Háromszintű szervezetté alakul október elsejétől az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH), méghozzá úgy, hogy visszaállítják a hatóság 2007-ben megszüntetett – és régiókba szervezett – megyei igazgatóságait. A megyék adják majd az új rendszer alsó lépcsőjét. A polgárok és a vállalkozások péntektől az első fokú hatóságnak számító megyei igazgatóságokon intézhetik el minden közteherviseléssel összefüggő teendőiket: ezek a szervezeti egységek foglalkoznak majd az adóügyi, az ellenőrzési, a végrehajtási és a felszámolási feladatokkal. Az átszervezés célja, hogy az adófizetők a lehető legegyszerűbben léphessenek kapcsolatba a hivatallal, s valamennyi ügyüket könnyen intézhessék.
A három éve létrehozott régiós igazgatóságok megszűnnek, feladataikat és dolgozóik jelentős részét a megyék veszik át. Ugyanakkor – az új rendszer második lépcsőjeként – kialakítják a regionális főigazgatóságokat. Ezek a másodfokú szervek vizsgálják majd felül a megyei, első fokú döntéseket, összehangolják a megyék tevékenységét és ellátják törvényességi felügyeletüket. Az elvi-szakmai irányítást – harmadik, legfelső szintként – továbbra is a központi hivatal végzi. Az APEH új szisztémájának kialakítása elősegíti, hogy az adóhivatal megfelelően illeszkedjék az átalakuló közigazgatás rendszerébe.
Mint megtudtuk, az átszervezés külön anyagi forrásokat nem emészt fel, az APEH az eddig is a rendelkezésére álló vagyontárgyakat használja majd. Ez alól kivétel az Észak-alföldi Regionális Főigazgatóság. Az eddigi régiós központ ugyanis Nyíregyházán székelt, a főigazgatóság viszont Debrecenbe költözik, így a hivatal most megfelelő, bérelhető épületet keres a cívisvárosban. A székhelyváltást az adóhivatal és a vámhatóság jövő év eleji összevonása indokolja, emiatt költözik a vám- és pénzügyőrség szombathelyi központja is Győrbe.

"A hétszentségit neki!" – Kocsis Máté nem hagyta szó nélkül Tseber Roland fenyegetőzését