Ügyvédi forrásokból úgy értesültünk, a BRFK gazdaságvédelmi főosztálya befejezte az eljárás iratainak ismertetését, és a dokumentumokat a jövő héten vádemelési javaslattal továbbítja az ügyészségnek. Az előző kormányzati ciklusokhoz köthető első, a BRFK által vizsgált úgynevezett nagy gazdasági ügyben a zrt. korábbi vezetőjét, két egykori vezető beosztású munkatársát és további két, eddig meg nem nevezett személyt különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezeléssel gyanúsít a rendőrség. A nyomozás adatai szerint az egykori vezetők a társaság számára rendkívül előnytelen üzletet kötöttek, amikor lényegében hulladék vasként értékesítették a MÁV kétezer, futóképes vagy kisebb javítással működőképessé tehető vasúti kocsiját.
A vasúttársaságot ért kár a rendőrség szerint meghaladhatja az egymilliárd forintot, azonban az összeg mértékét a gyanúsítottak és védőik vitatták.
*
A BRFK sajtóosztálya érdeklődésünkre közölte, a nyomozás részleteit azután ismertetik, hogy a főosztály munkatársai összeállítják a vádemelési javaslatot. A társasággal kapcsolatban nem ez az egyetlen büntetőeljárás. A fővárosi rendőrség hűtlen kezelés gyanújával nyomoz a MÁV Hídépítő Kft. volt alkalmazottaival szemben, és ezt a gyanút fogalmazták meg a MÁV Informatika Zrt. vezetője, Hosszú Sándor esetében is.
A MÁV Cargót a Gyurcsány-kabinet idején, 2008 őszén az osztrák államvasutak szállítmányozási vállalata, a Rail Cargo Austria vette meg, majd a szomszédos ország vasúttársasága több millió eurós sikerdíjat fizetett egy, az értékesítés előtt alapított magyar cégnek, a Geuronet Bt.-nek. A lobbicég Gulya András érdekeltségébe tartozik, ő korábban a Gyurcsány üzleti partnereként jegyzett Erdős Ákos cégbirodalmában is helyet kapott. A privatizáció részleteit vizsgálják.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!