Feljelentett rendőri vezetők

Több rendőri vezető is mulasztást követett el azzal, hogy nem továbbította annak a motoros rendőrnek a panaszait, aki három hete járművével halálos balesetet szenvedett. Az országos rendőrfőkapitány feljelentést tett az ügyben.

Csibra Tibor
2010. 09. 20. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Katonai bűncselekmények gyanúja miatt feljelentést tett tegnap Hatala József, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) vezetője a három héttel ezelőtti halálos baleset ügyében. Ismert, járművének rossz műszaki állapota miatt életét vesztette egy motoros rendőr az M1-es autópályán. Az altábornagy az eset után fegyelmi eljárást rendelt el, a vizsgálat most jutott el oda, hogy több rendőri vezető büntetőjogi felelőssége is felvetődött – közölte lapunkkal Tímár Zoltán, az ORFK szóvivői irodájának vezetője.
A két vizsgálat kiderítheti, hogy a 32 évesen elhunyt Telegdi Zsolt főtörzsőrmester balesete előtt elöljárói közül kik hibáztak. A motoros rendőr a baleset előtt többször jelezte főnökeinek, hogy a jármű műszaki állapota nem megfelelő, életveszélyes a kopott gumikkal közlekedni. A tiszthelyettest észrevételei ellenére szolgálatba küldték a motorral, de Tatabánya közelében megcsúszott a hirtelen jött esőben, és a helyszínen meghalt. Pintér Sándor belügyminiszter május végén rendelte el, hogy a rendőrség összes járművét műszaki szemlének kell alávetni, a gyanú szerint a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság felületesen végezte el az előírt vizsgálatot, így csúszott át a rostán Telegdi Zsolt motorja is.
A fegyelmi eljárás részeként szakértő vizsgálta meg a kétkerekűt, s megállapította, hogy gumiabroncsai rendkívül kopottak voltak, alacsony volt bennük a levegőnyomás és méretük sem felelt meg az előírtaknak. A szerencsétlenül járt rendőr bukósisakja rossz csatja miatt leesett a járőr fejéről, amikor elcsúszott a vizes útburkolaton. Ruhája szintén kopott volt, hiányoztak róla azok a biztonsági felvarrások, amelyek bukáskor megvédik a vezetőt a sérülésektől. A szakértői vizsgálat kizárta, hogy a rendőr balesetét gyorshajtás okozta volna.
A Budapesti Katonai Ügyészségnek a feljelentés tegnapi megérkezésétől számítva három napja van eldönteni, hogy nyomozást indít-e az ügyben. Ha a hatóság így dönt, akkor nem zárható ki, hogy más, a feljelentéstől eltérő bűncselekmények miatt kezd eljárást. Hatala József ellenőrzési, illetve jelentési kötelezettség elmulasztásának bűntette, és szolgálati kötelességszegés vétsége miatt tett észrevételt – tudtuk meg Balogh Zoltántól, a testület szóvivőjétől.
Lapunk úgy tudja, az elhunyt rendőr felettesei nem jelentették tovább a főtörzsőrmester észrevételeit. Sajtóhírek szerint a motorról készült, az elrendelt műszaki szemlét igazoló okirat fiktív, a járművet valójában nem vizsgálták át. Utóbbi értesülést egyik hatóság sem kommentálta.
Az említett szakértői jelentés igazolja, hogy Telegdi Zsolt járműve nem volt alkalmas közúti közlekedésre – mondta el lapunknak Magyar György ügyvéd, az elhunyt rendőr családjának jogi képviselője. Szerinte ebből következik, hogy a rendőr szolgálati baleset áldozata lett. A tiszthelyettes komolyan tartott a motor műszaki állapotától, ezért a tragédia előtt árajánlatot kért egy szakszerviztől, mert le akarta cserélni a kopott gumikat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.