
origo.hu
Halálos trópusi betegség ütötte fel a fejét Magyarországon, riadót fújtak az orvosok
Áramvonalasították az Air Tourst. A két éve még csődhelyzet közelében lévő Malév Air Tours a jelentős költségcsökkentéseknek és a vállalat átalakításának köszönhetően ma már nyereségesen működik, az idei várható eredmény tízmillió forint körüli nagyságrendű lehet – ismertette Takács Péter. A cég ügyvezető igazgatója szerint a száz százalékban a Malév tulajdonában lévő leányvállalat legfontosabb feladata a Malév-járatok utaslétszámának biztosítása lett. Az elmúlt két évben jelentősen átalakult a cég, negyven százalékkal csökkentették a létszámot, mérsékelték a bérletidíj-költségeket, növelték a hatékonyságot. A korábbi 600 négyzetméter helyett ma mindössze száz négyzetméteres irodában tevékenykednek. A cég a kiadásait 2009-ben 34 százalékkal, az idei év első nyolc hónapjában 15 százalékkal csökkentette. A beutaztatók között a 90-es években a Malév Air Tours az élvonalban volt, az elmúlt években azonban piaci ereje megroppant, mostanában indult meg újra a társaság növekedése – mondta az ügyvezető igazgató.
Az állam 5,7 milliárd forint összegű villámátutalással sietett a Malév segítségére a napokban, amikor az amerikai lízingpartner le akart foglalni néhány gépet a társaság hárommilliárdos adóssága miatt – értesült a Figyelő. A gazdasági hetilap szerint a nemzeti légitársaság központi irodájában megjelentek a flotta gépeit lízingbe adó amerikai International Lease Finance Corporation (ILFC) képviselői, aminek az oka az volt, hogy a Malév az utóbbi időben nem tudta megfelelő ütemben törleszteni adósságát. Az ILFC gyakorlatilag ultimátumot adott, mondván, néhány gépet nem enged felszállni, ha a Malév nem rendezi azonnal a számláját. A lap úgy tudja, hogy a lejárt határidejű tartozás összege mintegy hárommilliárd forintra rúgott. Ezt a cég végül csak többségi tulajdonosa, a magyar állam segítségével tudta rendezni, amely villámgyorsan 5,7 milliárd forintot utalt át a légitársaság számlájára. A háttérhez hozzátartozik, hogy a súlyos pénzügyi nehézségekkel küzdő, februárban újra állami tulajdonba került Malévnak a Bajnai-kormány 8,1 milliárd forintos – az első fél évre szóló – tulajdonosi hitelkeretet biztosított ez év elején. Ebből a légitársaság korábban 3,5 milliárdot hívott le, ezúttal pedig 5,7 milliárdot kapott, így jön ki az összesen 9,2 milliárdos juttatás.
A történetnek azonban ezzel aligha van vége – véli a Figyelő. Kérdés ugyanis, hogy ha augusztus közepén nincs megfelelő készpénzáramlás a cégben, akkor mi lesz télen, és a hitelkeret kifulladásával honnan érkezik majd újabb forrás. Mint közismert, a légitársaságok készpénzbevétele erősen szezonális, a nyári időszakban lényegesen több utassal, több repülőgéppel dolgoznak. A téli hónapokban viszszaesik a turisztikai célú utazások száma, és az üzleti utasok kerülnek többségbe. Ekkor azonban a bevételek is megcsappannak.
Halálos trópusi betegség ütötte fel a fejét Magyarországon, riadót fújtak az orvosok
Lendvai Ildikó mindent bevallott, ebbe még Magyar Péter is belepirult
Berki Mazsi: Zoli teremti meg az anyagi biztonságot
Botrány Hadházyék tüntetésén: telibe köpte egy demonstráló a HírTV kameráját + videó
Egy ország kap most a szívéhez: Kulcsár Edina megtette a szívszorító bejelentést Amaráról
Váratlan fordulat: totális vereséget szenvedtek a baloldali és liberális frakciók az Európai Parlamentben
Globál Nógrádi Györggyel – Sokkal mélyebb a kémjátszma háttere, mint gondolnánk
Óriási fordulat: eldőlt az NB II-es focicsapat jövője
Egy nagyváradi magyar üzenete a gazembernek
Hatalmas, meglepő titok derült ki Orbán egyik véresszájú ellenfeléről
Zarándok Péter története
Előkerült Gyurcsány Ferenc eltitkolt gyermeke + videó
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.