Múlt és jelen a flamandoknál együtt létező egész: a kortársak megbolygatják az elődök műveit, hogy új valóságot kreáljanak belőle maguknak. Ebből a folyamatból ragadtak ki meghatározó momentumokat a Futurspektív2 programjának összeállítói, a Flamand Képviselet és a kortárs művészetre fókuszáló budapesti kulturális gyűjtőhelyek szervezői.
Messzire nyúlik vissza, de megmarad az eredeti, cizellált keretek között a Capilla Flamenca historikus együttes előadása. A Virágok királynője dalesten a franko-flamand polifónia legjelentősebb mestere, Alexander Agricola muzsikáját idézik meg csütörtökön a Szent István-bazilikában. A XV. század világa elevenedik meg: mikor a szent és profán muzsika nem különült el oly élesen egymástól, javában éltették a Szűz Mária-kultuszt, miközben a trubadúrok már világi asszonyokhoz zengték verseiket.
A ma zenészei közül is csak a legnagyobbak jönnek: szombaton az A38-on lép fel a klasszikus rockvonalat újraértelmező Triggerfinger, a Trafót veszi be a Flat Earth Society, akik már játszottak itthon dzsesszes-balkáni felhangos big bandjükkel. Őket követi az Aka Moon Baba Sissokóval karöltve. Afrikai ritmusok, dzsesszes garnírunggal.
A kortárs táncélet fenegyereke, Kris Verdonck is elhozza egyik projektjét – kedden és szerdán a Thália Színházba. A szabadság-függőség kérdéskörét boncolgató I/II/III/IIII felrúgja a tánc alapszabályait. Az építészként is működő Verdonck a színpadi tér mértani közepébe, a levegőbe helyezte bele táncosait, installációs gesztussá alakítva őket. Marionettbábokká, akik fizikai-filozófiai határokat kutatnak.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség