Fogyasztóvédelmi témavizsgálatot indított szerdán 150 pénzügyi intézménynél – szövetkezeti hitelintézeteknél és pénzügyi vállalkozásoknál – a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) – jelentette be a felügyelet a honlapján publikált közleményben. A PSZÁF azt ellenőrzi, hogy az intézmények közzétették-e honlapjukon, illetve kifüggesztették-e az ügyfelek számára nyitva álló helyiségeikben panaszkezelési szabályzatukat a hitelintézeti törvény ez év januárjától érvényes előírásainak megfelelően. A felügyelet az elmúlt időszakban már szúrópróbaszerűen áttekintette a hitelintézetek egy részének honlapjait. Az eddigi tapasztalatok szerint míg a bankok döntő része maradéktalanul teljesítette a jogszabályi előírásokat, addig a szövetkezeti hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások jelentős része figyelmen kívül hagyta azt. Egyes esetekben a pénzügyi intézmények saját honlappal sem rendelkeztek. A felügyelet valamennyi pénzügyi intézménytől elvárja, hogy a jogszabályoknak megfelelő panaszkezelési szabályzattal rendelkezzen, és azt weblapján közzétegye.
A felügyelet korábbi tájékoztatása szerint a PSZÁF kormányrendelet alapján 2009. szeptember 1-jétől kapott felhatalmazást arra, hogy egyedi fogyasztóvédelmi panaszok esetében bírságot vessen ki a pénzügyi szektorban.
A Legfőbb Ügyészség közleménye