Katonai bűncselekmények gyanúja miatt feljelentést tett tegnap Hatala József, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) vezetője a három héttel ezelőtti halálos baleset ügyében. Ismert, járművének rossz műszaki állapota miatt életét vesztette egy motoros rendőr az M1-es autópályán. Az altábornagy az eset után fegyelmi eljárást rendelt el, a vizsgálat most jutott el oda, hogy több rendőri vezető büntetőjogi felelőssége is felvetődött – közölte lapunkkal Tímár Zoltán, az ORFK szóvivői irodájának vezetője.
A két vizsgálat kiderítheti, hogy a 32 évesen elhunyt Telegdi Zsolt főtörzsőrmester balesete előtt elöljárói közül kik hibáztak. A motoros rendőr a baleset előtt többször jelezte főnökeinek, hogy a jármű műszaki állapota nem megfelelő, életveszélyes a kopott gumikkal közlekedni. A tiszthelyettest észrevételei ellenére szolgálatba küldték a motorral, de Tatabánya közelében megcsúszott a hirtelen jött esőben, és a helyszínen meghalt. Pintér Sándor belügyminiszter május végén rendelte el, hogy a rendőrség összes járművét műszaki szemlének kell alávetni, a gyanú szerint a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság felületesen végezte el az előírt vizsgálatot, így csúszott át a rostán Telegdi Zsolt motorja is.
A fegyelmi eljárás részeként szakértő vizsgálta meg a kétkerekűt, s megállapította, hogy gumiabroncsai rendkívül kopottak voltak, alacsony volt bennük a levegőnyomás és méretük sem felelt meg az előírtaknak. A szerencsétlenül járt rendőr bukósisakja rossz csatja miatt leesett a járőr fejéről, amikor elcsúszott a vizes útburkolaton. Ruhája szintén kopott volt, hiányoztak róla azok a biztonsági felvarrások, amelyek bukáskor megvédik a vezetőt a sérülésektől. A szakértői vizsgálat kizárta, hogy a rendőr balesetét gyorshajtás okozta volna.
A Budapesti Katonai Ügyészségnek a feljelentés tegnapi megérkezésétől számítva három napja van eldönteni, hogy nyomozást indít-e az ügyben. Ha a hatóság így dönt, akkor nem zárható ki, hogy más, a feljelentéstől eltérő bűncselekmények miatt kezd eljárást. Hatala József ellenőrzési, illetve jelentési kötelezettség elmulasztásának bűntette, és szolgálati kötelességszegés vétsége miatt tett észrevételt – tudtuk meg Balogh Zoltántól, a testület szóvivőjétől.
Lapunk úgy tudja, az elhunyt rendőr felettesei nem jelentették tovább a főtörzsőrmester észrevételeit. Sajtóhírek szerint a motorról készült, az elrendelt műszaki szemlét igazoló okirat fiktív, a járművet valójában nem vizsgálták át. Utóbbi értesülést egyik hatóság sem kommentálta.
Az említett szakértői jelentés igazolja, hogy Telegdi Zsolt járműve nem volt alkalmas közúti közlekedésre – mondta el lapunknak Magyar György ügyvéd, az elhunyt rendőr családjának jogi képviselője. Szerinte ebből következik, hogy a rendőr szolgálati baleset áldozata lett. A tiszthelyettes komolyan tartott a motor műszaki állapotától, ezért a tragédia előtt árajánlatot kért egy szakszerviztől, mert le akarta cserélni a kopott gumikat.

Erős fordulat következik az időjárásban, kiadták a riasztást