Százezer forintra bírságolta a Wabard Biztosítót a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), mivel a panaszkezeléskor nem tartotta be a jogszabályba foglalt válaszadási határidőket – került fel tegnap a felügyelet honlapjára. Az Allianz Hungáriát arra kötelezte, hogy tartsa be a kárrendezési határidőket. A Groupama Garanciának úgy kell aktualizálnia a nyilvántartásait, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) bónuszok naprakészek legyenek. Ez utóbbi két biztosítóra nem rótt ki bírságot a felügyelet, ám az elmúlt napokban több biztosítóra rótt ki fogyasztóvédelmi bírságot. Hétfőn is hasonló híreket olvashattunk, akkor három biztosítót száz-százezer, míg egyet kétszer százezer forintra bírságolt a PSZÁF.
E bírságoknak az az oka, hogy tavaly szeptember elsején a felügyelet egy kormányrendelettel pénzügyi fogyasztóvédelmi hatósággá vált, ezért ilyen ügyekben egyedül is indíthat vizsgálatot, s szankciókat is hozhat – közölte lapunkkal Binder István. A PSZÁF sajtószóvivője hozzátette, hogy ennek következtében a korábbiakhoz képest megsokszorozódott a fogyasztóvédelmi határozatok száma, s idén már hetven határozatot foganatosított a felügyelet a száz-ezer forinttól az ötmillió forintig. Mindemellett a PSZÁF a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát megszegőket is szankcionálhatja. Az ilyen elkövetésekre jó példa, amikor egy terméket akciósként hirdetnek meg, s ezzel becsapják a vásárlókat.
Arra a kérdésre, hogy a százezer forint nem túl enyhe bírság-e a szabálytalanságok elkövetésének viszszaszorítására, Binder István azt a választ adta, hogy létezik olyan intézmény, amelyet egy hét alatt négyszer bírságoltak meg, s az említett hetven határozatból 25 zárult félmillió forinttól húszmillió forintig terjedő bírsággal, ráadásul súlyosabb esetekben akár kétmilliárd forint is kiszabható a fogyasztóvédelmi és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése esetében.

Illegálisan gyűjtötte a színesfémet a guberáló, milliókat keresett