Tesco: zsemlementés a tetőn, villámlásban

Kis híján agyoncsapta a villám a Tesco egyik karbantartóját, akit főnöke azért küldött vissza a tomboló viharban az áruház tetejére, mert a kinyílt füstelvezető kupolán keresztül áztak a zsemlék. Az eset augusztusban történt, de miután a dolgozó panaszára sem a szakszervezet, kárigényére pedig a Tesco sem reagált, a sértett most félmilliót követel a multinacionális cégtől.

Bákonyi Ádám
2010. 10. 29. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem mindjárt, hanem most azonnal – parancsolta vissza a tetőre a Tesco helyi vezetője azt a két munkást, akik a közelgő vihar miatt hagyták abba a tetőn az esőelvezető tisztítását. Az akkor már tomboló viharban, zuhogó esőben, villámlások közepette azért kellett visszamenniük a tetőre, hogy becsukjanak két kinyílt füstelvezető kupolát, amelyeken keresztül megáztak az áruházban sütött zsemlék. Bár a környéken már többször is becsapott a villám, a karbantartók kénytelenek voltak a főnöki utasítást végrehajtani, amit az időjárási körülményeken túl nagyban nehezített az is, hogy a kupolanyitó szerkezetek eldeformálódtak. A egyik munkás a szerszámokkal leért a tetőről, a másik viszont a még a létrán állva a tetőajtó becsukásán fáradozott, amikor a tőle néhány méterre lévő kéménybe belecsapott a villám. Bár eszméletét nem vesztette el, összeesett, keze-lába elzsibbadt, s csak kollégái tudták bevinni a gépházba, majd az adminisztrációs irodába. Itt értesítették a mentőket, az ő kiérkezésükig az áruházban felvették a baleseti jegyzőkönyvet, majd a mentők kórházba szállították a sérültet megfigyelésre.
Az eset után nem sokkal, szeptemberben a dolgozó írásos bejelentést tett a Kereskedelemi Alkalmazottak Szakszervezeténél, illetve kárigényt nyújtott be a Tescónak, ám a mai napig sem az érdekképviselet, sem a cég nem reagált a megkeresésre. – Az esetem jól mutatja, hogy egy áruház vezetője szemében mennyit ér egy-két dolgozó testi épsége, esetleg élete pár tucat elázott zsemléhez képest, amit le kell selejtezni – mondta lapunknak az érintett dolgozó, aki ügyvédhez fordult, hogy érvényesítse a Tescóval szembeni félmillió forintos kárigényét. A sértett úgy vélte, esete példázza a multinacionális vállalatnál uralkodó állapotokat, miszerint egyesek könnyen lehetnek „élet-halál urai”, ha tudják, hogy bármilyen „eszelős” utasítást végrehajt, aki attól fél, hogy másnap már nem lesz munkája, ha nem engedelmeskedik. A Tescónál lapunknak elismerték az esetet, ám azt mondták, tudomásuk szerint alkalmazottjukat nem érte súlyos sérülés. A cégnél mindemellett azt állították, feléjük semmilyen kárigény nem érkezett a karbantartótól. Ismeretes, a média évek óta foglalkozik azzal, hogy a Tescónál miként bánnak a munkavállalókkal. A multicégnél legalacsonyabb beosztásban álló úgynevezett piros pólósok, azaz egyszerű dolgozók, eladók, pultosok, pénztárosok, árufeltöltők rendre arról számolnak be, hogy a vezetők egy része durván, megalázóan, embertelenül bánik velük, rendszeresen túlmunkára kényszerítik őket, amit legtöbbször nem fizetnek ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.