Lauda Alonsóra fogadna

A Forma–1 hatvanéves krónikájában már az is kuriózum, hogy idén öt futammal a zárás előtt még öt pilóta volt versenyben a világbajnoki címért, ám mindezt szűk két hete a Szingapúri Nagydíj végeredménye felülírta. A mezőny ugyanis úgy érkezett meg Japánba, hogy négy versennyel a vége előtt továbbra is együtt van az ötös fogat, most éppen Mark Webber, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button sorrendben.

2010. 10. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elkészülni sehogyan sem akaró jeongami pályát jövő hétfőn szemlézi a Nemzetközi Automobil Szövetség, s bár a dátum vészesen közel van a versenynaptárban október 24-i időponttal szereplő, a tervek szerint most debütáló Koreai Nagydíjhoz, bízzunk a helyiek jó hajrájában. Erre lenne szükségük a pilótáknak is, akik a hét végi suzukai fellépésük után ugranának át Dél-Koreába, onnan Brazíliába, hogy aztán november 14-én visszatérve Ázsiába, Abu-Dzabiban zárják le a szezont. A világbajnokságon Mark Webber (Red Bull) 202 ponttal vezet, Fernando Alonso (Ferrari) 191, Lewis Hamilton (McLaren) 182, Sebastian Vettel (Red Bull) 181, Jenson Button (McLaren) 177 pontot gyűjtött; de mivel a futamgyőzelem huszonöt pontot ér, még alaposan megkavarodhat a sorrend. Mást ne mondjunk, az előző két viadalt megnyert Alonso hamarjában ötven pontot vert a kétszer nullázó Hamiltonra.
Így a Red Bullnál és a McLarennél még házon belül is éles a verseny, viszont a Ferrarinál a csupán 128 ponttal rendelkező Felipe Massának segítenie kell Alonsót, és ez a helyzet a kétszeres világbajnok spanyol számára nagyon jól jöhet. (A maranellói vezetőség arra azért vélhetően ügyel majd, hogy a nagy felháborodást kiváltott hockenheimi eset ne ismétlődjön meg, amikor Massát gyakorlatilag rádión utasították Alonso elengedésére.) A korábbi háromszoros világbajnok Niki Lauda szerint azonban a spanyol – akit amúgy a Német Nagydíjon történtek miatt erős kritikával illetett – nem ezért az első számú favorit, legalábbis nála: „Jelenleg ő a mezőny legjobb versenyzője, nem véletlenül van két vb-címe. Intelligenciában és gyorsaságban is veri a többieket, és ő az, aki a lehető legnagyobb, de még éppen vállalható kockázattal a legtöbbet profitálja az adott versenyen” – indokolt az osztrákok legendája, akit a pilóták azon rangsorában, amelyet a futamgyőzelmek alapján készítenek, éppen szűk két hete fogott be Alonso. Mindkettőjüket – miként még Jim Clarkot is – huszonötször intették le elsőként.
S a Ferrari pilótája bevallása szerint nem arra hajt, hogy minél előbb meglegyen neki a huszonhatodik győzelme. „Sokkal fontosabb, hogy a következő futamokon rendre ott álljak a pódiumon” – bökte ki, ám a szoros versenyben ez a taktika akár balul is elsülhet. Például ha Webber egy fokkal mindig magasabban áll.

Räikkönen: Nem! A 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen kizárta annak a lehetőségét, hogy a ralisportból jövőre a Renault pilótájaként térjen vissza a Forma–1-be, egyben felrója a francia csapatnak, hogy saját marketingcéljaira használta a nevét. „Soha nem gondoltam komolyan arra, hogy ennél a csapatnál versenyezzek az F–1-ben, és százszázalékos biztossággal jelenthetem ki, hogy 2011-ben sem leszek a pilótája. A menedzsereim hetekkel ezelőtt egyszer beszéltek az istálló vezetőjével, mindössze ennyi történt” – fakadt ki Räikkönen. Eric Boullier, a Renault csapatfőnöke mindenesetre a szeptember 12-i, monzai futam után közölte, hogy a finn pilóta kapcsolatba lépett velük, és szóba került a szerződtetése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.