Országúton is fizetni kell a fuvarozóknak

Stefan Lázár
2010. 11. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

(Köln)

Új szabály vár a németországi utakat használó szállítmányozási vállalkozásokra: 2011-től nemcsak az autópályák, hanem a négysávos országutak egy részének használatáért is díjat kell fizetniük a tehergépkocsik után.
A szövetségi közlekedésügyi miniszter a hazai logisztikai menedzserek szokásos őszi konferenciáján jelentette be a változást. Az új törvény a 3700 kilométeres hálózatnak azonban csak egy részére, nagyjából 2000 kilométerre vonatkozik. A településeket érintő szakaszok kivételt képeznek. Berlin ezzel reagál arra, hogy a költségek csökkentéséért a cégek átirányították az országutakra kocsijaikat. Az autósztráda 12 645 kilométeres hálózatának elektronikus ellenőrzését tehát kiterjesztik a többsávos szövetségi utakra is. Peter Ramsauer a háborgó vállalkozókat azzal igyekezett lecsillapítani, hogy a használati díjakból befolyt pénz az úthálózat építésébe folyik vissza, s az eddigi tarifán nem változtatnak. Az infrastruktúra modernizálása elodázhatatlan, ebben a teherszállítás menedzserei egyetértenek a politikusokkal. A minisztérium felmérése szerint ugyanis az országon végigfutó teherforgalom 2025-ig 70 százalékkal fog emelkedni, s a kamionkaravánok már most kilométeres dugókat eredményeznek, illetve és súlyos balesetekhez vezetnek.
A fizetéses úthálózat kiterjesztése nem sodorja kritikus anyagi helyzetbe a német vállalatokat. A logisztikai szakma az idén négy-öt százalékos forgalomemelkedésre, 210 milliárd euróra számíthat. Hasonlók az előrejelzések 2011-re is. „A mi szakmánk sokkal gyorsabban kapott lábra, mint a gazdasági válság sújtotta vállalkozások nagy része. A globális krízisen 33 hónap alatt átjutottunk” – hangoztatta a fuvarozók szövetségének az elnöke. A szakma több mint 2,5 millió munkatársat foglalkoztat.
A sztrádadíjakat a szennyező anyagok kibocsátása és a kamionok tengelyszáma alapján határozzák meg. Az egy kilométerre eső költségek továbbra is 14 és 29 cent között mozognak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.