Kötelező biztosítás: erős kampány jön

Bodacz Péter
2010. 11. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Piaci várakozások szerint ismét komoly, bizonyos szempontból példátlan kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány előtt áll a négymilliós hazai autóstársadalom, ám hogy a számos kérdőjellel fűszerezett várakozások mennyire állják meg helyüket, a szombati tarifa-közzététellel derül ki. A biztosítóknak a legnagyobb fejtörést a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) néhány hete hozott rendelkezése okozza, amely szerint nem a motortérfogatot, hanem a motor teljesítményét kell alapul venni a díjszámításkor, vagyis az eddigi számítási módot a kampány előtt nem sokkal kellett elvetniük.
Az eddig megszólalt piaci elemzők még ha bizonytalanul is, de további árcsökkenéssel számolnak. Mint azt Ilics László, a Generali Providencia vezérigazgató-helyettese tegnapi sajtótájékoztatóján kifejtette, az általános ármérséklést némileg árnyalja, hogy a társaság adatai alapján a biztosítottak egyharmadának kgfb-költsége több mint tíz százalékkal növekszik, további egyharmadának pedig enynyivel csökkenhet a PSZÁF-módosítás nyomán, ez pedig átrendezheti a piac egészét. – Az üzletág a Generalinak nullszaldós, ezt a szintet szeretnénk megőrizni 2011-re is. Idéntől a vásárlás napja a kgfb évfordulója is, emiatt pedig összekapcsolódhat a kgfb- és a cascobiztosítás. Az utóbbi díjánál egyre inkább nem az autó, hanem a biztosított személye lesz a meghatározó – emelte ki ugyancsak befolyásoló újdonságként a cég vezérigazgató-helyettese.
Eleddig szokatlan helyzetre figyelmeztettek a Napi Gazdaságnak nyilatkozó piaci szereplők is. Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója szerint a verseny elvben árcsökkenést vonna maga után, miközben az elmúlt évek egyre alacsonyabb árszínvonala és a növekvő károk ez ellen ható tényezők.
Versenyfokozó tényezőnek tekinthető az is, hogy a mostani kampányig tizenhárom vetélytársat számláló piacra új szereplő érkezik: a Romániában piacvezető, 1,8 millió ügyféllel rendelkező Astra, amelynek létérdeke a piacszerzés, és a korábbi kampányok vesztesei is próbálnak majd nagyobb állományt szerezni. Csermely Tibor, a Groupama Garancia Biztosító nem életbiztosítási ügyvezető igazgatója mindezek mellett a gépjárműpiac számottevő visszaesésére hívta fel a figyelmet, amely úgyszintén erősít a kampány jelentőségén.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.