Litván komphajó gyulladt ki a Balti-tengeren szombatra virradóra. A 217 utast és a 32 tagú személyzetet sikerült megmenteni, közülük 28-an megsérültek.
A németországi Kielből útnak indult, 200 méter hosszúságú és a litván Klaipedába tartó Lisco Gloria kapitánya 11 perccel éjfél után adta le a vészjelzést: „Tűz a hajón, robbanásveszély.” Percekkel később megindult a német tengeri mentőszolgálat és a hadsereg egyik legnagyobb mentőakciója.
A Fehrman német sziget közelében lángba borult komphajó utasai fejvesztetten, holmijuk nagy részét a kabinokban hátrahagyva kezdtek el a menekülni. A személyzet szakszerűségén múlt, hogy sikerült elejét venni a pániknak. Ennek ellenére többen a tengerbe ugorva igyekeztek menteni az életüket, az utasok többsége azonban bejutott a mentőcsónakokba. A Cuxhavenben működő mentőközpont riadóztatta az öszszes közelben lévő hajót, útnak indultak a német hadsereg helikopterei. Elsőként a dán haditengerészet hajója, a Rota érkezett az égő komphoz, majd a német rendőrség egysége csatlakozott hozzájuk a Neustrelitz fedélzetén. A megmentett utasokat végül a Deutschland komphajó vette át és vitte Kielbe, a szigorúan őrzött haditengerészeti bázisra. Különösen drámai pillanatokat élt át az a tizenöt éves gyermek, akit kabinjának ökörszemablakán keresztül mentett meg az egyik helikopter személyzete.
Az elsődleges vizsgálati adatok szerint a robbanást a kompon lévő egyik teherautó elektronikus berendezésének hibája váltotta ki. Schleswig-Holstein tartomány belügyminisztériuma a lehetséges okok közül kizárta a merényletet.
A tűz eloltására összpontosuló fáradozások nem vezettek sikerre, a vízágyúk személyzete ezután hűteni kezdte a komphajó háromszáz Celsius-fokra felforrósodott külső falát, hogy elejét vegye a szerkezet szétesésének. Munkájukat nehezítette, hogy a kormányozhatatlanná vált Lisco Gloria állandó mozgásban volt, kiszolgáltatva a széljárásnak és a hullámoknak. Később az egyik helikopterről leereszkedő négytagú csapat átjutott a füstfalon és lehorgonyozta a szerencsétlenül járt komphajót. Az időközben dán vizekre sodródott roncsot egy, az esetleg kiömlő olaj ártalmatlanítására szakosodott hajó kíséri.
Havi 750 ezret kapott a Volánbusztól Magyar Péter öccse, amikor Magyar Péter a cég igazgatóságában ült