Nem mindjárt, hanem most azonnal – parancsolta vissza a tetőre a Tesco helyi vezetője azt a két munkást, akik a közelgő vihar miatt hagyták abba a tetőn az esőelvezető tisztítását. Az akkor már tomboló viharban, zuhogó esőben, villámlások közepette azért kellett visszamenniük a tetőre, hogy becsukjanak két kinyílt füstelvezető kupolát, amelyeken keresztül megáztak az áruházban sütött zsemlék. Bár a környéken már többször is becsapott a villám, a karbantartók kénytelenek voltak a főnöki utasítást végrehajtani, amit az időjárási körülményeken túl nagyban nehezített az is, hogy a kupolanyitó szerkezetek eldeformálódtak. A egyik munkás a szerszámokkal leért a tetőről, a másik viszont a még a létrán állva a tetőajtó becsukásán fáradozott, amikor a tőle néhány méterre lévő kéménybe belecsapott a villám. Bár eszméletét nem vesztette el, összeesett, keze-lába elzsibbadt, s csak kollégái tudták bevinni a gépházba, majd az adminisztrációs irodába. Itt értesítették a mentőket, az ő kiérkezésükig az áruházban felvették a baleseti jegyzőkönyvet, majd a mentők kórházba szállították a sérültet megfigyelésre.
Az eset után nem sokkal, szeptemberben a dolgozó írásos bejelentést tett a Kereskedelemi Alkalmazottak Szakszervezeténél, illetve kárigényt nyújtott be a Tescónak, ám a mai napig sem az érdekképviselet, sem a cég nem reagált a megkeresésre. – Az esetem jól mutatja, hogy egy áruház vezetője szemében mennyit ér egy-két dolgozó testi épsége, esetleg élete pár tucat elázott zsemléhez képest, amit le kell selejtezni – mondta lapunknak az érintett dolgozó, aki ügyvédhez fordult, hogy érvényesítse a Tescóval szembeni félmillió forintos kárigényét. A sértett úgy vélte, esete példázza a multinacionális vállalatnál uralkodó állapotokat, miszerint egyesek könnyen lehetnek „élet-halál urai”, ha tudják, hogy bármilyen „eszelős” utasítást végrehajt, aki attól fél, hogy másnap már nem lesz munkája, ha nem engedelmeskedik. A Tescónál lapunknak elismerték az esetet, ám azt mondták, tudomásuk szerint alkalmazottjukat nem érte súlyos sérülés. A cégnél mindemellett azt állították, feléjük semmilyen kárigény nem érkezett a karbantartótól. Ismeretes, a média évek óta foglalkozik azzal, hogy a Tescónál miként bánnak a munkavállalókkal. A multicégnél legalacsonyabb beosztásban álló úgynevezett piros pólósok, azaz egyszerű dolgozók, eladók, pultosok, pénztárosok, árufeltöltők rendre arról számolnak be, hogy a vezetők egy része durván, megalázóan, embertelenül bánik velük, rendszeresen túlmunkára kényszerítik őket, amit legtöbbször nem fizetnek ki.
Baleset miatt nagy a dugó Zuglóban