Divattá vált a magyar termékek vásárlása, a nyugati áru rendszerváltást követő imádatának lassan vége szakad – jelentette ki Kovacsics Imre, a Magyarok a piacon klub elnöke a szervezet által rendezett tegnapi tanácskozáson.
– Ezt a nagy áruházláncok is felismerték, és egyre több terméket árusítanak magyarként. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára azt hangsúlyozta, hogy a kormány csak kereteket tud teremteni a hazai kis- és közepes vállalkozások számára, amit kihasználva minőségi termékeket állíthatnak elő. A szabályozó rendszer átalakítása már megkezdődött: az adminisztráció csökkentése, a pályázati pénzek átirányítása arra ösztönözheti a kis cégeket, hogy munkahelyeket hozzanak létre, s ezzel gyarapítsák annak az 1,7 millió adózó állampolgárnak a számát, akik eltartják az országot.
Borókai Gábor, a Heti Válasz főszerkesztője arra hívta fel a figyelmet, hogy a Magyarok a piacon klubbal, a Kormányzati Kommunikációs Központtal, illetve az Agrármarketing Centrummal közösen néhány perces reklámfilmet készítenek, amely a hazai termékek vásárlására ösztönöz. Erre azért van szükség, mert sokszor néhány forintos árkülönbség miatt vesznek gyengébb minőségi külföldi árut az emberek. Serényi János, a reklámfilm készítését koordináló Értékrend Consulting vezetője lapunknak elmondta, ideje volt már, hogy a figyelem középpontjába kerüljenek a minőségi magyar termékek, mert csak ezek térnyerésével kaphat erőre a magyar gazdaság. A film elkészítése csak az első lépés, a témát folyamatosan a felszínen kell tartani, hogy valóban eredményes legyen a kampány.
Ebben a kormányzati kommunikáció feladata az, hogy a külvilág felé mutatott országképben szerepeltesse és megmutassa a magyar termékeket, az Agrármarketing Centrumnak pedig a konkrét piacra jutást kell segítenie.
Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy szükség van a termékminősítési rendszer központi szabályozására, mert a sokféle jelölés között igen nehéz eligazodni. Ugyanakkor fontos annak meghatározása, mit tekintünk magyar árunak. A cég által alapított Magyar Termék védjegyet például az az áru kaphatja meg, amely először hazánkban jelent meg a piacon, legalább 51 százalékban magyar eredetű, ráadásul kiemelkedő a minősége. A termékminősítés jelentőségét Kecskeméti Attila abban látja, hogy a rendszer elterjedésével munkahelyek jönnek létre, növekszik a vásárlóerő és a befizetett adó, és így lesz egyre erősebb a magyar gazdaság.
Orbán Viktor a szerdai EP-vitáról: Lesz egy kis lökdösődés, csihi-puhi, ahogy az már csak lenni szokott - videó