Alonso úrrá lett a koreai káoszon

Az előzményekhez igazodva a futam is kaotikus lett a Forma–1-es autósgyorsasági-világbajnokság Koreai Nagydíján, ám ezt Fernando Alonso egyáltalán nem bánja. A sorozatban most debütáló jeongami pályán mindkét Red Bull „elszállt”, miközben a Ferrari kétszeres világbajnok spanyolja győzött, összetettben is az élre állt, így közel került a harmadik vb-címéhez.

2010. 11. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világbajnokság állása
Pilóták:
1. Fernando Alonso 231
2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 220
3. Lewis Hamilton 210
4. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 206
5. Jenson Button 189
6. Felipe Massa 143
7. Robert Kubica 124
8. Nico Rosberg (német, Mercedes) 122
9. Michael Schumacher 66
10. Rubens Barrichello 47

Csapatok:
1. Red Bull 426
2. McLaren 399
3. Ferrari 374
4. Mercedes 188
5. Renault 143


Nem csak azért ígérkezett izgalmasnak a Forma–1 autósgyorsasági-vb idei 17. futama, mert három versennyel a zárás előtt Mark Webbert (Red Bull, 220 pont), Fernando Alonsót (Ferrari, 206) és Sebastian Vettelt (Red Bull, 206) egyaránt a vb-cím várományosai között tarthattuk számom, matematikailag pedig még Lewis Hamiltonnak (McLaren, 192) és a címvédő Jenson Buttonnak (McLaren, 189) is volt esélye a végső sikerre. Maga a helyszín valamennyi pilótának megemelhette a pulzusszámát. A Forma–1-es história első Koreai Nagydíja csak két hete kapta meg a zöld jelzést, addig erősen kétséges volt, hogy egyáltalán megrendezhetik-e a versenyt. Japánból a mezőny így is gyakorlatilag építési területre érkezett a Szöultól mintegy négyszáz kilométerre fekvő jeongami pályára, hatalmas törmelékkupacok közé. A szinte még gőzölgő aszfalton úthengerek köröztek, rajtrácsnak nyoma sem volt. A munkálatokkal alaposan megcsúszott házigazdák még csütörtökön is serénykedtek, és amikor úgy-ahogy elfogadható állapotba hozták a létesítményt, nem győztek elnézést kérni a kellemetlenségekért. A csapatok és a média számára az sem kevés bosszúságot okozott, hogy a „világ végén” levő pálya környékén nincsenek megfelelő színvonalú szállodák, ám a kényelmi szempontokat most félre kellett tenniük a luxushoz szokottaknak is.
Nagyobb aggodalmakra adott okot a friss aszfaltcsík gyenge tapadása, így mindenki kellőképpen óvatosan merészkedett a pályára. Az időmérő mégis a papírformát igazolta, ahogyan azt idén megszokhattuk, a Red Bull sikerét hozta. A pole-pozíciót Vettel szerezte meg Webber előtt, őket Alonso, Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Kubica, Schumacher és Barrichello követte.
Úgy tűnt, hogy a rossz előjelek dacára minden a Forma–1-ben megszokott kerékvágásba került. Ám szombaton éjjel rákezdett az eső, a tervezett rajtra sem csillapodott, a pályán állt a víz, és a biztonsági autó mögött indított futamot a negyedik körben félbeszakították. A pilóták jelezték, hogy az előttük haladó keltette vízfüggönytől semmit sem látnak – Button elmondása szerint a saját autójának az első kerekeit sem észlelte –, s háromnegyed órás tanakodás következett, mi legyen. Amikor némileg javultak a körülmények, a versenyt újraindították, de ez tizenhárom körön keresztül abból állt, hogy a mezőny ismét a biztonsági autó mögött körözött. A futam valójában a 18. körben kezdődött meg, s kettővel később a vb-pontversenyben vezető Webber ki is szállt belőle. Az ausztrál a rázókövön megcsúszott, a falnak vágódott, majd onnan Rosberg Mercedesébe. Máris jöhetett vissza a biztonsági autó, majd a 31. körben ismét, amikor Buemi törte össze egyszerre a saját Toro Rossóját és Glock Virginjét.
Vettel feltartóztathatatlanul haladt az élen, immár a világbajnoki cím első számú várományosaként, ám a 46. körben újabb drámaként egyszerűen elfüstölt a motorja. Alonso pedig köszönte a lehetőséget, a Ferrarit bekormányozta az első helyre, idei ötödik futamgyőzelmét aratva. S 231 ponttal immár ő vezet a világbajnokságon, Webbert (220), valamint a mostani második helyével fentebb kapaszkodott Hamiltont (210) megelőzve. Két futammal (Interlagos, Abu-Dzabi) a zárás előtt immár Alonsónak áll a zászló, a koreai káoszt látva azonban még ne vegyük biztosra, hogy majd őt is intik le elsőként.

Dél-koreai Nagydíj: 1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), 2. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 14,999 mp hátrány, 3. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 30,868 mp h., 4. Michael Schumacher (német, Mercedes) 39,688 mp h., 5. Robert Kubica (lengyel, Renault) 47,734 mp h., 6. Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) 53,571 mp h., 7. Rubens Barrichello (brazil, Williams) 1:09,257 p h., 8. Kobajasi Kamui (japán, Sauber) 1:17,889 p h., 9. Nick Heidfeld (német, Sauber) 1:20,107 mp h., 10. Nico Hülkenberg (német, Williams) 1:20,851 mp h., 11. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 1:24,146 mp h., 12. Jenson Button (brit, McLaren) 1:29,939 mp h.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.