Büntetéseket szabott ki száz- és kétszázezer forintos összegben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), mert a biztosítók és bankok nem megfelelően kezelték az ügyfelek panaszait. A PSZÁF honlapján olvasható határozatok szerint a Groupama Garancia Biztosító Zrt., az ING Biztosító Zrt., a Generali-Providencia Biztosító Zrt. és a CIB Bank Zrt. kapott büntetést azért, mert nem időben vagy egyáltalán nem válaszolt az ügyfélpanaszokra, illetve azt nem írásban tette meg.
A Groupamára kivetett bírság indoklásában az szerepel, hogy egyik ügyfelük gépkocsijának szélvédőjére 2009 nyarán egy gyermek követ dobott, aminek következtében az elrepedt. Az ügyfél kárigényét 2009. július 24-én bejelentette a pénzügyi szervezethez, azonban azt 2009. október 5-én elutasította a biztosító. Az ügyfél 2009. november 18-án levélben kérte a kárigény elbírálásának felülvizsgálatát, de nem kapott rá választ.
A CIB-nek azért kell 200 ezer forintot fizetnie, mert egy hitel előtörlesztésekor büntetőkamatot vetett ki, és amikor az ügyfél a kamat jogosultságát kifogásolta, a pénzintézet nem reagált a panaszra. Korábban a bank arról tájékoztatta az ügyfelet, hogy már foglalkoznak a panasz elbírálásával, ennek ellenére semmi érdemleges információt nem nyújtottak.

Magyar szavak, amiket szinte senki sem ismer – Ön tudja mit jelentenek?