Egyre több turista jön Oroszországból

K. Tóth László
2010. 09. 09. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai turizmus – az első félévi teljesítmény további mérséklődése ellenére – még nem érte el a mélypontot. A kereskedelmi szálláshelyek első hathavi bevétele megközelítette a bruttó százmilliárd forintot, ám 1,5 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban – jelentette be tegnap Horváth Endre egy sajtóbeszélgetésen. A nemzetgazdasági tárca gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára elmondta: noha Németországból érkezik hazánkba a legtöbb vendég, a német turisták hat százalékkal kevesebb éjszakát töltöttek nálunk az első hat hónapban, mint az előző év azonos időszakában. Ugyanakkor 25 százalékkal többen jöttek hozzánk Oroszországból.
Horváth Endre hozzátette, a tárca mihamarabb piackutatást indít bel- és külföldön egyaránt. Kifejtette továbbá: tavaly a gyógyszállókban többen vendégeskedtek, mint a wellness-szállodákban. A szomszédos országokból érkezők inkább a wellness-szolgáltatások kényeztetését keresik, míg az egészségturizmus iránt a német, osztrák, svájci, dán, ír és angol vendégek érdeklődnek.
A helyettes államtitkár közölte, hogy új, a bevételekre nagyobb hangsúlyt helyező idegenforgalmi stratégiára van szükség. Kiemelte, hogy a Széchenyi-tervben prioritást élvez a turizmus, különösen az egészségügyi szolgáltatások, ahol a várólisták, a kihasználatlan kapacitások és a külföldi igények összehangolása fontos feladat. Horváth Endre hangsúlyozta: a Széchenyi-terv turizmust taglaló fejezetéhez a tárca szeptember 15-ig várja az észrevételeket. Szeptember második felében konzultációt is tartanak az ágazatról Győrben, Siófokon, Debrecenben és Budapesten.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.