Rövid távon csábítók, hoszszabb távon veszélyesek lehetnek a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál kínált alacsony tarifák, mert ezekből nem lehet megfelelő színvonalú szolgáltatást biztosítani. Az olcsóság hátulütőivel ráadásul később nem a szerződő félnek kell szembesülnie, hanem a balesetek károsultjainak – hívta fel a figyelmet a szombaton induló átkötési kampány árnyoldalaira a tegnapi tájékoztatón a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) főtitkára. Molnos Dániel szavai szerint a gazdasági krízisnek köszönhetően az elmúlt egy évben kevesebb gépjárművet értékesítettek, mint amennyit kivontak a forgalomból, így némileg szűkült a piac is. Ez pedig – hangsúlyozta a főtitkár – várhatóan fokozódó árversenyt eredményez a kampányban.
Megyeri Gábor, a Mabisz gépjárműtagozatának elnöke az elmúlt öt év tapasztalatai alapján vázolta a piaci helyzetet: míg 2005-ben 3,7 millió autó tulajdonosa kötött kötelező biztosítást, addig az idén ez a szám 4,1 millióra emelkedett. A díjbevétel 122 milliárd forintról 129 milliárdra nőtt, az átlagdíj pedig 32510 forintról 31330 forintra csökkent. A tagozatvezető felhívta a figyelmet arra, hogy a jövő év elejétől 60 napról 45 napra csökken az az idő, ameddig az ügyfél késhet a díjak kifizetésével. A biztosítók szövetsége kezdeményezi a jogalkotóknál a hosszabb türelmi idő visszaállítását.
Gondban a rendszer a megújulók miatt