sincs semmi esélyünk – szögezte le a 2008-as világbajnok, s bizony nem úgy tűnt, hogy csak a Red Bull-osok éberségét szeretné elaltatni. S Alonso is úgy látta, csak akkor lehet némi esélye, hogy ha a startnál ki tud lőni a pálya tisztább ívéről. – A Hungaroringen szinte lehetetlen előzni, így a rajt és az első kanyar történései hatvan-hetven százalékban meghatározzák a végeredményt. Remélem, sikerül megelőznöm Markot, és akkor tudok egy kicsit harcolni – fogalmazott a kétszeres világbajnok spanyol.
S jól kalkulált, mert a rajt után elhúzott Webber mellett, majd az első kanyarban megküzdött Vettellel is, de vele már nem bírt. A német pedig villámgyorsan meglépett, a 10. körben már kilenc másodperccel vezetett, azaz körönként majdnem egy másodpercet vert rá. Az üldözőbolyban Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Petrov (Renault), Rosberg, Kubica (Renault) volt a sorrend, és senki nem támadta az előtte haladót. Ám, aki azt hitte, hogy innentől békés autókázás zajlik majd, nagyobbat nem is tévedhetett volna. A 15. körben egy pályára hulló kóbor alkatrész miatt bejött a biztonsági autó, a mezőny nagy része kiállt kerékcserékre, és a bokszutcában hatalmas káosz alakult ki. Kubica belehajtott Sutilba (Force India) – a lengyelt meg is büntették, tíz másodperc tétlenségre kárhoztatták –, Rosberg rosszul rögzített jobb hátsó kereke pedig lerepült, és egy házzal odébb a Williams egyik szerelőjét el is találta. A német számára véget ért a verseny, míg a peches technikust a pálya kórházából a saját felelősségére engedték el. Nagyobb baj is történhetett volna…
Webber nem jött be a bokszba, így ő állt az élre, majd Vettel kapott „stop and go” büntetést, mert amíg a biztonsági autó pályán volt, a megengedettnél jobban szakadt le csapattársa mögött. A 24. körben Hamilton és Kubica kénytelen volt feladni a versenyt, és amikor némileg lecsillapodtak a kedélyek, féltávnál, a 35. körben Webber, Alonso, Vettel, Massa, Barrichello (Williams), Petrov volt az első hat sorrendje. Webber 18,6 másodperccel vezetett, de Barrichellóval egyetemben még nem járt a bokszban. A 43.-ban aztán az ausztrál is lecserélte a gumijait, az előnyéből azonban 6,1 másodpercet megtartott. Vettel tapadt Alonsóra, de meglepő módon nem bírt a szívós spanyollal.
Webber pedig növelte az előnyét, s meg is nyerte a Magyar Nagydíjat. Mögötte Alonso, Vettel, Massa, Petrov, Hülkenberg (Williams), De la Rosa (Sauber), Button, Kobajasi (Sauber) és Barrichello végzett az első tízben. A brazil az egy pontot a 66. körben Schumachertől vette el – aki majdnem a falhoz szorította –; így múlik el a világ dicsősége a Hungaroringen is. Ahol viszont Mark Webber nagyon sokat nyert, mert immár ő vezet a vb-pontversenyben.
Eredmények, pontverseny.
Magyar Nagydíj (70 kör/306,630 km):
1. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:41:05.571 ó (átlag: 181,989 km/ó),
2. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 17.821 mp hátrány,
3. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 19.252 mp h.,
4. Massa (brazil, Ferrari) 27.474 mp h.,
5. Petrov (orosz, Renault) 1:13.192 p h.,
6. Hülkenberg (német, Williams) 1:16.723 p h.,
7. De la Rosa (spanyol, Sauber) 1 kör h.,
8. Button (brit, McLaren) 1 kör h.,
9. Kobajasi (japán, Sauber) 1 kör h.,
10. Barrichello (brazil, Williams) 1 kör h.
A vb állása, pilóták:
1. Webber 161 pont,
2. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 157,
3. Vettel 151,
4. Button 147,
5. Alonso 141,
6. Massa 97;
csapatok:
1. Red Bull 312,
2. McLaren 304,
3. Ferrari 238,
4. Mercedes 132,
5. Renault 106,
6. Force India 47.
Magyar Péter visszalépése után közleményt adott ki a Női Sikernap szervezője
Megvan, mikor helyezik örök nyugalomra a kislányt, aki meghalt, miután belesett a telefonja a fürdővízbe
"Pólyában a kis Danika" – Böde Dani óriási ajándékot kapott
Schiffer beláthatatlan következményekről beszélt: „Mérhetetlen gyűlölet halmozódott fel a Tisza Párt mögött” (VIDEÓ)
Gyászba borult a haza sportvilág: elhunyt az olimpiai bronzérmes kenus
Május 1-jei nyitvatartás: elárulta a Lidl, a SPAR, a Tesco, a CBA, az Aldi és a többiek, mikor zárnak be a boltok a négynapos hosszú hétvégén – lesznek meglepetések
Megtalálták a hajóbalesetben eltűnt fiatalember holttestét, aki világbajnokságon is játszott
Megdolgoztatták Szoboszlai Dominiket, válaszul kihozta győztesnek Cristiano Ronaldót
Zelenszkij hihetetlen dolgot mondott Trumpnak
Ronnie O’Sullivan határozott véleménye a menetelő riválisról, aki fogadási botrányba keveredett
Ferenc és Dominik – gyász és ünnep
Ursula von der Leyen megerősítette: Ukrajna a legfontosabb
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.