Zölddé tett sínek Újbudának

2010. 09. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemcsak olcsóbb, jobb, szebb és kényelmesebb, hanem a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület javaslatára átdolgozott uniós pályázattal zöldebb is lehet Budapest, ha a következő években meghosszabbítják az 1-es villamos vonalát – mondta el lapunknak Vitézy Dávid, a szervezet szóvivője. A Fővárosi Közgyűlés június 3-án szinte egyhangúlag fogadta el, hogy a BKV módosítsa a beruházást, amelybe eredetileg a 3-as villamos vonalának meghoszszabbítása is beletartozott, de az összességében 44 milliárd forintos fejlesztést szakértők is kockázatosnak, műszakilag elhibázottnak, pazarlónak minősítették.
Jelenleg a kormány előtt van az új pályázati anyag, amely alapján az 1-es villamosvonal Lágymányosi hídon való átvezetése nem csupán a Budafoki útig, hanem a Szerémi úton és a Hengermalom úton át a Fehérvári útig viszi majd az utasokat, várhatóan két-három év múlva. Az utasok csúcsidőben hárompercenként szállhatnak fel elsősorban a már jól ismert cseh villamosokra, 15 percenként pedig a nagykörúti Combinóhoz hasonló, alacsony padlós járművekre – hangsúlyozta Vitézy Dávid. Az évtizedekkel ezelőtt gyorsvillamosnak szánt vonalat felújítják, akárcsak a már említett 3-as villamosét. A sínpályát a tervek szerint az óbudai és az újbudai szakaszon egyaránt gyepszőnyeg borítja majd. A nyugat-európai nagyvárosok példája alapján legalább a villamosközlekedés ezeken az utakon csendesebb lesz, felfogja a porszennyezést, és a budapestiek esztétikai igényének is jobban megfelel.
A tervekről a közelmúltban lakossági fórumon tájékoztatta a XI. kerület lakóit Simicskó István, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, Kelenföld-Albertfalva országgyűlési képviselője és Hoffmann Tamás, a Fidesz– KDNP polgármesterjelöltje. Kiemelték, a Hengermalom úton megmaradnak a parkolóhelyek, akadálymentes megállókat, mozgólépcsőket, átjárókat építenek, így az autósok is és a közösségi közlekedést használók is jól járnak. A nyomvonal nem végleges, az a későbbiekben a leendő négyes metró végállomásáig, a Kelenföldi pályaudvarig meghosszabbítható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.