(Köln)
Új szabály vár a németországi utakat használó szállítmányozási vállalkozásokra: 2011-től nemcsak az autópályák, hanem a négysávos országutak egy részének használatáért is díjat kell fizetniük a tehergépkocsik után.
A szövetségi közlekedésügyi miniszter a hazai logisztikai menedzserek szokásos őszi konferenciáján jelentette be a változást. Az új törvény a 3700 kilométeres hálózatnak azonban csak egy részére, nagyjából 2000 kilométerre vonatkozik. A településeket érintő szakaszok kivételt képeznek. Berlin ezzel reagál arra, hogy a költségek csökkentéséért a cégek átirányították az országutakra kocsijaikat. Az autósztráda 12 645 kilométeres hálózatának elektronikus ellenőrzését tehát kiterjesztik a többsávos szövetségi utakra is. Peter Ramsauer a háborgó vállalkozókat azzal igyekezett lecsillapítani, hogy a használati díjakból befolyt pénz az úthálózat építésébe folyik vissza, s az eddigi tarifán nem változtatnak. Az infrastruktúra modernizálása elodázhatatlan, ebben a teherszállítás menedzserei egyetértenek a politikusokkal. A minisztérium felmérése szerint ugyanis az országon végigfutó teherforgalom 2025-ig 70 százalékkal fog emelkedni, s a kamionkaravánok már most kilométeres dugókat eredményeznek, illetve és súlyos balesetekhez vezetnek.
A fizetéses úthálózat kiterjesztése nem sodorja kritikus anyagi helyzetbe a német vállalatokat. A logisztikai szakma az idén négy-öt százalékos forgalomemelkedésre, 210 milliárd euróra számíthat. Hasonlók az előrejelzések 2011-re is. „A mi szakmánk sokkal gyorsabban kapott lábra, mint a gazdasági válság sújtotta vállalkozások nagy része. A globális krízisen 33 hónap alatt átjutottunk” – hangoztatta a fuvarozók szövetségének az elnöke. A szakma több mint 2,5 millió munkatársat foglalkoztat.
A sztrádadíjakat a szennyező anyagok kibocsátása és a kamionok tengelyszáma alapján határozzák meg. Az egy kilométerre eső költségek továbbra is 14 és 29 cent között mozognak.
Több száz gyerekekről készült pornográf felvételt találtak egy komáromi pedofil telefonján