Piaci várakozások szerint ismét komoly, bizonyos szempontból példátlan kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány előtt áll a négymilliós hazai autóstársadalom, ám hogy a számos kérdőjellel fűszerezett várakozások mennyire állják meg helyüket, a szombati tarifa-közzététellel derül ki. A biztosítóknak a legnagyobb fejtörést a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) néhány hete hozott rendelkezése okozza, amely szerint nem a motortérfogatot, hanem a motor teljesítményét kell alapul venni a díjszámításkor, vagyis az eddigi számítási módot a kampány előtt nem sokkal kellett elvetniük.
Az eddig megszólalt piaci elemzők még ha bizonytalanul is, de további árcsökkenéssel számolnak. Mint azt Ilics László, a Generali Providencia vezérigazgató-helyettese tegnapi sajtótájékoztatóján kifejtette, az általános ármérséklést némileg árnyalja, hogy a társaság adatai alapján a biztosítottak egyharmadának kgfb-költsége több mint tíz százalékkal növekszik, további egyharmadának pedig enynyivel csökkenhet a PSZÁF-módosítás nyomán, ez pedig átrendezheti a piac egészét. – Az üzletág a Generalinak nullszaldós, ezt a szintet szeretnénk megőrizni 2011-re is. Idéntől a vásárlás napja a kgfb évfordulója is, emiatt pedig összekapcsolódhat a kgfb- és a cascobiztosítás. Az utóbbi díjánál egyre inkább nem az autó, hanem a biztosított személye lesz a meghatározó – emelte ki ugyancsak befolyásoló újdonságként a cég vezérigazgató-helyettese.
Eleddig szokatlan helyzetre figyelmeztettek a Napi Gazdaságnak nyilatkozó piaci szereplők is. Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója szerint a verseny elvben árcsökkenést vonna maga után, miközben az elmúlt évek egyre alacsonyabb árszínvonala és a növekvő károk ez ellen ható tényezők.
Versenyfokozó tényezőnek tekinthető az is, hogy a mostani kampányig tizenhárom vetélytársat számláló piacra új szereplő érkezik: a Romániában piacvezető, 1,8 millió ügyféllel rendelkező Astra, amelynek létérdeke a piacszerzés, és a korábbi kampányok vesztesei is próbálnak majd nagyobb állományt szerezni. Csermely Tibor, a Groupama Garancia Biztosító nem életbiztosítási ügyvezető igazgatója mindezek mellett a gépjárműpiac számottevő visszaesésére hívta fel a figyelmet, amely úgyszintén erősít a kampány jelentőségén.
A Volánbusz fizetési listáján is rajta volt Magyar Péter testvére