Keresd a magyar termékeket!

Reklámfilm készül a minőségi magyar termékek népszerűsítésére. Az uniós árukat övező korábbi eufóriának vége, immáron a multik is külön hirdetik a hazai árucikkeket – derült ki a Heti Válasz és a Magyarok a piacon klub tegnapi „Válassz magyart!” című konferenciáján.

Hajdú Péter
2010. 11. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Divattá vált a magyar termékek vásárlása, a nyugati áru rendszerváltást követő imádatának lassan vége szakad – jelentette ki Kovacsics Imre, a Magyarok a piacon klub elnöke a szervezet által rendezett tegnapi tanácskozáson.
– Ezt a nagy áruházláncok is felismerték, és egyre több terméket árusítanak magyarként. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára azt hangsúlyozta, hogy a kormány csak kereteket tud teremteni a hazai kis- és közepes vállalkozások számára, amit kihasználva minőségi termékeket állíthatnak elő. A szabályozó rendszer átalakítása már megkezdődött: az adminisztráció csökkentése, a pályázati pénzek átirányítása arra ösztönözheti a kis cégeket, hogy munkahelyeket hozzanak létre, s ezzel gyarapítsák annak az 1,7 millió adózó állampolgárnak a számát, akik eltartják az országot.
Borókai Gábor, a Heti Válasz főszerkesztője arra hívta fel a figyelmet, hogy a Magyarok a piacon klubbal, a Kormányzati Kommunikációs Központtal, illetve az Agrármarketing Centrummal közösen néhány perces reklámfilmet készítenek, amely a hazai termékek vásárlására ösztönöz. Erre azért van szükség, mert sokszor néhány forintos árkülönbség miatt vesznek gyengébb minőségi külföldi árut az emberek. Serényi János, a reklámfilm készítését koordináló Értékrend Consulting vezetője lapunknak elmondta, ideje volt már, hogy a figyelem középpontjába kerüljenek a minőségi magyar termékek, mert csak ezek térnyerésével kaphat erőre a magyar gazdaság. A film elkészítése csak az első lépés, a témát folyamatosan a felszínen kell tartani, hogy valóban eredményes legyen a kampány.
Ebben a kormányzati kommunikáció feladata az, hogy a külvilág felé mutatott országképben szerepeltesse és megmutassa a magyar termékeket, az Agrármarketing Centrumnak pedig a konkrét piacra jutást kell segítenie.
Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy szükség van a termékminősítési rendszer központi szabályozására, mert a sokféle jelölés között igen nehéz eligazodni. Ugyanakkor fontos annak meghatározása, mit tekintünk magyar árunak. A cég által alapított Magyar Termék védjegyet például az az áru kaphatja meg, amely először hazánkban jelent meg a piacon, legalább 51 százalékban magyar eredetű, ráadásul kiemelkedő a minősége. A termékminősítés jelentőségét Kecskeméti Attila abban látja, hogy a rendszer elterjedésével munkahelyek jönnek létre, növekszik a vásárlóerő és a befizetett adó, és így lesz egyre erősebb a magyar gazdaság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.