
origo.hu
„Telefonozott az úszómester” – megszólalt a Palatinus tragédia szemtanúja
Áramvonalasították az Air Tourst. A két éve még csődhelyzet közelében lévő Malév Air Tours a jelentős költségcsökkentéseknek és a vállalat átalakításának köszönhetően ma már nyereségesen működik, az idei várható eredmény tízmillió forint körüli nagyságrendű lehet – ismertette Takács Péter. A cég ügyvezető igazgatója szerint a száz százalékban a Malév tulajdonában lévő leányvállalat legfontosabb feladata a Malév-járatok utaslétszámának biztosítása lett. Az elmúlt két évben jelentősen átalakult a cég, negyven százalékkal csökkentették a létszámot, mérsékelték a bérletidíj-költségeket, növelték a hatékonyságot. A korábbi 600 négyzetméter helyett ma mindössze száz négyzetméteres irodában tevékenykednek. A cég a kiadásait 2009-ben 34 százalékkal, az idei év első nyolc hónapjában 15 százalékkal csökkentette. A beutaztatók között a 90-es években a Malév Air Tours az élvonalban volt, az elmúlt években azonban piaci ereje megroppant, mostanában indult meg újra a társaság növekedése – mondta az ügyvezető igazgató.
Az állam 5,7 milliárd forint összegű villámátutalással sietett a Malév segítségére a napokban, amikor az amerikai lízingpartner le akart foglalni néhány gépet a társaság hárommilliárdos adóssága miatt – értesült a Figyelő. A gazdasági hetilap szerint a nemzeti légitársaság központi irodájában megjelentek a flotta gépeit lízingbe adó amerikai International Lease Finance Corporation (ILFC) képviselői, aminek az oka az volt, hogy a Malév az utóbbi időben nem tudta megfelelő ütemben törleszteni adósságát. Az ILFC gyakorlatilag ultimátumot adott, mondván, néhány gépet nem enged felszállni, ha a Malév nem rendezi azonnal a számláját. A lap úgy tudja, hogy a lejárt határidejű tartozás összege mintegy hárommilliárd forintra rúgott. Ezt a cég végül csak többségi tulajdonosa, a magyar állam segítségével tudta rendezni, amely villámgyorsan 5,7 milliárd forintot utalt át a légitársaság számlájára. A háttérhez hozzátartozik, hogy a súlyos pénzügyi nehézségekkel küzdő, februárban újra állami tulajdonba került Malévnak a Bajnai-kormány 8,1 milliárd forintos – az első fél évre szóló – tulajdonosi hitelkeretet biztosított ez év elején. Ebből a légitársaság korábban 3,5 milliárdot hívott le, ezúttal pedig 5,7 milliárdot kapott, így jön ki az összesen 9,2 milliárdos juttatás.
A történetnek azonban ezzel aligha van vége – véli a Figyelő. Kérdés ugyanis, hogy ha augusztus közepén nincs megfelelő készpénzáramlás a cégben, akkor mi lesz télen, és a hitelkeret kifulladásával honnan érkezik majd újabb forrás. Mint közismert, a légitársaságok készpénzbevétele erősen szezonális, a nyári időszakban lényegesen több utassal, több repülőgéppel dolgoznak. A téli hónapokban viszszaesik a turisztikai célú utazások száma, és az üzleti utasok kerülnek többségbe. Ekkor azonban a bevételek is megcsappannak.
„Telefonozott az úszómester” – megszólalt a Palatinus tragédia szemtanúja
Húsz kilométeres dugó van az M1-esen, az M7-esről nem lehet lehajtani egy ponton
Gyorsabb az agyad, mint az átlagé, ha 8 másodpercen belül megoldod ezt a rafinált IQ-tesztet
Sok bajom van a Fidesszel, de Isten óvja Magyarországot attól, hogy Magyar Péter legyen az, aki legyőzi
Júniusban rájuk mosolyog a sors: 3 kínai csillagjegy, akinek most minden összejön
Csak erős idegzetűeknek! - Megrázó videó terjed a közösségi médiában + videó
Egyetlen illegális bevándorlót sem engedtek belépni a hatóságok
Ezzel a házi trükkel búcsút mondhatsz a makacs izzadságfoltoknak
Menczer Tamás: Friss hír, most figyelj! + videó
Gálvölgyi vért izzadt a Klubrádióban, szerinte nincs sehol háború
Konferencialiga: ellenfelet kapott két NB I-es csapat
A VAR sem mentette meg a Real Madridot az óriási égéstől Xabi Alonso első meccsén
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.