Az elkészülni sehogyan sem akaró jeongami pályát jövő hétfőn szemlézi a Nemzetközi Automobil Szövetség, s bár a dátum vészesen közel van a versenynaptárban október 24-i időponttal szereplő, a tervek szerint most debütáló Koreai Nagydíjhoz, bízzunk a helyiek jó hajrájában. Erre lenne szükségük a pilótáknak is, akik a hét végi suzukai fellépésük után ugranának át Dél-Koreába, onnan Brazíliába, hogy aztán november 14-én visszatérve Ázsiába, Abu-Dzabiban zárják le a szezont. A világbajnokságon Mark Webber (Red Bull) 202 ponttal vezet, Fernando Alonso (Ferrari) 191, Lewis Hamilton (McLaren) 182, Sebastian Vettel (Red Bull) 181, Jenson Button (McLaren) 177 pontot gyűjtött; de mivel a futamgyőzelem huszonöt pontot ér, még alaposan megkavarodhat a sorrend. Mást ne mondjunk, az előző két viadalt megnyert Alonso hamarjában ötven pontot vert a kétszer nullázó Hamiltonra.
Így a Red Bullnál és a McLarennél még házon belül is éles a verseny, viszont a Ferrarinál a csupán 128 ponttal rendelkező Felipe Massának segítenie kell Alonsót, és ez a helyzet a kétszeres világbajnok spanyol számára nagyon jól jöhet. (A maranellói vezetőség arra azért vélhetően ügyel majd, hogy a nagy felháborodást kiváltott hockenheimi eset ne ismétlődjön meg, amikor Massát gyakorlatilag rádión utasították Alonso elengedésére.) A korábbi háromszoros világbajnok Niki Lauda szerint azonban a spanyol – akit amúgy a Német Nagydíjon történtek miatt erős kritikával illetett – nem ezért az első számú favorit, legalábbis nála: „Jelenleg ő a mezőny legjobb versenyzője, nem véletlenül van két vb-címe. Intelligenciában és gyorsaságban is veri a többieket, és ő az, aki a lehető legnagyobb, de még éppen vállalható kockázattal a legtöbbet profitálja az adott versenyen” – indokolt az osztrákok legendája, akit a pilóták azon rangsorában, amelyet a futamgyőzelmek alapján készítenek, éppen szűk két hete fogott be Alonso. Mindkettőjüket – miként még Jim Clarkot is – huszonötször intették le elsőként.
S a Ferrari pilótája bevallása szerint nem arra hajt, hogy minél előbb meglegyen neki a huszonhatodik győzelme. „Sokkal fontosabb, hogy a következő futamokon rendre ott álljak a pódiumon” – bökte ki, ám a szoros versenyben ez a taktika akár balul is elsülhet. Például ha Webber egy fokkal mindig magasabban áll.
Räikkönen: Nem! A 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen kizárta annak a lehetőségét, hogy a ralisportból jövőre a Renault pilótájaként térjen vissza a Forma–1-be, egyben felrója a francia csapatnak, hogy saját marketingcéljaira használta a nevét. „Soha nem gondoltam komolyan arra, hogy ennél a csapatnál versenyezzek az F–1-ben, és százszázalékos biztossággal jelenthetem ki, hogy 2011-ben sem leszek a pilótája. A menedzsereim hetekkel ezelőtt egyszer beszéltek az istálló vezetőjével, mindössze ennyi történt” – fakadt ki Räikkönen. Eric Boullier, a Renault csapatfőnöke mindenesetre a szeptember 12-i, monzai futam után közölte, hogy a finn pilóta kapcsolatba lépett velük, és szóba került a szerződtetése.
Magyar Pétert nem zavarja öccse támogatása