Hölgyek a jövő internetes vásárlói

A hagyományosan nők által vásárolt termékek és szolgáltatások internetes értékesítése 2012-re elérheti a férfiak általi online vásárlás szintjét – derül ki egy kutatásból.

Bodacz Péter
2010. 09. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több magyarországi online áruház megjelenését alakítják át a hölgyek igényei szerint. A jelenlegi trendek alapján 2012-re az internetes vásárlók fele már nő lesz hazánkban. Az elmúlt egy évben így vásárlók száma megközelítette az 1,1 millió főt Magyarországon, míg az internetezők többsége már vásárlás előtti tájékozódásra is használja a világhálót – derül ki GKIeNET és a T-Mobile közös kutatásából, amely szerint az internetes vásárlás „hőskorában” – a 90-es évek végén – az online áruházak még jellemzően a férfiakat érdeklő termékeket és szolgáltatásokat próbáltak meg értékesíteni. A felmérés szerint 2010 első negyedévének végén a 14–74 év közötti magyar lakosságból 3,6 millió fő – a teljes népesség 42 százaléka – töltött internetezéssel havonta legalább egy órát, az ezt megelőző egy évben pedig megközelítőleg 1,1 millió fő vásárolt is valamilyen terméket vagy szolgáltatást interneten keresztül. A jelenlegi állás szerint a nők és férfiak megoszlása 45 kontra 65 százalék körül alakul. Az élelmiszerek, vegyi áruk, ruhák és játékok online értékesítése azonban fokozatosan hozza meg a hölgyek kedvét is az internetes vásárlás iránt, mindennek eredményeként pedig 2012-re várhatóan az ilyen módon vásárlók fele már nő lesz, megtörve ezzel a férfiak dominanciáját.
Az online boltok megjelenése is ennek a trendnek megfelelően változik. Egyre több kereskedő helyezi előtérbe a meleg színvilággal fényképezett, érzelmeket kiváltó termékbemutatókat, amelyeken már nem is az árak szerepelnek kiemelt helyeken, hanem a százalékban kifejezett kedvezmény mértéke, a hölgyek igényeinek megfelelően. Az online áruházak női vásárlók felé fordulása így látványos változást eredményez mind a megjelenésben, mind a jellemző fogyasztói kosár összetételében. A felmérés megállapította azt is, hogy a vásárlások előtti tájékozódásra a magyar internetezők többsége már használja a világhálót, s évek óta tapasztalható trend, hogy az online banki szolgáltatásokat igénybe vevők arányát követi az elmúlt egy évben online vásárlók aránya.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.