Megválaszolatlan panaszok

Munkatársunktól
2010. 09. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Büntetéseket szabott ki száz- és kétszázezer forintos összegben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), mert a biztosítók és bankok nem megfelelően kezelték az ügyfelek panaszait. A PSZÁF honlapján olvasható határozatok szerint a Groupama Garancia Biztosító Zrt., az ING Biztosító Zrt., a Generali-Providencia Biztosító Zrt. és a CIB Bank Zrt. kapott büntetést azért, mert nem időben vagy egyáltalán nem válaszolt az ügyfélpanaszokra, illetve azt nem írásban tette meg.
A Groupamára kivetett bírság indoklásában az szerepel, hogy egyik ügyfelük gépkocsijának szélvédőjére 2009 nyarán egy gyermek követ dobott, aminek következtében az elrepedt. Az ügyfél kárigényét 2009. július 24-én bejelentette a pénzügyi szervezethez, azonban azt 2009. október 5-én elutasította a biztosító. Az ügyfél 2009. november 18-án levélben kérte a kárigény elbírálásának felülvizsgálatát, de nem kapott rá választ.
A CIB-nek azért kell 200 ezer forintot fizetnie, mert egy hitel előtörlesztésekor büntetőkamatot vetett ki, és amikor az ügyfél a kamat jogosultságát kifogásolta, a pénzintézet nem reagált a panaszra. Korábban a bank arról tájékoztatta az ügyfelet, hogy már foglalkoznak a panasz elbírálásával, ennek ellenére semmi érdemleges információt nem nyújtottak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.