Húsz esztendeje kezdődött hazánkban az a négynapos taxisblokád, amely elsöpréssel fenyegette az első szabadon választott kormányt, sőt a visszarendeződés veszélyét is előidézte. A felszínen az okozta a taxisok, magánfuvarozók országos akcióját a közúti közlekedés teljes megbénítására, hogy az Antall-kormány váratlanul jelentette be a 65 százalékos benzináremelést. Erre hivatkozva a taxisok 1990. október 25-én, csütörtök este lezárták a főváros hídjait; egyetlen híd maradt szabadon, az SZDSZ Mérleg utcai központjához vezető Lánchíd. Másnapra Budapestről kiindulva fokozatosan blokád alá kerültek az ország főútjai, nagyvárosai. Az idejében be nem jelentett, törvénytelen blokád 27-én, szombaton tetőzött. Ugyanez volt a fordulat napja is: a Magyar Demokrata Fórum és ifjúsági szervezete délutánra tízezres ellentüntetést szervezett. Miután kiderült, hogy a lakosság jelentékeny része felismerte és elutasította a választásokon vesztes politikai erők, mindenekelőtt a szabad demokraták kormánybuktatási kísérletét, a fuvarozók érdekegyeztetői 28-án kiegyeztek a kormánnyal. A régi kormánypárti MDF sok prominensét tömörítő Nemzeti Fórum Kölcsey Körének minapi konferenciáján általános volt az a vélemény: a titkosszolgálatok keze is benne volt a „katonailag tervezett”, „államcsínnyel felérő” taxisblokádban.
Dömötör Csaba: Magyar Péter és a Tisza Párt képviselői állva tapsolják az Európai Bizottság elnökének beszédét