A Koreai Nagydíj előtt felettébb jó hangulat uralkodott a Red Bull háza táján, olyannyira, hogy az istálló még Bernie Ecclestone-t is megviccelte. Christian Horner csapatfőnök és Sebestian Vettel egy légterelőszárnnyal ellátott, 80-as rajtszámot kapott járókerettel lepte meg a Forma–1 nagyurát, a csütörtökön esedékes 80. születésnapjára való tekintettel. A tréfamesterek a szerkezethez még kormányt is eszkábáltak, rajta nővérhívógombbal és olyannal is, amivel Viagrát lehet rendelni. A száguldó cirkusz hoppmestere igyekezett úgy tenni, mint aki érti a tréfát, ám a jeles köszöntőről készült olyan kép is, amelyen egyezményes jellel a középső ujját mutatja a derülő fotósoknak.
A futam után aztán már a Red Bullnál sem vigadtak. A kaotikus, eső áztatta versenyen előbb a vb-pontversenyben vezető Mark Webber esett ki, miután a falnak vágódott, majd Nico Rosberg Mercedesébe, később Vettel motorja mondta fel a szolgálatot, így a Red Bull mindkét pilótája pont nélkül zárt. Ugyanakkor a harmadik rajtkockából indult Fernando Alonso huszonötöt kasszírozott, így éppen ennyit vert a vele addig holtversenyben álló németre. A világbajnokságból még a brazil és az abu-dzabi nagydíj van hátra; s Alonso 231, Webber 220, a vasárnap másodikként leintett Lewis Hamilton (McLaren) 210, Vettel 206, Jenson Button (McLaren) 189 ponttal rendelkezik. Mivel két futamgyőzelemmel ötvenet lehet szerezni, elméletileg a címvédő brit is célba érhetne, s ahogy fogalmazott, küzdeni is fog az utolsó pillanatig. Button persze mindehhez hozzátette, ha az ellenfelei nem „nulláznak”, akkor nincs semmi esélye.
Az eddigi tizenhét futamból Webber kétszer, Alonso és Button háromszor, Hamilton és Vettel négyszer maradt pont nélkül; de győzni is csak az ötösfogat tagjai tudtak: Alonso ötször, Webber négyszer, Hamilton és Vettel háromszor, Button kétszer. S bár a Koreai Nagydíjon a Red Bull hatalmas esélyt szalasztott el, Alonso is tudja, hogy a tizenegy pont előnye nem életbiztosítás: „Marknak és Sebnek balszerencséje volt, a folytatásban azonban még bármi megtörténhet, így továbbra is négyen-öten harcolunk a vb-címért” – fogalmazott Alonso.
Hasonló szellemben nyilatkozott Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke is: „Most kell igazán összpontosítani, mert riválisaink nagyon erősek, és ha hibázunk, rögtön megváltozhat a helyzet.” A dobogósok 25, 18 és 15 pontot kapnak, így valóban, akár a jövő hét végi Brazil Nagydíjon is megkeveredhet a sorrend. Interlagosban mindenesetre Felipe Massa hazai pályán lesz, és ha valahol, akkor itt hatékonyan segíthet csapattársának.
16 méter magas kútba esett egy három éves gyerek Hatvanban