Webbernek volt igazi az ünnep

Sebastian Vettel hiába verte tönkre a mezőnyt az időmérőn, a jubileumi, 25. Magyar Nagydíjon csak tizenöt körön át tartott a királysága, és büntetése miatt végül be kellett érnie a dobogó harmadik fokával. Ám a Forma–1-es autósgyorsasági- világbajnokság 12. futama így is a Red Bull sikerével zárult, és Mark Webber jóval többet nyert a futamgyőztesnek járó trófeánál; immár ő vezeti a vb-pontversenyt.

2010. 08. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mark Webber: „Fantasztikus munkát végzett a csapat, nagyszerű napot zártunk. Remek érzés, hogy vezetem a világbajnokságot.”
Fernando Alonso: „Jó verseny volt, sikerült remekül elkapnom a rajtot. Nehéz pillanatokat éltünk át, amikor a biztonsági autó bejött a pályára, mindannyian megpróbáltunk bemenni a bokszba. A folytatásban Mark eszméletlenül gyors volt, a mi lágygumijaink pedig sajnos nem voltak anynyira lágyak.”
Sebastian Vettel: „Nem igazán értettem, hogy miért büntettek meg. Pedig remekül kezdtem, sikerült Fernando támadását visszaverni az első kanyarban. Az újrakezdésnél problémák voltak a rádióval, nem nagyon tudtam, hogy mikor megy majd ki a biztonsági autó. Szerencsétlen voltam, és csalódott vagyok, úgy gondoltam, meg tudom nyerni a versenyt.”
Rubens Barrichello, a Schumacher elleni csatájáról: „Én a tisztességes küzdelmet szeretem, de ez nem volt fair. Ha ő még előttem fel akar szállni a mennyekbe, ám legyen, de én nem akarok meghalni. Ez volt eddigi pályafutásom legveszélyesebb helyzete.”
Michael Schumacher ugyanerről a szituációról: „Úgy vélem, Rubensnek volt elég helye a célegyenesben, hogy elférjen mellettem. Kétségtelen, szerettem volna megnehezíteni a dolgát.”


Szombaton minden ott folytatódott, ahol pénteken abbamaradt; sőt, a Red Bull még jobban elverte a mezőnyt. A harmadik szabadedzést Mark Webber 1:19,574 másodperces köridővel nyerte, Sebastian Vettel 1:20,058-cal zárt, s már a harmadik Fernando Alonso is jócskán lemaradt a Ferrariban a maga 1:20,724-ével, más pedig 1:21 alá sem tudott jutni. Ehhez képest az időmérőn csak annyiban változtak az erőviszonyok, hogy most Vettel volt a leggyorsabb 1:18,773-as pályacsúcsot repesztve, Webber 1:19,184-es, Alonso 1:19,987-es időt jegyzett, a többiek 1:20 fölött maradtak. A szezonban a Red Bull tizenegyedszer szerezte meg a pole-pozíciót, és hatodik alkalommal állt elő az a helyzet, hogy kibérelte az első sort. A második a Ferrarié lett, mert Alonso mögött Felipe Massa zárta negyedikként az időmérőt, az ötödik rajtkockából a vb-pontversenyben élen álló Lewis Hamilton (McLaren), a hatodikból Nico Rosberg (Mercedes) vághatott neki a hetvenkörös viadalnak. A vb-címvédő Jenson Button (McLaren) csak a 11., míg Michael Schumacher (Mercedes) a 14. helyre sorolhatott be a rajtrácsra. Ám az, hogy a hétszeres világbajnok három év kihagyás után ilyen gyengén muzsikál, már nem is nagyon megy meglepetésszámba…
Miként Vettel pole-pozíciója sem, hiszen a német idén összesen hetedszer, sorrendben negyedszer indulhatott az élről. De élénken élt benne, hogy egy héttel korábban, Hockenheimben, amíg Alonsóval bíbelődött, Massa a második sorból elporzott mellette. – Remélhetőleg holnap jó rajtot veszünk – jegyezte meg, és megeresztett egy poént, miszerint a Hungaroring olyan, mint egy trükkös nő, szóval, vigyázni kell vele. A többieknek nem nagyon volt kedvük tréfálkozni. Webber nem repesett az örömtől, hogy csapattársától ő is nagyon kikapott, Hamilton pedig egyenesen apátiába zuhant. – Az egyes szektorokban nem egy-két tizedet kellene ledolgoznunk, hiszen a pálya középső szakaszán egy teljes másodperc a lemaradásunk, a végén pedig fél. Nézzük a fedélzeti kamerás felvételeket, és csak nevetünk kínunkban. Hihetetlen, hogy mennyire gyors a Red Bull. A mi autónk is kiváló, de még sincs semmi esélyünk – szögezte le a 2008-as világbajnok, s bizony nem úgy tűnt, hogy csak a Red Bull-osok éberségét szeretné elaltatni. S Alonso is úgy látta, csak akkor lehet némi esélye, hogy ha a startnál ki tud lőni a pálya tisztább ívéről. – A Hungaroringen szinte lehetetlen előzni, így a rajt és az első kanyar történései hatvan-hetven százalékban meghatározzák a végeredményt. Remélem, sikerül megelőznöm Markot, és akkor tudok egy kicsit harcolni – fogalmazott a kétszeres világbajnok spanyol.
S jól kalkulált, mert a rajt után elhúzott Webber mellett, majd az első kanyarban megküzdött Vettellel is, de vele már nem bírt. A német pedig villámgyorsan meglépett, a 10. körben már kilenc másodperccel vezetett, azaz körönként majdnem egy másodpercet vert rá. Az üldözőbolyban Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Petrov (Renault), Rosberg, Kubica (Renault) volt a sorrend, és senki nem támadta az előtte haladót. Ám, aki azt hitte, hogy innentől békés autókázás zajlik majd, nagyobbat nem is tévedhetett volna. A 15. körben egy pályára hulló kóbor alkatrész miatt bejött a biztonsági autó, a mezőny nagy része kiállt kerékcserékre, és a bokszutcában hatalmas káosz alakult ki. Kubica belehajtott Sutilba (Force India) – a lengyelt meg is büntették, tíz másodperc tétlenségre kárhoztatták –, Rosberg rosszul rögzített jobb hátsó kereke pedig lerepült, és egy házzal odébb a Williams egyik szerelőjét el is találta. A német számára véget ért a verseny, míg a peches technikust a pálya kórházából a saját felelősségére engedték el. Nagyobb baj is történhetett volna…
Webber nem jött be a bokszba, így ő állt az élre, majd Vettel kapott „stop and go” büntetést, mert amíg a biztonsági autó pályán volt, a megengedettnél jobban szakadt le csapattársa mögött. A 24. körben Hamilton és Kubica kénytelen volt feladni a versenyt, és amikor némileg lecsillapodtak a kedélyek, féltávnál, a 35. körben Webber, Alonso, Vettel, Massa, Barrichello (Williams), Petrov volt az első hat sorrendje. Webber 18,6 másodperccel vezetett, de Barrichellóval egyetemben még nem járt a bokszban. A 43.-ban aztán az ausztrál is lecserélte a gumijait, az előnyéből azonban 6,1 másodpercet megtartott. Vettel tapadt Alonsóra, de meglepő módon nem bírt a szívós spanyollal.
Webber pedig növelte az előnyét, s meg is nyerte a Magyar Nagydíjat. Mögötte Alonso, Vettel, Massa, Petrov, Hülkenberg (Williams), De la Rosa (Sauber), Button, Kobajasi (Sauber) és Barrichello végzett az első tízben. A brazil az egy pontot a 66. körben Schumachertől vette el – aki majdnem a falhoz szorította –; így múlik el a világ dicsősége a Hungaroringen is. Ahol viszont Mark Webber nagyon sokat nyert, mert immár ő vezet a vb-pontversenyben.

Eredmények, pontverseny.

Magyar Nagydíj (70 kör/306,630 km):
1. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:41:05.571 ó (átlag: 181,989 km/ó),
2. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 17.821 mp hátrány,
3. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 19.252 mp h.,
4. Massa (brazil, Ferrari) 27.474 mp h.,
5. Petrov (orosz, Renault) 1:13.192 p h.,
6. Hülkenberg (német, Williams) 1:16.723 p h.,
7. De la Rosa (spanyol, Sauber) 1 kör h.,
8. Button (brit, McLaren) 1 kör h.,
9. Kobajasi (japán, Sauber) 1 kör h.,
10. Barrichello (brazil, Williams) 1 kör h.

A vb állása, pilóták:
1. Webber 161 pont,
2. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 157,
3. Vettel 151,
4. Button 147,
5. Alonso 141,
6. Massa 97;

csapatok:
1. Red Bull 312,
2. McLaren 304,
3. Ferrari 238,
4. Mercedes 132,
5. Renault 106,
6. Force India 47.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.